تجهیزات مورد نیاز مهد کودک چیست؟

به نظر شما مهدکودک ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ چه نیازهایی را در کودک رفع کند؟ چه تجهیزاتی لازم است؟اگر جزو والدینی هستید که به دنبال این هستید یک مهدکودک خوب باید چه تجهیزاتی داشته باشد یا که به دنبال تاسیس مهدکودک هستید تا انتهای مقاله همراه باشید
تجهیزات مورد نیاز مهد کودک چیست؟

به نظر شما مهدکودک ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ چه نیازهایی را در کودک رفع کند؟ چه تجهیزاتی لازم است؟ ممکن است این سوالات از مجموعه سوالاتی باشد که برای شما که قصد راه اندازی یک مهد کودک را دارید پیش آمده است. برای پاسخ سوال تجهیزات مورد نیاز مهد کودک چیست؟ در این مقاله سعی شده تا لیست تجهیزات مهد کودک و وسایل مورد نیاز تاسیس مهدکودک را در اختیار شما قرار دهیم. اگر جزو والدینی هستید که به دنبال این هستید یک مهدکودک خوب باید چه تجهیزاتی داشته باشد یا که به دنبال تاسیس مهدکودک هستید تا انتهای مقاله همراه پیکوتویز باشید.

لیست تجهیزات مورد نیاز مهد کودک

تهیه لیست تجهیزات مورد نیاز مهدکودک یکی از مهم ترین کارها قبل از خرید تجهیزات مهدکودک است. شاید خرید وسایل مورد نیاز تاسیس مهدکودک در ابتدا ساده به نظر بیاید اما خرید لوازم ضروری و مورد نیاز میتواند تحول عظیمی در پیشرفت مهدکودک شما داشته باشد.

لوازم مورد نیاز برای تاسیس مهدکودک را میتوان به دو بخش کلی تقسیم کرد:

  • تجهیزات بازی
  • لوازم ضروری مهدکودک

برای خرید وسایل مورد نیاز برای تاسیس مهد کودک باید دقت کنید که حتما استاندارها و ایمنی کافی داشته باشند تا خطری متوجه کودک در حین بازی در مهدکودک نباشد.

قبل از خرید تجهیزات بازی لازم است که مهدکودک خود را با کفپوش و تاتامی فومی، ایمن سازی پله ها، ضربه گیری نقاط تیز مثل ستون و دیوارها ایمن کنید. شما می توانید انواع تجهیزات فضای باز و مجموعه های تاب و سرسره کودک مناسب حیاط، ویلا و فضای مهد کودک را از طریق وب سایت پیکوتویز خریداری نمایید. لازم به ذکر است که تمامی محصولات پیکوتویز با ضمانت سلامت و گارانتی کیفیت کالا به شما عزیزان ارائه می شود.

لیست تجهیزات مورد نیاز مهد کودک عبارتند از:

  • کفپوش و تاتامی فومی
  • دیوارپوش
  • میز و صندلی
  • قفسه و باکس اسباب بازی
  • کمک های اولیه
  • فضای باز و چمن مصنوعی
  • تاب و سرسره کودک
  • کلبه بازی کودک
  • استخر شن کودک
  • اسباب بازی های فکری و بلوک خانه سازی
  • تونل هزارپا
  • الاکلنگ کودک
  • چرخ و فلک پدالی
  • آشپزخانه کودک
  • دیوار صخره نوردی

در ادامه به معرفی هر مورد می پردازیم.

برای خرید تجهیزات مهد کودک به صفحه ی آن مراجعه کنید!

