ایزوفیکس چیست؟ + نصب ایزوفیکس روی خودرو

ایزوفیکس کمک میکند تا بدون نیاز به کمربند، صندلی ماشین کودک را در ماشین نصب و آن را محکم کنید.
ایزوفیکس چیست؟ + نصب ایزوفیکس روی خودرو

سیستم ایزوفیکس صندلی چیست؟

ایزوفیکس صندلی کودک چیست؟ ایزوفیکس یک سیستم بین المللی برای خودرو است که در سال 1997 طراحی و ساخته شده و به شما این امکان را میدهد تا صندلی ماشین کودک را بدون آن که نیاز باشد آن را با کمربند خودرو محکم و فیکس کنید در خودرو قرار دهید و به وسیله ایزوفیکس آن را محکم کنید. در واقع ایزوفیکس یک راه آسان و مطمئن برای نصب صندلی ماشین کودک در خودرو است. حالا که متوجه شدید ایزوفیکس خودرو چیست در ادامه مقاله با نصب ایزوفیکس در خودرو همراه ما باشید.

نصب ایزوفیکس در ماشین های مختلف

ایزوفیکس از سال 2006 یعنی زمانی که تمامی شرکت های سازنده خودرو مجاب شدند تا خودروها را با ایزوفیکس تولید کنند همه گیر شد. امروزه در ایران نیز اکثر خودرو ها در قسمت صندلی عقب ماشین دارای سیستم ایزوفیکس میباشند. همانطور که در شکل زیر مشاهده میکنید صندلی ماشین هایی که دارای ایزوفیکس هستند دارای دو بازو یا متصل کننده میباشند که به درون میله های فلزی که داخل صندلی خودرو جاساز شده است، متصل میشوند و قسمت بالایی صندلی ماشین کودک نیز توسط یک قلاب به صندلی خودرو متصل خواهد شد. اینگونه به راحتی صندلی ماشین کودک بر روی صندلی خودرو نصب خواهد شد.

صندلی ماشین های مختلف ممکن است از نظر نوع و تعداد ایزوفیکس متفاوت باشند بنابر این حتما لازم است تا قبل از خرید صندلی ماشین کودک مورد نظرتان نوع ایزوفیکس آن را با خودروتان مطابقت دهید. انتخاب صندلی ماشین های دارای ایزوفیکس بهترین راه برای ایمن نگه داشتن کودکتان در طول سفر است. لازم به ذکر است که جای ایزوفیکس در خودروهای مختلف متفاوت است ولی تنها کاری که باید انجام دهید آن است که ایزوفیکس ماشین را پیدا کرده  و اهرم ایزوفیکس صندلی ماشین کودک را مطابق دستور العملی که همراه آن است به میله های ایزوفیکس خودرو متصل کنید. صندلی ماشینهایی که دارای ایزوفیکس هستند بسیار آسان تر نصب میشوند و در تصادفات به خصوص تصادفاتی که خودرو از بقل آسیب میبیند مقاوم تر هستند.  از جدیدترین کوله پشتی بچه گانه پیکوتویز دیدن فرمایید.

ایزوفیکس ماشین

نحوه نصب صندلی ماشین کودک دارای ایزوفیکس (نصب ایزوفیکس روی خودرو)

1. نخست بست هاس ایزوفیکس خودرو را پیدا کرده و آنها بیرون می آوریم تا آماده ی اتصال به ایزوفیکس صندلی ماشین کودک شوند.

2. قلاب ها را درون هم قرار میدیم و مطمئن میشویم که همه ی قلاب ها به درستی داخل هم جا رفته باشند

3. بعد از اتصال قلاب ها کمی صندلی ماشین را تکان میدهیم تا از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنیم.

4. قلاب بالایی صندلی ماشین را در محل مشخص شده در راهنما متصل میکنیم و بند آن را به خوبی محکم میکنیم.

ایزوفیکس صندلی ماشین کودک

ایزوفیکس دوبل چیست؟

بر خلاف تصور عموم ایزوفیکس دوبل به معنی استفاده از 2 ایزوفیکس به صورت همزمان نیست! برخی از صندلی ماشین ها هم در قسمت عقب و هم در قسمت جلو دارای ایزوفیکس میباشند و کاربرد آن برای نصب در حالت رو به راننده و پشت به راننده است. یعنی هنگامی که میخواهیم صندلی ماشین را رو به راننده قرار دهید از ایزوفیکس پشت صندلی و زمانی که میخواهیم آن را پشت به راننده قرار دهید از ایزوفیکس جلویی صندلی ماشین برای نصب استفاده میکنیم. جهت خرید ماشین اسباب بازی کلیک کنید.

ایزوفیکس دوبل .

کاربرد پایه های نگهدارنده در صندلی ماشین کودک چیست؟

پایه های نگهدارنده، صندلی ماشین را به زمین متصل میکنند و در هنگام ترمز های شدید از پرت شدند صندلی ماشین و لغزش آن کاملا جلوگیری میکنند. برخی از صندلی ماشین ها برای حفظ ایمنی کامل دارای پایه نگهدارنده هستند.

پایه های نگهدارنده

به خاطر داشته باشید که اگر به دنبال یک صندلی ماشین کودک ایمن با قابلیت نصب آسان هستید حتما مدل های دارای ایزوفیکس را انتخاب نمایید. بهترین برند های صندلی ماشین کودک مانند صندلی ماشین مکسی کوزی، کیکابو و پگ پرگو در وبسایت پیکوتویز موجود و قابل سفارش میباشند. مشاوران پیکوتویز با در نظر گرفتن سن نوزاد و نوع خودروی شما بهترین صندلی ماشین کودک را به شما پیشنهاد میکنند تا بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)