آشنایی 0 تا 100 با جشن سیسمونی | لوازم سیسمونی را از کجا بخریم؟

جشن سیسمونی یک پدیده نسبتاً جدید است که این روزها در بین مردم به شدت رواج دارد. در گذشته به شیوه‌های سنتی انجام می‌شده، اما امروزه با تغییر فرهنگ‌ها دچار تحول شده و رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.
آشنایی 0 تا 100 با جشن سیسمونی | لوازم سیسمونی را از کجا بخریم؟


جشن سیسمونی چیست؟ چه زمانی برگزار می‌شود؟ و آداب و رسوم آن چگونه است؟ این‌ها احتمالا سؤالاتی هستند که ذهن بسیاری از شما را به خود درگیر کرده‌اند. جشن سیسمونی یا بیبی شاور (baby shower) یک پدیده نسبتاً جدید است که این روزها در بین مردم به شدت رواج دارد. در گذشته به شیوه‌های سنتی انجام می‌شده، اما امروزه با تغییر فرهنگ‌ها دچار تحول شده و رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. این جشن با هدف خوشحالی از به دنیا آمدن نوزاد و در دوران بارداری مادر برگزار می‌شود. اما به راستی جشن سیسمونی چیست؟ چرا و در چه زمانی برگزار می‌شود؟ برای آشنایی با جشن سیسمونی و ۰ تا ۱۰۰ آداب و رسوم آن با ما همراه باشید.

سیسمونی چیست؟

سیسمونی به وسایل مورد نیاز کودک مانند: تخت، کمد، تشک، اسباب‌بازی، لباس و ... گفته می‌شود که والدین باید قبل از تولد فرزندشان خریداری کنند. طبق رسوم خرید این وسایل برای فرزند اول بر عهده خانواده دختر است.

حمام نوزادی، جشن سیسمونی یا بیبی شاور(baby shower) چیست؟هدف از برگزاری جشن سیسمونی چیست؟ پیشینه، برنامه ریزی و آداب

وقتی نوزادی قرار است به دنیا بیاید، والدین تنها کسانی نیستند که خوشحال هستند. پدربزرگ و مادربزرگ، خاله و عمه و سایر اعضای خانواده، دوستان نیز مشتاق دیدن این عضو جدید خانواده هستند. بیبی شاور(baby shower) یا جشن نوزادی یکی از سنتی‌ترین روش‌هایی است که اعضای خانواده و یا دوستان دور هم جمع می‌شوند و آمدن این عضو جدید را جشن میگیرند و قبل از تولد آن کوچولو با هدایا، عشق و آرزوهای خوب به پدرو مادر تازه دلگرمی می دهند. در این مقاله همه چیز در رابطه با جشن سیسمونی و بیبی شاور (baby shower) به شما گفته می شود تا تاریخچه و اداب و رسوم آن را بشناسید و همچنین پیشنهادهایی مربوط به هدایای مناسبی که در بیبی شاور میتوانید تهیه کنید معرفی می شود.

جشن سیسمونی (baby shower) مراسمی است که طبق رسوم برای فرزندان اول برگزار می‌شود و هدف اصلی آن جمع شدن دوستان و اقوام درجه یک در کنار هم برای تبریک بچه‌دار شدن، دلگرمی به پدر و مادر و خوشگذرانی است. در این جشن که معمولا قبل از به دنیا آمدن کودک برگزار می‌شود وسایل خریداری شده برای کودک به روشی خلاقانه به نمایش گذاشته می‌شوند. در حقیقت جشن سیسمونی یا بیبی شاور (babay shower) یک مراسم است که در فرهنگ‌های مختلف نام‌های متفاوتی دارد. اصولاً این مراسم برای تبریک تولد مورد انتظار نوزاد یا تبدیل زن به مادر برگزار می‌شود. همانطور که میدانید، نوزادان به وسایل زیادی نیاز دارند و دوستان و خانواده در جشن سیسمونی یا بیبی شاور با خرید هدایایی که نیاز کودک را برطرف میکند میتواند کمک بزرگی به پدر و مادر در خرید سیسمونی و تهیه وسایل کودک کنند.در این جشن هدایایی به منظور کمک به مادر جدید در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند لباس کودک، بخشی از سیسمونی، اسباب بازی و حتی پول باشد. این جشن به صورت سنتی فقط برای فرزند اول خانواده انجام می‌گیرد که فقط خانم‌ها دعوت می‌شدند. اما در سال‌های اخیر با تغییر فرهنگ‌ها این قبیل رسوم نیز دچار تحول شده و به شیوه‌های متفاوت اجرا می‌شوند. پیشنهاد می شود انواع کالسکه کودک پیکوتویز را ببینید.

سیسمونی چیست

در اینجا برخی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام برنامه ریزی برای حمام نوزادی (بیبی شاور) به خاطر بسپارید ذکرشده:

بازی‌ها: بازی‌های زیادی برای سرگرم کردن مهمانان وجود دارد. گوگل می تواند به شما کمک کند تا لیستی از بازی های سرگرم کننده در بیبی شاور (جشن سیسمونی) تهیه کنید.