کفپوش و تاتامی فومی

یکی از اصلی ترین و ضروری ترین نکات در مهدکودک توجه به ایمنی و سلامت کودکان است. کفپوش های فومی از مهمترین وسایل مورد نیاز برای تاسیس مهد کودک هستند که ایمنی کودک را تضمین میکند. کودکان دائما در حال دویدن، پریدن و بازی در مهدکودک هستند و ممکن از در حین بازی زمین بخورند داشتن کفپوش فومی سبب میشود تا کودک هنگام زمین خوردن و سقوط از سرسره و اسباب بازی های این چنین آسیبی نبینند. کفپوش ها نرم و انعطاف پذیر هستند و به راحتی نیز قابل نصب، شستشو، ضد لغزش، ضد حساسیت و دارای رنگبندی متنوع هستند به همین دلیل علاوه بر ایمنی بهداشتی و کاربردی نیز می باشد. شما میتوانید انواع کفپوش تاتامی های مهد کودک خود را با قطرهای 10، 20 و 25 میلیمتر را از پیکوتویز خریداری کنید.

جهت کسب مشاوره رایگان در زمینه تجهیزات مورد نیاز مهد کودک می توانید با شماره 09126278119  با کارشناسان پیکوتویز تماس بگیرید.

خرید کفپوش تاتامی کودک

دیوارپوش

یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز مهد کودک دیوارپوش ها هستند. ستون ها و تیزی های دیوار یکی از نقاط خطرناکی است که کودکان در حین بازی در مهدکودک به آن توجه نمیکنند و ممکن است با آن برخورد کنند و آسیب ببینند. نصب دیوار پوش ها در کنار کفپوش، امنیت کودکان را به طور قابل توجهی بالا میبرد و به علاوه رنگبندی و طرح های کارتونی زیبا که دیوارپوش ها دارند زیبایی و هارممونی خاصی به مهدکودک شما می بخشد که در روحیه کودکان تاثیر گذار خواهد بود.

خرید کفپوش و دیوارپوش مهدکودک مدل FICOD6JO

میز و صندلی

همانطور که گفتیم مهدکودک ها بیشتر از اینکه جنبه سرگرمی و بازی داشته باشند محیط آموزشی برای کودکانمان هستند به همین دلیل ساعات زیادی را مشغول نقاشی کشیدن، کاردستی، خمیر بازی و بازی های فکری و گروهی هستند بر همین اساس داشتن میز و صندلی با ارتفاع مناسب و استاندارد مخصوص کودکان یکی از واجبات هر مهدکودکی است. میز و صندلی کودک باید در طرح ها و رنگ های شاد کودکانه و به گونه ای باشد که کودک از نشستن پشت آن برای ساعات طولانی خسته نشود.

پیکوتویز یکی از فروشگاه ههای اسباب بازی است که بیشترین تنوع میز و صندلی کودک و تجهیزات مهدکودک را دارد.

خرید میز و صندلی کودک

قفسه و باکس اسباب بازی

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای تاسیس مهد کودک که باید به آن توجه داشت باکس و قفسه اسباب بازی است. در هر مهدکودک بای نظم بیشتر، کودکان باید محلی مخصوص برای قرار دادن لوازم شخصی، کتاب و اسباب بازی های خود داشته باشند. یکی از مزایای قفسه و باکس اسباب بازی جنبه آموزش نظم به کودکان است. قفسه و باکس اسباب بازی باید متناسب با قد کودکان باشد تا به تنهایی قادر به استفاده از آن باشند همچنین رنگ و طرح های اشتیاق کودک را به استفاده از آن بیشتر میکند.

خرید قفسه اسباب بازی کودک

کمک های اولیه

از مهمترین وسایل مورد نیاز برای تاسیس مهد کودک جعبه کمک های اولیه است. به هر حال در هر شرایطی امکان بروز حادثه وجود دارد. داشتن جعبه کمک های اولیه و وجود مربی هایی که میتوانند در شرایط اورژانسی از این جعبه به درستی استفاده کنند ایمنی و استاندارد یک مهدکودک را به طور قابل توجهی بالا میبرد.

