برای نوزاد چی بخریم؟ لیست سیسمونی نوزاد پیشنهادی پیکوتویز

سیسمونی نوزاد همیشه یکی از بزرگترین چالش های پدر و مادران بوده است. در این مقاله مشاوران پیکوتویز با توجه به نیاز و بودجه ی شما بهترین و با کیفیت ترین اقلام سیسمونی نوزاد را به شما پیشنهاد میکنند.
برای نوزاد چی بخریم؟ لیست سیسمونی نوزاد پیشنهادی پیکوتویز

یکی از رایج ترین سوالاتی که ذهن والدین بخصوص مادر ها را مشغول میکند این است که برای سیسمونی چه چیزهایی نیاز است. سیسمونی همانقدر که برای یک مادر لذت بخش است میتواند استرس زا هم باشد. برای اینکه با توجه به بودجه مد نظرتان بهترین خرید سیسمونی را داشته باشید باید یک لیست از وسایل ضروری نوزاد تهیه کنید. در ادامه به شما کمک میکنیم تا نیاز های اساسی یک نوزاد را بهتر بشناسید و با داشتن لیست سیسمونی نوزاد بتوانید خریدی آسان داشته باشید. برای پاسخ به سوالات برای نوزاد چی بخریم، سیسمونی چی بخرم ، با ادامه مقاله همراه ما باشید.

برای سیسمونی چی بخرم؟ (برای نوزاد چی بخریم)

خرید سیسمونی

در قدم اول سیسمونی چی بخریم باید این پرسش ها را برای خود مطرح کنید و به آنها پاسخ دهید. اینگونه میتوانید در تهیه لوازم سیسمونی اضافی اجتناب کنید.

 چقدر فضا برای جا دادن لوازم نوزادتان در خانه دارید؟

فرزندتان در چه فصلی به دنیا خواهد آمد؟

جنسیت فرزندان چیست؟

چقدر بودجه برای خرید سیسمونی مد نظر شماست؟

با پاسخ به این پرسش ها میتوانید در دنیای پرزرق و برق سیسمونی نیاز های کودکتان را بهتر بشناسید و سعی کنید ابتدا اقلام ضروری را تهیه کنید و از ریخت و پاش های اضافی جلوگیری کنید.

در پاسخ به سوال برای نوزاد چی بخریم؟ پیشنهاد ما به شما این است که لیست سیسمونی را مانند زیر دسته بندی کنید:

لباس نوزاد

لوازم تغذیه ای، مراقبتی وبهداشتی

لوازم حمل نوزاد مثل کالسکه نوزاد

اسباب بازی نوزاد

تخت و کمد نوزاد

اسباب بازی چوبی نوزاد

لباس نوزاد

ممکن است شما از سر ذوق زیاد بخواهید هر لباس نوزاد جذابی که به چشمتان خورد را بخرید, ولی این نکته را در نظر بگیرید که سرعت رشد نوزاد در ماه های اول بسیار بالاست و در  یک چشم به هم زدن لباس ها برای او تنگ خواهد شد. بنابراین سعی کنید تا لباس های سایز صفر زیاد نخرید. در عوض چندین دست زیر پوش دکمه دار تهیه کنید چرا که طبق نظرسنجی از مادران، این زیر پوش های دکمه دار یا به اصطلاح بادی برای نوزاد بسیار کاربردی می باشد.  توجه کنید که تمامی لباس هایی که برای کودک تهیه میکنید نخی باشند و دارای الیاف حساسیت زا نباشند.

تجربه نشان داده است که کودک در هر ماه از تولدش حداقل به پنج دست لباس نیاز دارد چرا که در ماه های اول لباس نوزاد زود به زود تعویض میشود. دستکش و کلاه را فراموش نکنید. دستکش از چنگ زدن نوزاد به خودش جلوگیری میکند و یک کلاه نخی حتی برای فصول گرم هم برای نوزاد نیاز است. سرهمی های نخی دکمه دارهم بسیار کاربردی است و دست و پای کودک را به خوبی گرم نگه میدارد. سعی کنی سرهمی ها را جوراب دار انتخاب نکنید چون جلوی دست و پای کودک را میگیرد. اگر فرزندتان متولد زمستان است ژاکت و سرهمی های کلفت و گرم را می تواند انتخاب مناسبی باشد ولی دقت کنید که لباس های گرم نوزاد پشمی و حسایت زا نباشند.

سیسمونی نوزاد

لوازم تغذیه ای، مراقبتی و بهداشتی

شیشه شیر ، پستانک، شیر دوش، پوشک، روغن بچه، دستمال مرطوب، تشک تعویض نوزاد، حوله حمام کودک، پودر بچه، ناخن گیر، ست بهداشتی نوزاد و دماسنج از جمله لوازمی هستند که برای سیسمونی نوزاد ضروری اند.

لطفا توجه کنید که برای نوزاد به حداقل دو شیشه شیر نیاز دارید. سعی کنید شیشه‌های پلی‌پروپیلن با سرشیشه های سیلیکونی را انتخاب کنید. چرا که برخی شیشه ها حاوی مواد مضر BPA هستند و برخی سرشیشه ها هم از جنس لاتکس هستند که میتوانند برای نوزاد ایجاد حساسیت کنند.

کیف لوازم نوزاد برای زمانی که با کودک خود زمانی را بیرون از خانه میگذرانید  نیاز است. سعی کنید کیفی سبک و جادار با لایه درونی و بیرونی ضد آب انتخاب کنید.