غذا: انتخاب غذا و نوشیدنی کاملا به اختیار شماست شما می‌توانید انواع فینگرفود و غذهای سبک و دسر داشته باشید البته به شرطی که همه بتوانند در تهیه آن کمک کنند. یا می‌توانید از غذایی از بیرون تهیه کنید و استراحت کنید. یک کیک جشن سیسمونی میتواند بسیار هیجان انگیز باشد.

هدایا: ممکن است شما بخواهید یک دفتر ثبت هدیه تهیه کنید تا هر مهمان هدیه خودش را به همراه یک نوت کوچک برای کوچولوی شما در آن دفتر یادداشت کند. لباس های کودک، اسباب بازی ها و پوشک هدایای محبوب والدین هستند. همچنین می‌توانید به مادر چیزی بدهید که برای خودش مناسب باشد به طور مثال لوسیون بدن، عطر پیراهن و.... همچنین اگر مادر و پدر برای یکی از اقلام گران‌تر به کمک نیاز دارند، می‌توانید با مهمانان صحبت کنید و سعی کنید پول را جمع آوری کنید تا با هم هدیه بزرگ‌تری بدهید. و یا پدر بزرگ و مادر بزرگ میتوانند یک هدیه بزرگ و گران قیمت مانند صندلی ماشین، تخت کنار مادر و یا... تهیه کنند.

تزئینات یا تم: از سایت هایی مانند Pinterest، Twitter یا Facebook برای ارائه ایده های دکوراسیون استفاده کنید. بسیاری از تم های دوست داشتنی را می توان با استفاده از لوازم ساده و صنایع دستی درست کنید.

راهنمای خرید هدیه جشن سیسمونی (بیبی شاور)

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای هر پدر و مادری خرید سیسمونی برای فرزند است. اما یکی از دغدغه‌هایی که قبل از خرید برای والدین به وجود می‌آید، عدم اطلاع از لیست کامل سیسمونی و موارد مورد نیاز و هزینه‌ایست که باید بابت آن‌ها پرداخت کنند. ما در این مقاله قصد داریم به منظور راحتی خیال شما و رفع دغدغه‌های ذهنی‌تان یک لیست کامل سیسمونی نوزاد را همراه با قیمت‌های حدودی آن‌ را برای شما عزیزان ارائه دهیم. در این مقاله شما علاوه بر آشنایی با لیست کامل سیسمونی می‌توانید از مبلغ مورد نیاز برای خرید وسایل لازم مطلع شوید.

اولین و بهترین راهنما برای خرید هدیه بیبی شاور، خود والدین هستند اگر با پدر و مادر صمیمیت زیادی دارید می توانید از آنها بپرسید که برای کودکشان به چه چیزی نیاز دارند. با دانستن اینکه آنها به چه چیزی نیاز دارند، آسوده خاطرخواهید بود و کار برای شما بسیار آسان تر است کافیست با یک کلیک محصول مورد نظر را از یک آنلاین شاپ بخرید. نکته مهم تر جنسیت کودک است چراکه به تصمیم شما کمک کند که اسباب بازی و سیسمونی که تهیه میکنید دخترانه است یا پسرانه هرچند که امروزه اسباب بازی هیچ جنسیتی ندارد، اما ممکن است والدین که هدیه میگیرند به این موضوع حساس باشند. اگر قصد خرید لباس را دارید، اندازه لباسی که می خواهید بخرید، با توجه به سن کودک نیز مهم است. اگر لباس‌های زمستانی نوزادی را در تابستان بخرید، کودک هرگز آنها را نخواهد پوشید.

بسیاری از هدایا، هر چقدر هم که زیبا به نظر برسند، نه کاربردی هستند و نه مفید. هدایای را در نظر بگیرید که در واقع برای نوزاد یا مادر مفید و کاربردی خواهد بود. مواردی را در نظر بگیرید که کودک برای مدتی از آنها استفاده خواهند کرد. بچه ها خیلی سریع رشد می کنند، بنابراین تهیه هدیه ای که فقط برای یک یا دو ماه مفید باشد فایده ای ندارد. مگر اینکه یکبارمصرف باشد، مانند پوشک، شامپو و روغن های مخصوص کودک. وسایل مورد نیاز برای کودک شامل: لوازم مربوط به حمل و نقل، ایمنی، سرویس خواب، لوازم مورد نیاز برای تغذیه، پوشاک، بهداشت و سرگرمی است که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

در این قسمت چند اسباب بازی و سیسمونی که به نوزاد در بیبی شاور می توان هدیه داد معرفی می کنیم:

کودکان زمانی که متولد می‌شوند پوستی به شدت حساس و بدنی آسیب‌پذیر دارند. از این رو لوازم سیسمونی آن‌ها باید فاقد هر گونه ماده شیمیایی و حساسیت‌زا باشد. 