فضای باز و چمن مصنوعی

بازی کردن و ماندن کودک در فضای بسته برای ساعات طولانی میتواند خسته کننده باشد و در مدت زمان طولانی در روحیه کودک تاثیر منفی ایجاد کند. داشتن یک فضای باز و ایمن کردن آن با چمن مصنوعی یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز مهد کودک است که علاوه بر جنبه ظاهری زیبا که مهدکودک شما میبخشد، مانند کفپوش دارای ایمنی کافی است که کودک هنگام زمین خوردن آسیب نبیند. شما میتوانید برای شادی و سرگرمی بیشتر کودکان در مهدکودک ساعاتی را به بازی و ورزش مثل فوتبال، بولینگ، ترامپولین و... روی چمن مصنوعی اختصاص دهید البته در هنگام خرید چمن مصنوعی به استانداردها، تراکم، ضخامت و... آن دقت کنید.

خرید چمن مصنوعی 25 میل مهد کودک و فضای باز مدل سانا

بعد از معرفی لوازم ضروری تجهیزات مورد نیاز مهد کودک، به جنبه سرگرمی و لوازم تفریحی آن میپردازیم.

خرید تجهیزات سرگرمی تجهیزات مورد نیاز مهد کودک شامل مواردی است که بسته به موارد مختلفی مثل سلیقه شما، متراژ مهدکودک، بودجه در دسترس و... دارد. این تجهیزات معمولا شامل تاب و سرسره کودک، کلبه کودک، تونل هزارپا، الاکلنگ دونفره و تک نفره، آشپزخانه کودک، بلوک خانه سازی، استخر توپ، لوازم شن بازی، دیوار صخره‌نوردی، اسباب بازی فکری، چرخ و فلک پدلی، خانه مشاغل و... میباشد.

تاب و سرسره کودک

تاب و سرسره کودک یکی از اسباب بازی های محبوب کودکان است که از بازی با آن خسته نمیشوند. تاب و سرسره باعث نشاط کودکان و تقویت عضلات آنها میشود. امروزه تاب و سرسره کودک تنوع بالایی دارد و در ابعاد و مدل های مختلف در بازار موجود است و قابل استفاده در فضای باز و فضای داخل دارند. اما باید به استاندارد، ایمنی، ارتفاع، وزن قابل تحمل و گروه سنی آن توجه داشت. اگر محیط کوچکی برای مهدکودک خود در اختیار دارید میتوانید از تاب و سرسره های کودک تاشو استفاده کنید که جای کمی را اشغال میکنند و به راحتی جمع میشوند

خرید تاب و سرسره

کلبه بازی کودک

داشتن یک کلبه کودک برای خاله بازی و نقش بازی کودکان یک ایده ،بسیار عالی در مهدکودک هاست.  نقش بازی کودکان باعث داستان سرایی و تقویت تخیل آنها میشود. این کلبه کودک در خلال سرگرمی جنبه آموزشی نیز برای کودکان به همراه دارد. کودکان با این کلبه کودک حس داشتن یک پناهگاه امن و مطمئن را خواهند داشتن و احساس امنیت و استقلال بیشتری میکنند. کلبه ها در ابعاد و رنگ های متنوع و به شکل های مختلف در پیکوتویز موجود است.

خرید کلبه بازی کودک

استخر شن کودک

خرید استخر شن کودک یکی از تجهیزاتی است که صاحبان مهدکودک از خرید آن صرف نظر میکنند چراکه وجود استخر شن در فضای باز باعث ورود جانوران و آلودگی به استخر شن شده و همچنین پخش شدن شن در محیط میشود که سلامت کودکان را به خطر می اندازد و هم محیط را کثیف میکند و در معرض باران ممکن است خراب شود. اما به دلیل فواید زیادی که شن بازی برای کودکان دارد مثل تقویت حس لامسه و کاهش اضطراب و استرس، تولیدکنندگان اسباب بازی برای جلوگیری از ورود آلودگی به شن موجود در استخر شن و همچنین برای جلوگیری از پخش شدن شن در محیط و خیس و خراب نشدن در زیر باران اقدام به تولید استخر های شن در دار کردند که به جذابیت مهدکودک شما اضافه میکند و آن را در سطح بالاتری از امکانات میبرد.

