5 علامت کمبود محبت که از ان بی خبر هستید

نشانه‌ های کمبود محبت کودکان متفاوتند و به شکل‌های مختلفی در کودک ظاهر می‌شوند. در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین نشانه‌ های کمبود محبت در کودکان بپردازیم.
5 علامت کمبود محبت که از ان بی خبر هستید

محبت کردن در تمام سنین به صورت درست و اصولی برای کودکان لازم و ضروری است. کودک شما باید به درستی از جانب پدر و مادر عشق و محبت لازم را دریافت کرده تا بتواند اعتماد به نفس لازم را دریافت کرده و کودکی شاد و پرانرژی باشد. اگر علائم کمبود محبت را در کودک خود مشاهده می‌کنید باید سریعا به آن رسیدگی کنید و برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کنید. به گفته تام رابینز: برای داشتن کودک شاد هرگز دیر نیست. پس به محض مشاهده کوچک‌ترین علامت کمبود محبت باید به دنبال برطرف کردن مشکل باشید. اما این علائم به چه صورت بروز می‌دهند و از کجا باید متوجه کمبود محبت فرزند شویم؟ نشانه‌ های کمبود محبت کودکان متفاوتند و به شکل‌های مختلفی در کودک ظاهر می‌شوند. در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین نشانه‌ های کمبود محبت در کودکان بپردازیم.

علامت کمبود محبت

اهمیت محبت کردن به کودک

رشد روانی مناسب در کودکان نیاز به محبت دارد. به این معنا که تمام عشق و محبتی که توسط والدین در سنین پایین به کودک داده می‌شود، در رشد او منعکس می‌شود. به این ترتیب او طی سال‌ها هویت و اعتماد به نفس روشنی خواهد داشت. البته توجه داشته باشید این محبت نباید با مراقبت از کودک اشتباه گرفته شود. همچنین میزان محبت نیز باید به اندازه و بر اساس اصل مشخص باشد. زیاده‌روی در محبت به کودک نیز می‌توانند آسیب‌های مختلفی ایجاد کند. وقتی به کودک محبت کافی داده شود، شخصیتی قوی درون او ایجاد می‌شود. پیشنهاد می شود از اسباب بازی های جدید پیکوتویز دیدن فرمایید.
از طرف دیگر، محبت به کودک او را وادار می‌کند تا یاد بگیرد که از دنیای خارج چه انتظاری دارد. به همین دلیل است که محبت نقطه مرجع کودکان در تعامل و ارتباط با دیگران است. هنگامی که افراد محبت و محافظت از بزرگسالان را تجربه نمی‌کنند، به احتمال زیاد مکانیسم‌های دفاعی را برای جلوگیری از آسیب دیدن ایجاد می‌کنند.
به یاد داشته باشید که پیامدهای عدم محبت در دوران کودکی به این دلیل به وجود می‌آید که در برخی موارد، والدین محبت کردن به کودک را فراموش می‌کنند. شاید بتوان گفت مهم‌ترین چیزی که کودک از والدین دریافت می‌کند، محبت است. به عنوان یک مادر، باید بدانید که فرزندان شما در اولویت هستند و باید توجه و محبت شما را دریافت کنند. پیشنهاد می شود درباره تست هوش گاردنر چیست بخوانید.

علائم کمبود محبت کودکان

علائم کمبود محبت کودکان 

علائم عدم محبت در کودکان نشان دهنده وجود مشکل در روابط بین فرزندان و والدین آن‌ها است. گاهی اوقات والدین از کمبود محبت فرزند خود کاملا بی‌اطلاع بوده که این مشکل عمیق تر است. کمبود محبت ممکن است انواع مشکلات را در دوران رشد کودک ایجاد کند. به عنوان مثال، این نوع کودکان ممکن است دچار تعارض یا رفتارهای پرخاشگرانه شوند، یا احساس ناامنی و بی‌اعتمادی شدید داشته باشند. به همین دلیل است که دانستن علائم در مورد کمبود محبت در کودکان بسیار مهم است. در ادامه 5 علامت کمبود محبت به کودکان معرفی شده‌اند. برای خرید اسباب بازی ورزشی کلیک کنید.
1. عدم کنترل احساسات و عواطف 
این مورد یکی از علامت‌های مهم کمبود محبت است که در کودکان مبتلا به آسیب عاطفی بسیار شایع است. کودکان کم کم یاد می‌گیرند که چگونه احساسات خود را از طریق عشق و روابط بین فردی با افراد نزدیک خود کنترل کنند. عدم توانایی در کنترل احساسات باعث می‌شود کودک نتواند رفتارهای درست و غلط را نیز تشخیص دهد و همین امر موجب می‌شود رفتار درستی در مقابل احساسات مثبت و منفی اطرافیان نداشته باشد. این نوع کودکان بسیار آسیب پذیرتر از سایرین هستند. معمولاً پسرها بیشتر از دختران این مشکل را تجربه می کنند و تمایل به نشان دادن قدرت و سرکوب احساسات خود دارند. پیشنهاد می شود مقاله نقش پدر در تربیت چیست را بخوانید.