حوله تک

هنگام خرید سیسمونی برای نوزادی که در راه است، از خرید حوله غافل نشوید، چون نوزاد تازه متولد شده بعد از گذشت چند روز از تولد، باید به حمام برده شود حوله کودک باید بسیار لطیف و نرم باشد تا پوست لطیف کودک را اذیت نکند بهتر است از جنس 100%کتان و بدون مواد حساسیت زا باشد.

خرید حوله تک کودک کیکابو

پتو نوزاد

همانطور که گفته شد از آن جا که کودکان پوست بسیار حساسی دارند، پوشاک و تمام لوازمی که مستقیماً با پوست آن‌ها در ارتباط است مانند: پتو، حوله، ملحفه و ... باید ضد حساسیت و نرم باشند. از این رو هنگام خرید حوله و پتو نوزاد به نرم بودن و ضد حساسیت بودن آن دقت کنید.

خرید پتو نوزاد و کودک کیکابو

ست بهداشتی کودک

ست بهداشتی کودک شامل قیچی، ناخن‌گیر، مسواک آموزشی، برس و شانه، دماسنج حمام و سوهان‌ناخن است که از لوازم بسیار ضروری برای نوزاد محسوب می‌شوند. این وسایل باید فاقد ترکیبات شیمیایی و مضر مانند بیسفنول باشند تا برای فرزند شما حساسیت ایجاد نکند.یک ست بهداشتی نوزاد قابل حمل که استفاده از آن آسان و بی خطر باشد برای تکمیل لیست سیسمونی نوزاد نیاز است. ست بهداشتی قسمت های فلزی آن از جنس استیل هستند و به بهترین شکل برای استفاده ی راحت ساخته شده اند. 

خرید ست مراقبتی بهداشتی نوزاد

لثه‌گیر یا دندان‌گیر کودک

دندان‌گیر یکی از وسایل بسیار کاربردی و ضروری برای فرزند شما هنگام دندان درآوردن است. این وسیله جهت تسکین درد و تعادل فشار لثه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن جایی که این وسیله مستقیماً درون دهان کودک قرار می‌گیرد، حتما از کیفیت آن مطمئن شوید.یک دندان‌گیر با کیفیت از مواد کاملا طبیعی و بدون رنگ مصنوعی با طرح برجسته ساخته شده است.

خرید دندانگیر نوزاد کیکابو

ایمنی و سلامت

کودکان از ابتدای تولد تا سن پنج سالگی در معرض آسیبهای جدی در خانه قرار دارند. مهمترین مسئله در خصوص کودک حفظ سلامت و ایمنی کودک است.بهتر است قبل از اینکه اتفاق ناگواری بیفتد دست به کار شوید و پیش از به دنیا آمدن نوزاد برای ایمن سازی خانه آماده شوید. با یک طراحی مناسب و کمی تجهیزات می توانید برای زمانی که کودکتان می خواهد به راه بیفتد آسوده خاطر باشید. تجهیزاتی برای ایمنی و سلامت یکی از مهمترین وسایلی است که باید در سیسمونی کودک حضور داشته باشد. می توانید با خرید این تجهیزات به عنوان هدیه بیبی شاور به والدین یاداوری کنید که به فکر سلامتی نوزاد هستید.

خرید ست ایمنی و محافظ حمام

پستونک و شیشه شیر کودک

یکی دیگر از لوازم ضروری در لیست سیسمونی شیشه شیر نوزاد است که باید بسیار باکیفیت باشد. زیرا در اجناس بی‌کیفیت هوا به راحتی به درون شیشه نفوذ کرده و باعث نفخ در کودک می‌شود. از طرفی جنس آن باید فاقد هرگونه ماده شیمیایی باشد. قیمت شیشه شیر با کیفیت بین ۱۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

خرید شیشه شیر سفید 180 میل نوبی

پیشبند آستین‌دار کودک

همان‌طور که می‌دانید بچه‌ها عاشق کثیف کاری و به هم ریختن غذا هستند. از طرفی هنگام رنگ‌آمیزی نیز علاوه بر در و دیوار تمام سر و صورت خود را نیز رنگ‌آمیزی می‌کنند.  در این شرایط پیشبندهای آستین‌دار نقش بسیار مهمی را در جلوگیری از کثیف شدن لباس کودکان ایفا می‌کنند. پیشبند کودک باید ضد آب و قابل شستشو باشد. 

ظرف غذای کودکان

ظرف غذای کودک باید بسیار باکیفیت و فاقد مواد سمی، ملامین و BPA یا همان بیسفنول باشد تا سلامت فرزندان تضمین شود. از طرفی شکل ظاهری این ظروف باعث ایجاد هیجان در کودکان هنگام غذا خوردن می‌شود

خرید ظرف غذای کودک

کتاب پارچه ای

حس بینایی در نوزادان کامل نیست و فقط میتوانند اشیا نزدیک به 30 سانتی متر را ببینند مثل چهره مادر در لحظه شیر دهی. کتاب پارچه ای میتواند انتخابی عالی برای شما باشد. کتاب پارچه ای میتواند یک اسباب بازی نوزادی عالی برای آشنایی با دنیای کتاب از بدو تولد باشد‍!این کتاب ها بهداشتی هستند و قابلیت شستشو دارد.