خرید استخر شن بازی کودکان

اسباب بازی های فکری و بلوک خانه سازی

اسباب بازی های فکری هم جنبه آموزشی و  هم سرگرمی برای کودکان دارند. اسباب بازی های فکری باعث افزایش تمرکز و شکوفا شدن استعدادها، تقویت تخیل، قدرت استقلال و مهارتهای کودکان میشود. کودکان علاقه زیادی به ساختن سازه های مختلف دارند ساختن و خراب کردن اسباب بازی های ساختنی باعث تقویت مهارت دست ورزی، تمرکز و هماهنگی چشم و دست کودکان میشود. خرید اسباب بازی های فکری و بلوک خانه سازی در مهدکودک یک سرگرمی آموزشی محبوب و پرطرفدار است.

خرید اسباب بازی فکری

تونل هزارپا

تونل هزارپا یکی از تجهیزات مورد نیاز مهد کودک برای کودکان است که باعث افزایش کنترل حرکتی در آن ها می شود. برای این کار کافیست از کودک بخواهید چهار دست و پا از میان آن عبور کند و می توانید داستان و ماجرای هیجان انگیزی را در این رابطه، برای کودک تعریف کنید. این بازی سبب افزایش هماهنگی اندام ها و تقویت عضلات می شود، تجارب حسی کودک از جمله لمس کردن، نگاه کردن برای پیدا کردن راه خروج را تقویت می کند.

خرید تونل هزارپا بدنه سبز زرد با سر و دم زرد کد P/5501/J

الاکلنگ کودک

الاکلنگ کودک یکی از تجهیزات سرگرم کننده مهدکودک است. الاکلنگ کودک در مدل ها، رنگ ها و ابعاد مختلف در جنس فلزی و پلی اتیلنی وجود دارد که باعث تقویت مهارت های حرکتی و تقویت عضلات کودکان میشود. الاکلنگ های دوطرفه سبب میشود تا کودک با مفهوم همکاری آشنا شوند.  اگر فضای کمی در اختیار دارید میتوانید از الاکلنگ های پلی اتیلنی استفاده کنید به راحتی میتوان آن را جابجا کرد. اما دقت کنید که تحمل وزن، استانداردها و ایمنی لازم را داشته باشد.

خرید الاکلنگ کودک

چرخ و فلک پدالی

چرخ و فلک پدالی کودک یک چرخ و فلک فلزی است که برای 4 تا 5 کودک به صورت همزمان قابل استفادست و سرگرمی هیجان انگیزی برای کودکان در مهدکودک ایجاد میکند که میتواند مهارت های حرکتی، هماهنگی دست و چشم و عضلات چشم را در آنها تقویت میکند. این چرخ و فلک به صورت پدالی کار میکند یعنی با پا زدن کودک شروع به حرکت میکند.

خرید چرخ و فلک کودک سفینه فضایی 4 نفره کد 4246568

آشپزخانه کودک

وسایل مورد نیاز تاسیس مهدکودک آشپزخانه کودک است که یکی از بازی های سرگرم کننده و محبوب برای دختران و پسران میباشد. کودکان علاقه زیادی به آشپزی و لوازم آشپزخانه دارند.. با تهیه این آشپزخانه ها در مهدکودک‌ها کودکان میتوانند با شبیه سازی این اسباب بازی به لوازم واقعی آشپزخانه به داستان سرایی و نقش بازی مشغول شوند.

