بهترین مکان برای نصب صندلی ماشین کودک کجاست؟

شما یک صندلی ماشین ایمن برای کودک خود انتخاب کرده اید و اکنون آماده هستید تا از یک سفر خانوادگی با هم لذت ببرید. قبل از حرکت، مهم است که بدانید صندلی ماشین خود را در کجا باید به ایمن ترین شکل قرار دهید.
بهترین مکان برای نصب صندلی ماشین کودک کجاست؟

بهترین مکان برای نصب صندلی ماشین

 

شما یک صندلی ماشین ایمن برای کودک خود انتخاب کرده اید و اکنون آماده هستید تا از یک سفر خانوادگی با هم لذت ببرید! قبل از حرکت، مهم است که بدانید صندلی ماشین خود را در کجا باید به ایمن ترین شکل قرار دهید.

 

 

توصیه ما اینست که صندلی ماشین خود را در صندلی عقب و ترجیحا در وسط قرار دهید. با این حال، زمانی که مثلاً چندین صندلی اتومبیل برای نصب دارید یا وسیله نقلیه شما برای نصب در مرکز مناسب نیست، ممکن است لازم باشد گزینه های دیگری را در نظر بگیرید.

 

شاید باورش سخت باشد که قسمتی از صندلی عقب برای فرزندان شما ایمن تر باشد، اما مطالعات ثابت کرده اند که صندلی وسط امن ترین مکان است.

به یاد داشته باشید، اگر بیش از یک صندلی ماشین دارید، صندلی وسط و صندلی پشت راننده بهترین مکان برای نصب صندلی ماشین شما هستند. همچنین، در موارد ضروری، هرگز نباید صندلی‌های خودرو را در صندلی جلو نصب کنید. در نهایت، کودک در صندلی ماشین با بیشترین محافظت باید در وسط سوار شود.

ما اینجا تمام نقاط در صندلی ماشین را بررسی از بهترین نقطه تا نامناسب ترین نقطه میکنیم:

وسط عقب: ایمن ترین مکان برای صندلی ماشین شما است این امر به دلیل حداکثر فاصله آن از کیسه های هوای سمت سرنشین و هرگونه ضربه احتمالی است. اگرچه از نظر آماری این مکان امن ترین مکان است، اما می دانیم که به دلیل اندازه صندلی یا نداشتن کمربند ایمنی یا نقاط ISOFIX وسیله نقلیه شما، ممکن است همیشه بسیار کاربردی یا حتی امکان پذیر نباشد.

پشت سرنشین عقب: اگرچه طبق آمار به عنوان ایمن ترین موقعیت صندلی ماشین در نظر گرفته نمی شود، اما مصرف کنندگان اغلب این مکان را ترجیح می دهند. چراکه این نقطه هم جز رایج‌ترین قسمت ضربه در تصادفات نیست، و هم صندلی در قسمت سرنشین عقب این مزیت را به شما می‌دهد که دسترسی آسان به فرزندتان داشته باشید.

پشت راننده عقب: همچنان یکی از مکان های امن برای صندلی ماشین است که در قسمت عقب خودرو قرار دارد. اما با این حال، نسبت به سایر قسمت های عقب ایمنی کمتری دارد، زیرا یکی از رایج ترین قسمت های تصادفات است

در قسمت سرنشین جلو: ما به شما توصیه می کنیم حتی الامکان صندلی کودک را در عقب ماشین قرار بدید اما در صورت انتقال به صندلی جلو را به صندلی عقب بچسبانید، همیشه قبل از حرکت مطمئن شوید که کیسه هوای جلو غیرفعال شده باشد. کودک زیر 12 سال هرگز نباید در صندلی با کیسه هوا قرار بگیرد. قرار گرفتن در جلو باید به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد، زیرا خطر حواس‌پرتی بیشتر برای راننده و همچنین نزدیکی به رایج‌ترین قسمت ضربه وجود دارد.قرار گرفتن در جلو باید به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد، زیرا خطر حواس‌پرتی بیشتر برای راننده و همچنین نزدیکی به رایج‌ترین سمت ضربه وجود دارد.

همانطور که گفته شد امن ترین مکان برای صندلی ماشین کودک شما، صندلی عقب و به دور از کیسه های هوای فعال است. اگر صندلی ماشین در قسمت جلو ماشین قرار گیرد و کیسه هوا باد شود، ممکن است به پشت صندلی در صندلی ماشین های رو به عقب برخورد کند و باعث آسیب جدی یا کشنده شود. کیسه هوا همچنین می تواند به کودکی که روی صندلی ماشین رو به جلو سوار است، برخورد کرده و به آن آسیب برساند.

اگر فقط یک صندلی ماشین را در صندلی عقب می‌گذارید، آن را در مرکز صندلی نصب کنید قرار دادن صندلی ماشین در مرکز، خطر آسیب دیدگی در هنگام تصادف را به حداقل می رساند. همین امر را می توان در مورد صندلی ماشین رو به عقب نیز گفت. از نظر آماری ثابت شده است که صندلی وسط امن ترین مکان برای قرار دادن صندلی ماشین است.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)