خرید کتاب پارچه ای آموزشی سیاه و سفید

دستمال خواب نوزاد

کامفورتر یا عروسک خواب نوزاد وسیله ای برای بهبود خواب نوزاد است. نوزادان مخصوصا از شش ماهگی به بعد دوست دارن وسیله ای تو دستشون باشه تا خوابشون بگیره. شما به راحتی میتونید با شرطی کردن نوزاد و داشتن وسیله ای مانند دستمال خواب، این کارو براشون راحتتر بکنید. یکی دیگه از مزایای دستمال خواب اینه که چند ساعتی این دستمالو کنار خودتون یا لباسهاتون قرار بدین، بعد از اینکه نوزاد خوابید دستمال کنارش بزارید، با اینکار بوی مادرو حس میکنه و خواب آرومتری میتونه داشته باشه. دستمال خواب نوزاد نیز می تواند یک هدیه جشن سیسمونی (بیبی شاور) جدید و هیجان انگیز باشد.

خرید دستمال خواب نوزاد

کوسن اتاق کودک

کوسن پولیشی طرح قو یک عروسک زیبا و مناسب برای سیسمونی و اتاق خواب کوچولوی شماست این کوسن میتونه یک دوست خوب و عضو همیشگی و برای سالیان طولانی جلوه بخش اتاق کوچولوی شما باشه و هیچ موقع قدیمی نشه. کوسن و عروسک های پولیشی می تواند یک گزینه خوب برای هدیه بیبی شاور باشد.

خرید کوسن پولیشی طرح قو

اسباب بازی پولیشی طرح مکعب

اسباب بازی پولیشی با طراح مکعب اسباب بازی نرم با وجه هایی است که کودک می تواند با انگشتانش آن ها را گرفته و لمس کند و این کار باعث تقویت ماهیچه های کوچک دستان کودک و افزایش هماهنگی چشم و دست آنها میشود.اسباب بازی پولیشی می تواند ساعت ها بازی و شادی رو برای بچه ها به ارمغان بیاورد. این عروسک پولیشی میتواند یک هدیه مناسب برای سیسمونی نوزاد باشد.

 

خرید اسباب بازی پولیشی طرح مکعب وینفان

جغجغه توپی 

یک اسباب بازی عالی برای تقویت شنوایی، بینایی و حس لامسه و تقویت عضلات دست نوزادان است که ساعت ها آن ها را سرگرم میکند. یکی از راه های سرگرم کردن کودک جغجغه است که با ایجاد صدا توجه کودک را به خود جلب می کند. جغجغه ها با توجه به شکل ٬ رنگ و ایجاد صدا مورد انتخاب کودک قرار می گیرد و همچنین باعث هماهنگی چشم و دست،تشخیص بافت اشیاء با حس لامسه (لمس بافت های گوناگون، گرفتن اشیا و نگه داشتن آن ها)، کودک می شود.جغجغه اسباب بازی میتونه یک هدیه کوچولو بامزه و سرگرم کننده برای سیسمونی بچه های تازه به دنیا اومده باشد.

خرید جغجغه توپی هانگر

اسباب بازی موزیکال

همانطور که میدانید بعد از به دنیا آمدن نوزاد، از هفته سوم، حس شنوایی او شروع میشود و حدودا در 28 هفتگی کامل میشود. بنابراین در سال‌های اولیه نوزاد، هیچ چیز به اندازه اسباب بازی موزیکال نمیتواند جلب توجه کند. این نوع اسباب بازی‌ها در رشد جسمی و روانی بچه‌ها تاثیرگذار هستند. اسباب بازی‌هایی که نور و صدا دارند به راحتی می توانند توجه کودک را به خود جلب کنند. نوزدادان برای پیدا کردن منش نور و صدا تلاش می‌کنند. بعد از متوجه شدن منبع صدا، با دقت سعی در بررسی آن با دست و دهانش دارد. کودک شما با گرفتن  اسباب بازی در دست هایش ضمن تقویت عضلات دست مهارتهای تشخیص، تمایز رنگها و.. را می آموزد. از جمله سرگرمی های بی خطر برای نوزادان استفاده از اسباب بازی هایی است که موجبات شادی و بازی آن ها را فراهم کند.

خرید ست اسباب بازی تبلت و دندانگیر موزیکال

آویز تخت نوزاد

از جمله سرگرمی های مورد نیاز در داخل تخت، کریر و کالسکه نوزادان، استفاده از اسباب بازی هایی است که موجبات شادی و بازی آن ها را فراهم کند. به طور کلی آویز تخت کودک در سرگرم کردن و آرام نگه داشتن نوزاد نقش بسزایی دارد. کودک میتواند در طول روز ساعت‌ها با آن سرگرم شود.