خرید آشپزخانه اسباب بازی

دیوار صخره نوردی

دیوار صخره نوردی یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز مهدکودک می‌باشد. دیوار صخره نوردی در واقع یک صفحه MDF به اندازه دیوار مهدکودک است که روی آن با فواصل معین و استاندارد گیره های صخره نوردی قرار گرفته است. این دیوار صخره نوردی معمولا تا 100 کیلوگرم تحمل وزن دارد و قابل استفاده 3 تا 4 کودک است. دیوار صخره نوردی باعث تقویت عضلات کودکان میشود. در هنگام تهیه دیوار صخره نوردی از ایمنی و استاندار این محصولات اطمینان حاصل کنید و حتما در زیر این دیوارها علاوه بر کفپوش تاتامی، تشک های مخصوص قرار دهید تا خطری برای کودکان ایجاد نشود.

خرید دیوار صخره نوردی جنگلی lerado

نکات قبل از تاسیس مهدکودک

تامین بودجه مالی مطمئن

قبل از تهیه لیست تجهیزات مهدکودک، تعیین کنید که برای راه اندازی یک مهدکودک با ایده هایی که در سر دارید چه میزان سرمایه لازم دارید . راه های تامین مالی شما میتواند از طریق پس انداز شخصی، وام های بانک، کمک مالی سرمایه گذاران و... باشد، در صورت تحت پوشش بودن سازمان بهزیستی از این فرصت برای اخذ وام و تجهیز و تاسیس مهد کودک بهره ببرید. سپس با تهیه لیست تجهیزات مهدکودک فهرستی از لوازم مورد نیاز را تهیه کنید و تخمین بزنید چه مقدار سرمایه لازم دارید و در مرحله بعد به جستجوی قیمت و تخمین هزینه لازم برای تاسیس و احداث مهدکودک بپردازید. به دلیل متغیر بودن و نوسانات بازار هزینه ی حدودی امکانات و لوازم و مبلمان و تجهیزات کودک و حقوق کارکنان را نیز در نظر بگیرید .

تحقیق و برنامه ریزی

درمورد منطقه ی مورد نظر خود برای احداث یک مهد کودک زیبا تحقیق کنید . استاندارد های آموزشی و کارهای لازم برای صدور مجوز را قدم به قدم انجام دهید .

یک طرح بیزنس بچینید!

در یک طرح و برنامه ریزی تجاری دقیق اهداف و برنامه درسی خود و نیاز های کارکان و کودکان را مشخص کنید . توجه داشته باشید که محیطی که قرار است تاسیس کنید اهمیت بسیاری دارد و به دنبال بهترین ایده ها و تجهیزات باشید .

مکان مهد کودک من باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای احداث یک مهد کودک با بیشترین کیفیت ممکن دنبال مکانی باشید که ویژگی هایی از قبیل ایمنی بالا، دسترسی به نقاط مهم،  فضای کلاس درس متناسب با جمعیت نرمال،  اتاق بازی و سایر امکانات را پوشش دهد

تدوین یک برنامه درسی

برنامه درسی متناسب با رشد ایجاد کنید و در آن از متد ها و پلن های جدید استفاده کنید که با استاندارد های آموزش همسو باشد. برنامه های درسی مناسب و نوین موجب ارتقا یادگیری و رشد کودکان میشود . یادگیری مبتنی بر بازی و موسیقی، مهارت های اجتماعی و عاظفی کودک را تقویت میکند .

استخدام کارکنان واجد شرایط

برای نیرو های مهدکودک از افراد با تجربه و جوان و با دانایی بالا در رفتار با کودک استفاده کنید . قبل از آغاز همکاری اطمینان حاصل کنید که صلاحیت و اعتبار برای آموزش در محیط کودکانه را دارند .

اصلی ترین هزینه برای تاسیس مهدکودک هزینه ی ملک مورد نیاز برای مهدکودک است . در صورتی که خودتان مالک هستید از هزینه های رهن و اجاره رها شده اید!  اما اگر در فکر رهن یا اجاره ی یک ملک برای احداث مهد کودک هستید به کمک مشاور املاک ها و موسسات ملک یابی به دنبال فضایی بازمتناسب با بودجه خود باشید . برای اینکار میتوانید سراغ خانه های ویلایی سالم و نه چندان قدیمی بروید . قیمت دقیقی را نمیتوان برای این موضوع تخمین زد بنابراین پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت املاک ها و دفاتر املاک و سایت های خرید و فروش مثل شیپور و دیوار و جاباما است.

