فواید تاب و سرسره برای کودکان

تاب و سرسره یکی از بازیها و سرگرمی های محبوب کودکان و حتی بزرگسالان به حساب می آید. به طور کلی تاب و سرسره برای کودکان فقط برای سرگرمی و بازی نیست؛ این اسباب بازی در عین سادگی، فواید بسیار زیادی مثل: تقویت بدن، تقویت هوش و... برای کودکان به همراه دارد.
فواید تاب و سرسره برای کودکان

مزایای استفاده از تاب و سرسره کودک چیست؟ آیا از فواید تاب و سرسره برای کودکان چیزی می دانید؟

تاب و سرسره یکی از بازیها و سرگرمی های محبوب کودکان و حتی بزرگسالان به حساب می آید. به طور کلی تاب و سرسره برای کودکان فقط برای سرگرمی و بازی نیست؛ این اسباب بازی در عین سادگی، فواید بسیار زیادی مثل: تقویت بدن، تقویت هوش و... برای کودکان به همراه دارد. در این مقاله، اطلاعات جامعی از فواید تاب و سرسره برای کودکان جمع آوری کرده ایم. با پیکوتویز همراه باشید.

فواید تاب و سرسره برای کودکان

فواید تاب و سرسره برای کودکان چیست؟

تاب و سرسره کودک یکی از مهیج ترین وسایل بازی برای بچه ها و حتی بزرگسالان است که با آن لحظات و خاطرات خوش زیادی داریم. این تاب و سرسره های خوشرنگ در پارک‌ ها، خانه بازی، مراکز کودک و مهد کودک ها از اهمیت زیادی برخوردارند و بدون این تجهیزات نمی‌توان محیط سرگرم کننده و مناسبی برای بازی کودکان فراهم کرد.

تاب کودک با توجه به سایز و ابعاد حرکتی آن مناسب گروه‌های سنی مختلفی است. حرکات آونگی ریتم دار و منظم تاب برای کودکان بسیار لذت بخش است و به آنها احساس خوبی از آرامش می‌دهد. حتی بعضی از کودکان نا آرام، بر روی تاب کودک آرام گرفته و خوابشان میبرد. سرسره کودک نیز یکی دیگر از لوازم بازی کودکان است که بالا رفتن از پله‌های سرسره، احساس خوب استقلال و اعتماد به نفس را در کودکان تقویت می‌کند.

تاب و سرسره برای کودکان علاوه بر سرگرمی فواید بسیار زیادی به همراه دارد. این اسباب بازی در حین بازی تمامی عضلات کودک را درگیر میکند و می‌تواند آن را به عنوان یک ورزش پر جنب و جوش در نظر گرفت. در بازی با تاب و سرسره، کودکان مفاهیم مختلفی مثل بالا، پایین، جلو و عقب و سر خوردن را یاد میگیرند و همچنین بین چشم و دست کودکان هماهنگی ایجاد میکند. از طرفی حرکت پاندولی و یکنواخت تاب به ایجاد آرامش روانی در کودکان کمک میکند.

تاب و سرسره کودک زرد رنگ

مهم ترین فواید تاب و سرسره برای کودک عبارت اند از:

  • حفظ سلامتی و نشاط کودک
  • بالا رفتن سوخت و ساز و افزایش متابولیسم کودک
  • تقویت عضلات و ماهیچه کودکان
  • ایجاد هماهنگی چشم و دست کودک
  • تقویت و هماهنگی حواس پنجگانه کودک
  • آرامش کودک
  • تقویت حرکات درشت و حرکات ظریف کودک مثل دست، مچ و انگشتان و...

از دیگر فواید تاب و سرسره برای کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازی با تاب و سرسره، از حرکاتی مثل بالا رفتن، پایین آمدن، سر خوردن و... عضلات کودکان مثل عضلات پا، بازو، شکم و سایر بخش‌های بدن را تقویت میکند.
  • جست و خیز و بازی با تاب و سرسره به تدریج ضربان قلب را افزایش می دهد و گردش خون را در بدن کودک بهتر انجام میدهد و همین امر باعث بهبود عملکرد قلب و تقویت سیستم ایمنی کودک میشود.
  • بالا رفتن از سرسره، پریدن، سر خوردن و... همگی نیاز به تعادل و استقامت کودک دارد که یکی از نیازهای مهم و حیاطی روزمزه است. با کمک این اسباب بازی مهارت حرکتی و تعادل بدن کودکان تقویت میشود.
  • یکی از فواید تاب و سرسره ایجاد شادی و نشاط در کودکان است؛ فعالیت‌های بدنی و بازی به همراه دوستان در فضای باز، شادی و سرگرمی را برای کودکان به همراه دارد و تعامل و مهارت‌های ارتباطی را در کودکان تقویت میکند.
  • مواجهه با چالش‌های مختلف در بازی با تاب و سرسره و موفقیت در انجام آنها به تنهایی باعث افزایش اعتماد به نفس کودکان می‌شود.
  • به طور کلی فعالیت های بدنی باعث کاهش استرس و اضطراب در کودکان می‌شود. بازی و سرگرمی در پارک و فضای باز کودکان را از استرس و اضطراب دور میکند و کمک میکند تا کودک لحظاتی شاد و آرام را تجربه کنند.