خرید آویز تخت موزیکال کودک و نوزاد

همچنین آویز کریر هم سبب می شود تا وقتی کودک درون کریر قرار میگیرد ساعتها با آن سرگرم شود تا مادر کارهای روزانه‌اش را به آسانی انجام دهد. مهارتهای شنیداری با صداهایی که با این اسباب بازی تولید می کند و تقویت هماهنگی بین چشم و دست کودک از طریق گرفتن و حرکت دادن این اسباب بازی این آویز تخت میتواند یک هدیه مناسب برای سیسمونی نوزاد باشد.

خرید آویز تخت و کریر موزیکال نوزاد

اسباب بازی حمام

حمام رفتن کودکان ممکن است چالش برانگیز باشد با خرید اسباب بازی حمام به والدین کمک کنید تا حمام بدون دردسر و سراسر شادی را با نوزادش داشته باشد. این اسباب بازی ها تا سالها قابل استفاده است و هدیه ارزشمند برای جشن سیسمونی (بیبی شاور) baby shower خواهد بود. این اسباب بازی ها سبب تقویت هماهنگی بین چشم و دست کودک از طریق گرفتن و حرکت دادن، تشخیص بافت اشیاء با حس لامسه (لمس بافت های گوناگون، گرفتن اشیا و نگه داشتن آن ها)و تقویت مهارت های حرکتی کودک می شود.

خرید کتاب حمام کودک

البته مهم ترین نکته در خرید این اسباب بازی حمام دقت به جنس آن هاست دقت کنید که از پلاستیک نرم و فاقد مواد سمی ساخته شده است و آسیبی به کودک وارد نمی کند.مواد شیمیایی و رنگ های غیر استاندارد ممکن است به سلامت کودک آسیب بزند.

خرید پوپت 5 تکه حیوانات

وان حمام کودک

حمام کردن کودک یکی از سخت ‌ترین و دلهره آورترین کارهایی است که هنگام بچه‌داری با آن مواجه خواهید شد. برای آن که بتوانید فرزندتان را با خیالی آسوده حمام کنید و از این کار لذت ببرید، می‌توانید از وان حمام کودک استفاده کنید. با این وسیله دیگر نگران لیز خوردن فرزندتان در حمام نیستید. قیمت آن نیز حدود یک میلیون تومان است.

وان حمام کودک

در بعضی مواقع دایی، عمه، پدر بزرگ، مادر بزرگ و دیگر اعضای نزدیک نوزاد در جشن سیسمونی (بیبی شاور) هدایایی گران تر به پدر و مادر می دهند تا کمک بسزایی در تهیه سیسمونی نوزاد داشته باشند مانند:

تشک بازی

تشک بازی نوزاد یکی دیگر از وسایلی است که در لیست کامل سیسمونی نوزاد و جشن سیسمونی (بیبی شاور) قرار می‌گیرد. زمانی که شما در حال انجام فعالیت‌های خود در خانه هستید کودکتان نیاز دارد که در یک جای امن و سرگرم کننده قرار گیرد. تشک بازی نه تنها مکانی نرم برای فرزندتان را فراهم می‌کند، بلکه به دلیل آویزهایی که می‌توان بر روی آن نصب کرد برای سرگرم شدن کودک شما بسیار مناسب است.

خرید تشک بازی و پارک بازی نوزاد موزیکال

کالسکه

کالسکه بچه وسیله‌ای است که به شما هنگام خرید و گردش کمک بسیاری می‌کند. بدون شک زمانی که قصد بیرون رفتن از خانه برای خرید یا پیاده‌روی را دارید، در آغوش گرفتن نوزاد برای مدت طولانی بسیار خسته کننده و آزار دهنده خواهد بود. به همین دلیل شما برای راحتی به یک کالسکه نیاز دارید. ما به شما کالسکه تاشو را پیشنهاد می‌کنیم که هنگام جابه‌جایی با ماشین و مسافرت رفتن به راحتی جمع شده و حجم کمتری را در ماشین اشغال می‌کند.  کالسکه‌ها انواع مختلفی دارند. این وسیله کاربردی علاوه بر راحتی شما، از کودکتان در مقابل نور خورشید نیز محافظت می‌کند.

خرید كالسكه مكسی كوزی

صندلی غذا

یکی از لوازمی که هنگام غذا دادن به کودکان بسیار کمک کننده خواهد بود، صندلی غذای کودک است. آموزش غذاخوردن به کودک، هنگامی که هنوز هیچ آشنایی با قاشق‌ و چنگال ندارد،نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. اگر کودک‌تان را هنگام غذا خوردن روی صندلی غذی کودک بنشانید، بخشی از این سختی، هم برای کودک و هم برای خودتان،‌ حل خواهد شد.همچنین با قرار دادن صندلی غذای کودک در کنار میزغذاخوری کودکتان را با آداب پشت میز نشینی آشنا میکنید. هنگام خرید این صندلی‌ها دقت کنید که قابلیت تنظیم و نشیمن فومی نرم داشته باشد. 

