چگونه کودک را به نشستن در صندلی ماشین عادت دهیم؟

راضی کردن کودکان به نشستن در صندلی ماشین گاهی به بزرگترین دعوای قرن تبدیل می شود.
چگونه کودک را به نشستن در صندلی ماشین عادت دهیم؟

اگر شما هم برای نشستن کودک در صندلی ماشین دائما مشکل دارید، این مقاله مناسب شماست. راضی کردن کودکان به نشستن در صندلی ماشین گاهی به بزرگترین دعوای قرن تبدیل می شود. از زمانی که کودک از فکر خود استفاده می کند و شروع به ایده پردازی می کند دیگر قانع کردن آنها کار ساده ای نخواهد بود اما با همه ی این اوصاف ایمنی و امنیت کودک در اولویت است پس شاید این چند روش به شما کمک کند تا راحتتر این چالش را پشت سر بگذارید.

والدین باید توجه کنند که در این پروسه استفاده از کریر از بدو تولد تا زمانی که کودک قادر به استفاده از صندلی ماشین باشد می تواند تاثیر بسزایی در عدم مقاومت کودکان داشته باشد چرا که آنها از قبل زمانی داشتند تا به صندلیشان عادت کنند.

    نشستن کودک در صندلی ماشین

    1. برای آن ها دلیلی بیاورید

    هنگامی که کودک به دنبال انگیزه ی خاصی می باشد نشستن در صندلی ماشین کودک کمتر عذاب آور می شود . مانند خوراکی مخصوص ماشین که تنها زمانی که ماشین در حرکت است به دست می آورد و یا یک اسباب بازی مهیج مخصوص ماشین (اسباب بازی ای که تیز و خطرناک نباشد.) . حتی شما هم می توانید بخشی از سرگرمی باشید مانند یک فعالیت خاص و جذاب در پشت هر چراغ قرمز و یا حرف زدن مانند یک دزد دریایی در طول مسیر.

    نشستن کودک در صندلی ماشین

    2. بر مقصد تمرکز کنید

    اگرقرار نیست سفر مهیجی داشته باشید بر مقصدتان تمرکز کنید. اگر قصد رفتن به پارک یا زمین بازی را دارید کار شما بسیار آسان خواهد شد اما اگر به دنبال انجام کار هایی هستید که مورد علاقه کودکان نیست بر چیز های کوچک مثل سواری بر آقا فیل در فروشگاه یا گرفتن آب نبات از دکتر و ... تمرکز کنید.

      صندلی نشستن کودک

      3. حقه ماشین خراب

      خوشبختانه کودکان هیچ اطلاعی از نحوه کار کردن ماشین ها ندارند پس اگر به آنها بگویید که تا زمانی که در صندلی ننشینی و کمربندت را نبندی ماشین حرکت نمی کند به راحتی باور می کنند و حتی ممکن است انگیزه ای باشد برای سریع تر نشستن در صندلی. این موضوع با تخیل و داستان سرایی شما جذاب تر هم می شود و فراموش نکنید که صبور باشید. پیشنهاد می شود از انواع بوستر صندلی کودک دیدن فرمایید.

      حقه ماشین خراب

        4. به او حق انتخاب دهید

        یکی از بهترین را ه ها برای کنار آمدن با این مسئله دادن حق انتخاب به کودکتان می باشد. این موضوع به آنها این حس را می دهد که در این دنیا ی شلوغ خواسته آنها هم اهمیت دارد و در اولویت می باشد. البته که انتخاب ها همگی به یک هدف ختم می شوند : "نشستن در صندلی ماشین ". پس زمانی که به خودرو نزدیک می شوید از او بپرسید که ایا دوست دارد خودش سوار ماشین شود و یا اینکه شما او را حمل کنید؟ ایا دوست دارد مانند یک بچه بزرگ خودش بر روی صندلی بنشیند یا نه ؟

          به او حق انتخاب دهید

           

              5. از کودکتان کمک بگیرید

              این نیز وجه دیگری از دادن حق انتخاب می باشد و شما می توانید با کمک گرفتن از کودکتان در مراحل مختلف مانند نشستن در صندلی و یا بستن کمربند بر میل و آرزوی او برای  بزرگ شدن و مسئولیت پذیری او تمرکز کنید که مشخصا نیازمند صبر شما می باشد. حواستان باشد که بستن کمربند کار ساده ای نیست پس حتما آن را مجددا چک کنید. از انواع کریر نوزاد پیکوتویز دیدن فرمایید.

              از کودکتان کمک بگیرید

              6. قابل توجه متخصصان فرار

              حال اگر کودک شما در صندلی بنشیند اما به نحوی دست خود را از کمربند آزاد کند چه؟ این مسئله کودک را در معرض خطرات جدی ای قرار می دهد. نگران نباشید برای این هم راه حلی وجود دارد. یک لباس  دکمه دار به کودکتان بپوشید در حالی که دکمه ها باز هستند کمربند را ببندید و سپس از روی کمربند دکمه ها را ببندید.  با این کار کودکتان دیگر امکان فرار ندارد.

              قابل توجه متخصصان فرار

              7. خون سرد و قاطع باشید

              شما باید مطمئن شوید که موضع خود را حفظ می کنید و تحت هر شرایطی کودکتان در ماشین در صندلی اش با کمربند بسته بنشیند. او انتخاب دیگری ندارد و باید کاملا در این مورد قاطع باشید. اگر شما از خود تزلزل و تردید نشان دهید کودک سردرگم می شود و به راحتی با شرایط کنار نمی آید. پیشنهاد می شود مقاله جلوگیری از آرایش کردن کودکان را بخوانید.

               خون سرد و قاطع باشید

              برخی از سوالات رایج:

              1. چگونه کودک را به نشستن در صندلی ماشین عادت دهیم؟

              برای آن ها دلیلی بیاورید، بر مقصد تمرکز کنید، حقه ماشین خراب و ...

              2. ضرورت استفاده از صندلی کودک در خودرو چیست؟

              صندلی های کودک به گونه ای طراحی شده اند که احتمال آسیب را هنگام ترمزهای شدید به حداقل می رساند.

              ارسال نظر