نشانه های کمبود محبت کودکان

2. انزوا و برخورد با دیگران 
یکی دیگر از عوارض نشانه‌ های کمبود محبت کودکان، نوع روابط آن‌ها با دیگران است. اگر کودک شما توانایی برقراری درست ارتباط با دیگران را نداشته باشد و مدام در حالت درگیری و دعوا باشد، نشان دهنده مشکل بزرگ در رفتار او و نشانه کمبود محبت است. کودکی که دارای بی‌ثباتی عاطفی باشد، مهارت‌های اجتماعی ضعیفی از خود نشان می‌دهد. این امر ممکن است به دلیل عدم آگاهی کودک در شکل گیری مهارت‌های اجتماعی خوب منجر به انزوا و درگیری شود. درباره اشتباهات تربیت کودک بخوانید.

3. ناامنی، علامت کمبود محبت در کودکان 

یکی از علائم و مشکلاتی که کودکان دارای کمبود محبت از خود نشان می‌دهند، احساس ناامنی است. کودک ممکن است در شرایط مختلف و به شکل‌های مختلفی احساس ناامنی را از خود بروز دهد. 
4. کمبود مهارت‌ها
از دیگر مشکلاتی که در اثر کمبود محبت برای کودک پیش می‌آید، داشتن عملکرد ضعیف در تمام فعالیت‌های زندگی است. این کودکان دارای نقایصی در شناخت، دلبستگی، مهارت‌های عاطفی و مهارت‌های اجتماعی هستند. این کودکان نمی‌توانند رفتارهای مناسب را در مدرسه یا سایر موقعیت‌های اجتماعی از خود نشان دهند. پیشنهاد می شود درباره نقش مادر در تربیت فرزندان را بخوانید.
5. نداشتن عزت نفس
عدم محبت در دوران کودکی باعث می شود که رابطه کودک با خودش سخت‌ترین رابطه‌ای باشد که در آینده خواهند داشت. گاهی اوقات، آن‌ها ممکن است بدترین دشمنان خود و بزرگ‌ترین منتقدان نسبت به خود باشند. عزت نفس پایین باعث می‌شود کودک به صورت مداوم با خود درگیر بوده و مدام در حال قضاوت خود باشد. با محبت کردن به کودک یاد می‌گیرد با خود و دیگران در شرایط مختلف چگونه برخورد کند.  از جدیدترین لوازم تحریر کودک پیکو تویز دیدن کنید.

عوارض نشانه های کمبود محبت کودکان

جمع‌بندی 
همان‌طور که می‌بینید، عدم محبت در دوران کودکی می‌تواند انواع پیامدهای منفی را برای کودکان به همراه داشته باشد. اگر احساس می‌کنید که فرزند شما یا هر کودکی در اطراف شما یکی از این علائم را از خود نشان می‌دهد، بدانید که در اثر کمبود محبت اتفاق افتاده است. سعی کنید با او ارتباط برقرار کرده و به او بگویید که به آرامش و رفاه او اهمیت می‌دهید. در حالت کلی و زمانی که کودک شما دچار کمبود محبت شدید باشد، راحت‌تر قابل تشخیص است. اما در هر صورت نشانه‌ های مختلفی برای تشخیص این مشکل وجود داشته و در صورت مشاهده علامت کمبود محبت باید سریعا رسیدگی کنید.
کمبود محبت آسیب‌های جبران ناپذیری به کودک وارد می‌کند. کمبود محبت باعث افسردگی و گوشه‌گیری کودک شما شده و از بسیاری از فعالیت‌های روزمره خود باز می‌ماند. محبت خود را از کودک خود دریغ نکنید و در شرایط مختلف مخصوصا مواقع ناراحتی به کودک خود عشق بورزید. بی محبت بودن نسبت به کودک مشکلات زیادی در کودکی و بزرگسالی برای آن‌ها ایجاد می‌کند. پیشنهاد می شود درباره ویژگی والدین خوب بخوانید.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)