خرید صندلی غذای کودک کیکابو

تخت کنار مادر، گهواره یا نی نی لای لای

یکی از لوازم بسیار ضروری برای نوزادان گهواره یا تخت کنار مادر است.استفاده از تخت کنار مادر موجب نزدیکی کودک و مادر و تقویت عواطف بین آنها میشود. وقتی نوزاد در کنار مادر میخوابد خواب سبک تر و بهتری دارد. همچنین مادر نیز زمانی که نوزادش در نزدیکی او میخوابد، احساس آرامش بیشتری دارد. تهیه این وسیله برای خواباندن کودک بسیار اهمیت دارد. زیرا با تکان‌های آرام به خواب بهتر کودک کمک می‌کند. برخی از این تخت‌ها قابلیت تنظیم شیب دارند که مشکل رفلاکس معده نوزادان را رفع می‌کند.

خرید تخت کنار مادر کیکابو

فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودک باید ضد حساسیت و ضد باکتری باشد. مقاوم بودن آن در برابر شعله آتش نیز اهمیت دارد. پشت فرش نیز باید غیرقابل لغزش باشد تا زمانی که فرزندتان بر روی آن بازی می‌کند،  مشکلی برایش ایجاد نشود. فرش‌هایی با طرح‌های بازی نیز می‌توانند به سرگرم کردن فرزندتان کمک کنند. فرش اتاق کودک بسته به طرح، ابعاد و جنس قیمت متفاوتی دارند.

خرید فرش اتاق کودک طرح لی لی

کریر

کریر نوزاد وسیله‌ای است که برای جلوگیری از افتادگی سر و گردن کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله قابل نصب بر روی صندلی ماشین است و از کودک در برابر ترمزهای شدید محافظت می‌کند که معمولاً همراه با کالسکه فروخته می‌شود.همانطور که میدانید در اکثر کشورهای دنیا بیرون آوردن نوزاد بدون صندلی ماشین (کریر کودک) حتی در هنگام بردن به خانه از بیمارستان خلاف قانون است. والدین با کمک کریر کودک اطمینان خاطر بیشتری در مورد ایمنی کودک خواهند داشت. همچنین از آنجایی که کریر کودک فرم صاف یا حالت خوابیده دارد، ستون فقرات کودک را در طبیعی ترین حالت ممکن نگه می دارد. می تواند را ایمنی کودک در راه را با هدیه دادن کریر کودک در جشن سیسمونی (بیبی شاور) تامین کنید.

خرید كرير مکسی کوزی

مینی واش

شستن لباس ‌های کودکان یکی از مهم ‌ترین دغدغه‌ های مادران است. برای جلوگیری از عفونت و حساسیت های پوستی ، باید لباس کودکان جداگانه شسته شود.از همین رو داشتن یک لباسشویی بچه گانه (مینی واش) در خانه‌ای که نوزاد در آن است، ضروری به نظر می‌رسد. کودکان دائما لباسشان را کثیف می کنند و نیاز به تعویض دارند ولی نمی‌ توان هر روز ماشین لباسشویی را به خاطر شستن چند تکه لباس روشن کرد.استفاده از لباسشویی بچه گانه موجب صرفه جویی در مصرف آب و برق می‌شود همچنین ابعاد کوچک‌تر و وزن کم این محصول سبب شده که فضای زیادی را در خانه اشغال نکند.

خرید مینی واش

در لیست کامل هدیه جشن سیسمونی (بیبی شاور) لوازم دیگری مانند: پوشاک، پوشک، پماد و پودرهای ضد سوختگی و...  نیز قرار می‌گیرند که حتما باید مطابق با استانداردهای بهداشت و سلامت باشند. شما برای مشاهده محصولات بیشتر و منتوع تر بر اساس سلایق خود می توانید بخش سیسمونی نوزاد و اسباب بازی نوزاد را مشاهده کنید. خرید از فروشگاه‌های معتبر که سلامت محصولات خود را تضمین می‌کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. پیکوتویز یکی از مراکز معتبر است که تمام محصولات سیسمونی نوزاد را با گارانتی و تضمین سلامت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. پیشنهاد می شود درباره نقش بازی در رشد کودکان بخوانید.