ما در مقاله ای دیگر راهنمای صفر تا صد تاسیس مهد کودک را برای تان گرداوری کرده ایم.

باید های تاسیس مهدکودک

متراژ مهدکودک

قبل از تهیه تجهیزات مورد نیاز مهدکودک باید به متراژ محلی که قصد دارید مهدکودک را در آنجا احداث کنید توجه کنید. اگر محلی که مهدکودک را در آن تاسیس میکنید کوچک باشد وسایل مورد نیاز برای تاسیس مهد کودک شما محدود خواهد شد و از لوازم بزرگی مثل سرسره های بزرگ، ترامپولین، کلبه و.. نمیتوانید استفاده کنید اما اگر فضای کافی در اختیار داشتید، پس لیست تجهیزات مهدکودک شما متنوع تر و پیشرفته تر خواهد شد و دیگر دغدغه جا شدن تجهیزات مهدکودک را نخواهید داشت.

دکوراسیون مهدکودک

دکوراسیون و طراحی مهدکودک، یکی از اولین نکاتی است که در تاسیس آن باید توجه داشت. زیبایی ظاهری و رفاه کافی، از فاکتورهایی است که والدین و کودک را در وحله اول به خود جلب میکند. دکوراسیون و فضای داخلی مهدکودک باید متناسب با کودک و حوزه فعالیت شما باشد. استفاده از رنگ های گرم و شاد و هارمونیک و المان های کودکانه در روحیه کودکان و والدین تاثیر چشمگیر دارد و باعث جذب بیشتر  آنها خواهد شد. از طرفی یک مهدکودک باید با تجهیزات استاندارد و ایمن دکور شود که در ادامه به آن میپردازیم.

گروه سنی

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید وسایل مورد نیاز برای تاسیس مهد کودک باید به آن دقت شود این است که مهدکودک شما چه گروه سنی را پذیرش میکند. گروه سنی میتواند در تهیه لیست تجهیزات مهد کودک اثر گذار باشد. به طور مثال اگر کودکان زیر 3 را ثبت نام نمیکنید نیاز به خرید اسباب بازی های نرم مناسب گروه سنی پایین، تخت خواب نوزادان و... ندارید.

تجهیزات مهدکودک

از نکات دیگر در تهیه وسایل مورد نیاز برای تاسیس مهدکودک، دقت به استانداردهای تجهیزات است. داشتن ارتفاع و ابعاد مناسب، تحمل وزن، گروه سنی مناسب تجهیزات مثل میز و صندلی و تاب و سرسره ایمنی کودک را بالا میبرد، همچنین این نکته که تجهیزات از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده باشد و رنگ های آن بهداشتی و فاقد مواد شیمیایی باشد و به سلامت کودک آسیبی وارد نشود تا دچار حساسیت پوستی نشوند و لبه تیز و برنده نیز نداشته باشند از موارد مهمی است که باید قبل از خرید تجهیزات به آن دقت شود.

تجهیزات دسته دوم

امروزه به دلیل نواسانات ارز و ثابت نبودن قیمت تجهیزات و خدمات خیلی از مراکز اقدام به خرید اسباب بازی و تجهیزات دسته دوم میکنند تا هزینه کمتری را پرداخت کنند. شاید با خرید این وسایل مورد نیاز برای تاسیس مهدکودک در هزینه صرفه جویی کرده باشید اما ایمنی و استاندارد را در نظر نگرفتید. چراکه خیلی از مراکز تجهیزات قدیمی و مستهلک خود را به فروش میرسانند