شاید برای تان مفید باشد: تاب شورتی مناسب چه سنی است؟

تاب کودک کجاوه ای زرد و قرمز

به طور کلی، تاب و سرسره کودک علاوه بر سرگرمی و تفریح، فواید بسیاری از جمله تقویت قدرت بدنی، تقویت مهارت‌های اجتماعی، ایجاد شادی و خوشحالی، تقویت اعتماد به نفس و کاهش استرس را نیز دارد. بنابراین، تشویق کودکان به بازی با تاب و سرسره می‌تواند به رشد و تقویت مهارت های حرکتی کودک کمک کند.

معایب تاب و سرسره برای کودکان

مانند هر فعالیت دیگر، تاب و سرسره علاوه بر مزایای فراوانی که دارد معایبی نیز به همراه دارد، که مهمترین آنها عبارتند از:

  • در صورت عدم توجه به ایمنی تاب و سرسره کودک، ممکن است حوادثی مثل واژگون شدن، شکستن، سقوط و... متوجه کودکان در حین بازی شود.
  • امروزه تاب و سرسره های گوناگونی در بازار وجود دارد که برخی از آن‌ها استانداردها و ایمنی لازم را ندارند به همین دلیل باعث آسیب رسیدن به سلامت بچه‌ها می‌شوند.
  • برخی از تاب و سرسره ها ممکن است به دلیل کیفیت پایین دارای لبه‌های تیز یا قطعه‌های کوچک و رنگ و ترکیب مواد شیمیایی باشد. این موارد می‌تواند سلامت و ایمنی کودکان را به خطر بیاندازد.
  • برخی از تاب و سرسرهای کودک اتصالات ضعیفی دارند که باعث سقوط و واژگون شدن تاب و سرسره میشود.
  • برخی از آن‌ها در برابر خورشید و تغیرات آب و هوایی مقاوم نیستند و به سرعت آسیب می‌بینند.
  • برخی از تاب و سرسره ها از متریال نامرغوب تولید شده‌اند و به پوست بدن کودکان آسیب وارد می‌کنند.

شاید برای تان مفید باشد: معرفی مرکز فروش تاب و سرسره در تهران

نکات ایمنی تاب و سرسره برای کودکان

بازی با تاب و سرسره برای کودکان می‌تواند هیجان انگیز و لذت بخش باشد، اما با رعایت نکردن یکسری نکات ممکن است آسیب هایی متوجه کودک شما شود.

نکاتی که در هنگام بازی با تاب و سرسره باید نکات زیر را رعایت کرد:

  • توجه به گروه سنی: تاب و سرسره برای گروه سنی های مختلفی تولید میشود این تاب و سرسره ها در ابعاد و تحمل وزن های مختلف تولید می شوند در نتیجه شما باید با در نظر گرفتن این موارد و رده سنی توصیه شده کالا و مطابقت با کودک خود سرسره مناسب را خریداری کنید
  • انتخاب محل مناسب: قرار دادن تاب و سرسره در محیط های مناسب ایمنی و سلامت کودک را بیشتر حفظ میکند.
  • استفاده از مواد با کیفیت: ایمنی و استاندارد تاب و سرسره باید به دقت چک شود تا سلامت کودک حفظ شود. بهترین تاب و سرسره امروزه از جنس پلی اتیلن می باشد. از خرید تاب و سرسره هایی که قطعات کوچک دارند یا لبه‌های تیز، ضخامت نامناسب و یا قابلیت خراب شدن دارند، خودداری کنید.
  • تحمل وزن: قبل از خریدتاب و سرسره کودک حتما تحمل وزن کودک را در نظر بگیرید. اگر کودکتان در حال تغییر وزن است و میخواهید برای مدت طولانی از آن تاب و سرسره کودک استفاده کنید؛ تاب و سرسره ای را انتخاب کنید که تحمل وزن بیشتری از وزن کودکتان را دارد.
  • از نصب دقیق تاب و سرسره کودک اطمینان حاصل کنید: در صورتی که پیچ و مهره‌ها و اتصالات به دقت انجام نشده باشد، ممکن است برای کودک خطراتی به همراه داشته باشد.

با رعایت این نکات ایمنی، می‌توانید به کودکان اجازه دهید از تاب بازی لذت ببرند و در عین حال ایمنی و سلامتشان را حفظ کنید.