آداب و رسوم و آشنایی با جشن سیسمونی

مراسم سیسمونی( بیبی شاور) یک رویداد اجتماعی است که در سراسر جهان محبوبیت دارد. در کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند و ایالات متحده این جشن یک سنت رایج محسوب می‌شود. اما زمان برگزاری آن بسته به رسوم ملل مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در برزیل قبل از تولد و در بلغارستان به دلیل برخی خرافات بعد از تولد نوزاد برگزار می‌شود. در بلغارستان حتی به دلیل جلوگیری از عفونت‌های اولیه، کودک تا چهل روز بعد از متولد شدن در معرض دید عموم قرار نمی‌گیرد. در چین این مراسم یک ماه بعد از تولد کودک و توسط پدربزرگ و مادربزرگ پدری انجام می‌گیرد.
هدف از برگزاری جشن نیز به اعتقادات ملل مختلف برمی‌گردد. مثلاً در چین با بستن نخ سفید به مچ دست یا پای کودک او را به خانواده پیوند می‌زنند و اضافه شدنش را به جمع خانواده جشن می‌گیرند. در ایران نیز به این جشن در گذشته «حمام زایمان» گفته می‌شد که یک الی سه ماه قبل از تولد نوزاد برگزار می‌کردند. در این مراسم تمام وسایل کودک از قبیل: تخت، اسباب‌بازی، لباس و ... توسط مهمانان تهیه و به عنوان هدیه به میزبان داده می‌شد. اما امروزه همه این رسوم دستخوش تغییرات قرار گرفته‌اند و به شیوه‌های مدرن اجرا می‌شوند. در ادامه آداب برگزاری جشن سیسمونی را برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم. جهت مشاهده انواع ماشین لباسشویی کودک کلیک کنید.


در برگزاری جشن سیسمونی(baby shower) یکی از نکات مهم تهیه کارت دعوت است که انواع مختلف آن با طرح‌های جذاب در بازار موجود است. اما اگر مهمانان زیادی ندارید می‌توانید از کارت دعوت دیجیتال استفاده کنید.

چه کسی جشن سیسمونی را برگزار میکند؟

یکی از رسوم و آداب جشن سیسمونی این بود که مراسم توسط یکی از دوستان یا بستگان گرفته می‌شد. اما متأسفانه این روزها دیگر سنت‌های قدیمی رعایت نمی‌شوند. در حقیقت برگزاری این مراسم باید توسط خواهر، مادر شوهر یا مادر انجام گیرد. با این حال در اغلب موارد دیده می‌شود که خود مادر این جشن را میزبانی می‌کند.در بعضی مواقع ممکن است جشن سیسمونی به عهده بهترین دوست (یا گروهی از دوستان) باشد. در واقع هر کسی که به مادر نزدیک است و میخواهد در این خوشحالی شریک باشد برگزاری جشن را به عهده می گیرند.

حمام نوزادی یا جشن سیسمونی می تواند پر از شور و هیجان یا در محیط بسیار آرام برگزار شود. این مسئله به مادر، احساسی که دارد و چیزی که نیاز دارد بستگی دارد. با اینکه مادر معمولا جشن سیسمونی (بیبی شاور) را برنامه ریزی نمی کند، اما خوب است که نظر او را در مورد نوع برگزاری جشن بپرسید.پیشنهاد می شود درباره بهترین اسباب بازی آموزشی کودکان بخوانید.

جشن سیسمونی چیست


زمان برگزاری جشن

این جشن معمولاً ۴ تا ۶ هفته قبل از تولد نوزاد برگزار می‌شود. اما همان‌طور که گفتیم برخی افراد به دلیل اعتقاداتی که دارند مانند: «گرفتن هدایا قبل از تولد شگون ندارد» این جشن را به بعد از تولد فرزندشان موکول می‌کنند. در حالت کلی زمان برگزاری مراسم به فرهنگ و اعتقادات مردم بستگی دارد. پیشنهاد می شود درباره لیست کامل سیسمونی بخوانید.


تم جشن سیسمونی

در آداب و رسوم برگزاری جشن سیسمونی هیچ قانونی مبنی بر این که بازی باید انجام گیرد یا رنگ‌بندی خاصی داشته باشد، وجود ندارد. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و هر شخص می‌تواند مطابق با سلیقه خود برای آن برنامه‌ریزی کند.

چه کسی را باید به جشن سیسمونی دعوت کنیم؟

طبق رسوم برای این جشن سیسمونی، اقوام، دوستان نزدیک و اعضای خانواده باید در بالای لیست مهمانان باشند. فراتر از این افراد مهمانانی که فقط از به دنیا آمدن این کودک ابراز خوشحالی می‌کنند، می‌توانند در لیست قرار گیرند. در رسوم سنتی فقط خانم‌ها به بیبی شاور (baby shower) دعوت می‌شدند، اما در دنیای مدرن امروزی این جشن به صورت مختلط و با حضور مردان برگزار می‌شود. اگرشما کسی هستید که در حال برنامه ریزی برای جشن سیسمونی کودک خود، خواهر یا دوست صمیمیتان هستید، قبل از تهیه لیست مهمانان، از والدین نظرشان را در رابطه با مهمانان و تعداد بپرسید. آیا می خواهند یک بی بی شاور سنتی و کاملا زنانه داشته باشند یا یک جشن سیسمونی مختلط؟ نکته ای که مهم است و باید در نظر گرفته شود ترجیح مادر مادر است که چه کسی را دعوت کند؟ مهمانی شلوغ یا خودمانی و خلوت می خواهد یا برخی از افراد را از لیست مهمانان دور نگه دارد.