قابلیت شستشو

یکی از مواردی که در خرید تجهیزات مورد نیاز مهد کودک باید به آن توجه داشت اینست که لوازم و تجهیزات قابلیت شستشو و ضدعفونی کردن را داشته باشند چراکه هر روز تعداد زیادی از کودکان وارد مهدکودک میشوند و با لوازم وتجهیزات بازی میکنند که ممکن است آلوده به میکروب یا ویروس باشند یا در سنی باشند که هر چیزی را در دهان خود قرار دهند که اگر تجهیزات قابل شستشو و ضدعفونی کردن نباشد با دست زدن و به دهان گذاشتن اسباب بازی ها آلودگی و بیماری به کودکان دیگر انتقال پیدا میکند

شما میتوانید لیست تجهیزات مهدکودک تهیه کنید و تمام نکاتی که ممکن است فراموش شود مثل ترکیب رنگ، جنس پلی اتیلن، تعداد مورد نیاز، اسباب بازی و تجهیزات و... را در آن یادداشت کنید.

اهمیت مهد کودک برای کودکان

مهدکودک یکی از محیط های تاثیر گذار و اثر بخش بر بخش پرورشی و تربیت کودکان است و نقش مهم و پررنگی در یادگیری مباحث هوشی و درسی و حتی آداب اجتماعی و روش های توسعه تربیت و ارتباط کودک با دنیای اطراف دارد. دوره کودکی یکی از مهم ترین دوره های زندگی هر فرد است و در تشکیل آینده و ساختار شخصیتی نیز تاثیر بسیار دارد.

آموزش پذیری در این دوران بسیار بهتر و عمیق تر است. مهد کودک میتواند پلی برای رشد، توسعه ی فردی، استقلال و یادگیری کودک باشد. روابط اجتماعی و توانایی برقراری ارتباط با دیگران در مهدکودک تقویت میشود؛ همچنین عزت، اعتماد به نفس و احساس خود باوری در او شکل میگیرد. در مواجهه با همسالان و کودکان دیگر روحیه ی درک و همدلی در کودک شکل میگیرد. ترس و اضطراب کودک برای آغاز مدرسه و جدایی از پدر و مادر از بین خواهد رفت و این یک معجزه برای والدین محسوب میشود!  چون که اضطراب برای کودکان در محیط آموزشی موجب کاهش تمرکز و کاهش کیفیت یادگیری میشود.

ما در مقاله ای دیگر در مورد فواید مهد کودک و شرایط مهد کودک استاندارد صحبت کرده ایم.

سخن آخر

امروزه کودکان به دلیل زندگی آپارتمانی، تعداد فرزندان کمتر و مشغله والدین فرصت بازی و تفریح کمتری در خانه دارند و از طرفی والدین فرصت آموزش دادن کافی به کودکان را ندارد. مهدکودک یکی از مراکزی است که کودک علاوه بر تعامل با همسنین خودش میتوانند در حضور مربیان مهدکودک ضمن سرگرمی و تفریح آموزش های مفید مهارتی ببینند. تجهیزات مورد نیاز مهد کودک به شما کمک میکند تا یک لیست از محصولاتی که برای رفاه بیشتر کودک در مهدکودک نیاز داشته باشید تهیه کنید.

در این مقاله تمامی وسایل مورد نیاز تاسیس مهدکودک برای شما عنوان شده شما میتوانید به عنوان والدین کودک بسنجید و طبق موارد ذکر شده یک مهدکودک مجهز و مناسب کودک خود بیابید. یا اگر قصد تاسیس مهدکودک را دارید با تهیه لیست تجهیزات مهد کودک بهترین مهدکودک و مرکز آموزشی را برای کودکان در شهر خود میتوانید تهیه کنید. پیکوتویز بزرگترین فروشگاه اسباب بازی متنوع ترین تجهیزات مهدکودک را در وبسایت خود دارد که همه روزه ارسال به سراسر کشور دارد. شما میتوانید همه روزه با کارشناسان تماس گرفته و از مشاوره رایگان برای تجهیز مهدکودک خود اطلاعات کافی کسب کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)