شاید برای تان مفید باشد: راهنمای خرید تاب کودک

تاب فضای باز

انواع تاب و سرسره برای کودکان

با توجه به فواید تاب و سرسره برای کودکان امروزه تاب و سرسره هایی در مدل ها و انواع مختلف در بازار موجود است که برای گروه سنی مختلف با اهداف مختلف ساخته شده است.

برخی از انواع تاب کودک شامل:

  • تاب نوزادی مخصوص نوزادان از بدو تولد که بسیار ایمن و با کیفیت است.
  • تاب های شرتی مناسب استفاده کودکان 1 سال به بالاست.
  • تاب و سرسره های متصل که امروزه برای فضای کوچک بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد
  • تاب‌ بارفیکسی که به کمک قلاب به بارفیکس و چهارچوب در اتاق قابلیت اتصال دارد
  • تاب های کجاوه ای به دلیل داشتن پشتی، نشیمن رو بروی هم و ستون فلزی به جای زنجیربرای کودکان خردسال مناسب و ایمن می باشد.

سرسره کودک موز با رنگ زرد و قرمز

نکات کاربردی خرید تاب برای کودکان

  • مطمئن شوید که تاب و سرسره کودک که قصد خرید آن را دارید متناسب با سن کودک باشد. امروزه به دلیل تقاضای بالا، انواع تاب و سرسره ها در مدل ها و برای گروه های سنی مختلف تولید میشود. در صورتی که متناسب با کودک خود اقدام به خرید تاب و سرسره کودک کنید تا سالیان طولانی کودک شما قادر به استفاده از آن تاب و سرسره خواهد بود.
  • در حین خرید تاب و سرسره باید به تحمل وزن آنها توجه کرد. بالا بودن و یا پایین بودن وزن تاب و سرسره موجب شکستن و یا واژگون شدن آن میشود.
  • در هنگام خرید تاب و سرسره کودک به جنس و کیفیت آن دقت کنید. تاب و سرسره کودک بهتر است که از مواد با کیفیت و مقاوم ساخته شده باشد تا بتواند بر مدت طولانی استفاده شود و همچنین در برابر تغیرات آب و هوایی مقاوم باشد
  • هنگام خرید تاب و سرسره کودک دقت کنید که به راحتی قابل نصب و جداسازی باشند و کودکان بتوانند به تنهایی از آن استفاده کنند.
  • دقت کنید ابعاد و اندازه تاب و سرسره به گونه ای باشد که در اتاق کودک و یا فضایی که در نظر گرفتید به راحتی جا شود و امکان حرکت آزاد برای کودک وجود داشته باشد.
  • مهم‌‌ترین نکته در هنگام خرید تاب و سرسره کودک دقت به ایمنی و استحکام آن تاب و سرسره است که باید به آن توجه داشته باشید. تاب‌‌ کودک هایی که دارای کمربند ایمنی هستند و حفاظ هایی که از جلو آمدن و خم شدن کودکتان جلوگیری می‌‌کنند؛ همچنین سرسره کودک هایی که دستگیره مناسبی دارند یا پایه های آن ضد لغزش است، انتخاب مناسب‌‌تری هستند.
  • تاب و سرسرهکودک به علت تنوعی که دارد قیمت های متفاوتی نیز دارد. به همین دلیل تاب و سرسره ای را انتخاب کنید که مناسب بودجه که برای آن در نظر گرفته‌‌اید باشد.
  • امروزه تاب و سرسره هایی به بازار آمده است که دارای اکسسوری و بازی هایی است که برای کودک سرگرم کننده تر است.

با رعایت این نکات می‌توانید یک خرید مطلوب و رضایت بخش هم برای خود و برای کودکتان داشته باشید.

تاب کودک بارفیکسی

سخن آخر

در آخر بر اساس موارد ذکر شده، فواید تاب و سرسره برای کودکان بسیار زیاد است. تاب و سرسره یکی از اسباب بازی های هیجان انگیز و مفید برای کودکان است که علاوه بر سرگرمی باعث تقویت مهارت های مختلف مثل هماهنگی چشم و دست، بهبود رشد کودک، تقویت عضلات کودک، بهبود مهارت های بدنی، افزایش قدرت بدنی، بهبود رابطه والدین و فرزندان و... در کودکان میشود.

با رعایت نکات ایمنی در خصوص خرید تاب و سرسره، علاوه بر حفظ سلامت و ایمنی کودک در هنگام بازی میتوان یک خرید لذت بخش از تاب و سرسره کودک را تجربه کرد. فروشگاه اینترنتی پیکوتویز یکی از متنوع ترین فروشگاه اینترنتی برای فروش انواع مختلف تاب و سرسره کودک برای گروه های سنی متفاوت است که هدف اصلی آن ایجاد یک تجربه خوب از خرید اینترنتی برای تمام مشتریان می باشد. خرید آنلاین انواع تاب و سرسره کودک با ضمانت سلامت کالا در پیکوتویز امکان پذیر است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)