جشن سیسمونی برای فرزندان دوم، سوم و ...

همان‌طور که گفتیم طبق سنت‌ها این مراسم فقط برای فرزند اول برگزار می‌شود. اما امروزه این رسوم دیگر رعایت نمی‌شوند و والدین معتقدند هر فرزندی لایق بهترین‌ها است. از این رو برای فرزندان دوم، سوم و ... نیز این مراسم را برگزار می‌کنند. پیشنهاد می شود از انواع کریر نوزاد پیکوتویز دیدن فرمایید.

اشنایی با جشن سیسمونی

جشن سیسمونی برای فرزندخوانده

در گذشته نیز خانواده‌هایی که کودکی را به فرزندخواندگی می‌گرفتند به یمن ورود او و خوش آمدگویی به عضو جدید خانواده مراسمی همانند جشن سیسمونی برایش در نظر می‌گرفتند. این رسم در دنیای مدرن نیز همچنان پابرجاست و بعد از آمدن کودک به خانه برگزار می‌شود.

پذیرایی جشن سیسمونی

در گذشته پذیرایی با یک وعده غذا، شیرینی و میوه انجام می‌شد. اما امروزه به دلیل تنوع بالای غذایی و... از انواع مختلف فینگرفودها، نوشیدنی‌های متنوع و ... برای پذیرایی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای جشن سیسمونی(بیبی شاور) از فینگرفودهای گرم، همبرگرهای گرد و مینیاتوری، سمبوسه پیتزایی، تیرامیسو، کاستارد، انواع ژله‌های رنگی و ... استفاده کنید.


ایده‌های خلاقانه برای برگزاری جشن سیسمونی

اگر می‌خواهید یک جشن به یادماندنی داشته باشید، می‌توانید برای سرگرم شدن و خوشگذرانی بیشتر بازی‌های مختلفی را در نظر بگیرید. پیشنهاد می شود مقاله ایده برای سیسمونی پیکوتویز را بخوانید. به عنوان مثال: می‌توانید قرعه‌کشی پوشکی را در نظر بگیرید. به این صورت که به هر شخص که دعوت کرده‌اید، یک کارت با طراحی زیبا بدهید که با آوردن یک پوشک برای نوزاد در قرعه کشی شرکت کنند. جایزه قرعه‌کشی نیز می‌تواند بلیط استخر رایگان، پول و یا هر چیز دیگری باشد. با این ایده علاوه بر جمع‌آوری تعداد زیادی پوشک، هیجان مسابقه را نیز ایجاد خواهید کرد. همچنین می‌توانید دفترچه را در جلوی درب ورودی قرار دهید تا مهمانان به محض ورود برای فرزندتان یادگاری بنویسند. در کارت دعوت از مهمانان بخواهید به جای کارت تبریک برای نوزاد کتاب‌های متناسب با سنش را تهیه و آن را با نام خود امضا کنند. برای سرگرم شدن مهمانان نیز می‌توانید بازی‌های مختلف و خلاقانه مانند: پانتومیم، مافیا، جرأت‌حقیقت و ... را در نظر بگیرید. از انواع صندلی غذای کودک دیدن فرمایید.

پذیرایی جشن سیسمونی


جمع‌بندی
در مقاله جشن سیسمونی (baby shower) چیست سعی کردیم تمامی نکات و آداب مهم جشن را برای شما عزیزان ارائه دهیم. اما از آن جا که کودکان پوستی بسیار حساس دارند، بهتر است وسایل مورد نیاز فرزندتان را از فروشگاه‌های معتبر که سلامت کالاهای خود را تضمین می‌کنند، خریداری کنید. فروشگاه پیکوتویز یکی از معتبرترین مراکز فروش سیسمونی نوزاد است که بهترین و باکیفیت‌ترین کالاها را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. تمامی محصولات در پیکوتویز با گارانتی سلامت و ضمانت کیفیت کالا ارائه می‌شوند.

برخی از سوالات رایج:

1. سیسمونی چیست؟

سیسمونی به وسایل مورد نیاز کودک مانند: تخت، کمد، تشک، اسباب‌بازی، لباس و ... گفته می‌شود که والدین باید قبل از تولد فرزندشان خریداری کنند. طبق رسوم خرید این وسایل برای فرزند اول بر عهده خانواده دختر است.

2. آداب جشن سیسمونی چیست؟

یکی از رسوم برگزاری جشن سیسمونی این بود که مراسم توسط یکی از دوستان یا بستگان گرفته می‌شد. اما متأسفانه این روزها دیگر سنت‌های قدیمی رعایت نمی‌شوند. در حقیقت برگزاری این مراسم باید توسط خواهر، مادر شوهر یا مادر انجام گیرد. با این حال در اغلب موارد دیده می‌شود که خود مادر این جشن را میزبانی می‌کند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)