 صندلی غذای کودک برای نوزادان بالای 6 ماه مناسب است. اگر همیشه بر روی میز بلند غذا میخورید صندلی غذا های پایه بلند برای شما مناسب است. اما نوع دیگری از صندلی غذا هم وجود دارد که بر روی صندلی های معمولی نصب میشود و قابلیت حمل آسانی دارد. سعی کنید صندلی غذایی را انتخاب کنید که میز غذایش قابل شستشو باشد و از همه مهمتر استحکام بالایی داشته باشد.

صندلی غذا کودک

وسایل حمل نوزاد

از بین وسایل حمل نوزاد صندلی ماشین کودک مهمترین و ضروری ترین وسیله در لیست سیسمونی نوزاد است. به عنوان یک پدر و مادر مسئول حتی هنگام انتقال نوزاد از بیمارستان به خانه هم باید از صندلی ماشین کودک استفاده کنید. همانطور که میدانید به زودی استفاده از صندلی ماشین برای کودکان زیر 13 سال در ایران هم قانونا اجباری میشود. خرید کالسکه نوزاد کاملا سلیقه ای و اختیاری است ولی اگر اهل پیاده روی و خرید هستید داشتن یک کالسکه نوزاد برای شما ضروری است. در خرید کالسکه نوزاد سعی کنید کالسکه ای را انتخاب کنید که تکیه گاهش به حالت خوابیده در بیاید و سایه بان داشته باشد. به جنس روکش کالسکه دقت کنید که نرم باشد و الیاف آن حساسیت زا نباشد.

صندلی ماشین مکسی کوزیصندلی ماشین کودک

کالسکه های چند کاره که صندلی ماشین و کریر هم میشوند میتواند انتخاب هوشمندانه ای باشد بنابر این از آنها غافل نشوید. کریر ها هم برای حمل نوزاد در مکان هایی که نمیتوانید کالسکه ببرید کارایی دارند و خرید آنها کاملا بسته به نیاز والدین دارد.در عوض آغوشی نوزاد یک وسیله کاربردی و محبوب در بین والدین است که در مدل های مختلف در بازار به چشم میخورند. به کمک آغوشی نوزاد به راحتی میتوانید کودکتان را بغل بگیرید و به کارهای روزمره تان برسید. نکته ای که بسیاری از والدین به آن دقت نمیکنند مربوط به روروئک است! استفاده ار روروئک برای نوزاد از نظرپزشکی به هیچ عنوان توصیه نمیشود چون هنگام استفاده از آن فقط نوک انگشت پای نوزاد به زمین میرسد و به کمر او فشار می آورد، همچنین روروئک باعث تاخیر در راه رفتن طبیعی کودک میشود. برای کمک به یادگیری راه رفتن نوزاد وسیله ای به نام  واکر کودک را به شما پیشنهاد میکنیم.

واکر کودک

اسباب بازی نوزاد

اسباب بازی برای سیسمونی چی بخرم؟ قسمت هیجان انگیز و دوست داشتنی برای اکثر والدین خرید اسباب بازی نوزاد است. ولی لازم به ذکر است که اسباب بازی نوزاد در کنار جنبه ی سرگرمی باید ابزاری برای تقویت مهارت ها و رشد هوشی نوزاد باشد بنابراین در خرید اسباب بازی نوزاد بسیار دقت داشته باشید.پیشنهاد میکنیم در خرید عروسک پارچه ای برای نوزادان خود دقت کنید. عروسک هایی که الیاف حساسیت زا دارند و زیادی پشمی هستند را نخرید. زیرا پرزهای آن میتواند موجب حساسیت شود.

آویز تخت، تشک بازی، دندان‌گیر و عروسک های کم پرز و قابل شستشو (به‌خصوص از نوع آویزی) برای نوزادان بسیار جذاب و کاربردی میباشند.

اسباب بازی

 برای نوزادتان به هیچ عنوان اسباب بازی های ریز نخرید چون نوزادان عادت دارند که هر چیزی را به دهان بگیرند و همین امر میتواند موجب خفگی نوزاد شود.

 خرید کتاب نوزاد را جدی بگیرید! کتاب های تصویر دار با تصویر های رنگی و جذاب برای نوزادان بسیار جذاب میباشد. سعی کنید از نوزادی کودکتان را با کتاب آشنا کنید.

 همیشه با توجه به رده سنی کودکتان اسباب بازی بخرید و سعی کنید یکباره اتاق او را از اسباب بازی اشباع نکنید. اجازه دهید کودکتان هر بار متوجه حضور یک اسباب بازی جدید شود.

تخت و کمد نوزاد

تخت و کمد نوزاد از جمله اقلامی هستند که برای خریدشان به بودجه ی بیشتری نسبت به سایر سیسمونی نوزادی نیاز است. بنابر این در خرید آنها بسیار دقت کنید. فضایی که در منزل در اختیار دارید را بسنجید و از خرید اقلام غیر ضروری اجتناب کنید. برای مثال به جای تخت های معمولی میتوانید از تخت کنار مادر یا گهواره استفاده کنید.خرید کمد کودک میتواند به وسایل نوزاد نظم و ترتیب دهد. برای خرید کمد هم حتما به میزان و حجم لباس های نوزادتان دقت کنید و کمدی را انتخاب کنید که زیادی بزرگ یا کوچک نباشد. میتوانید به جای کمد های رنگی از کمد رنگ چوب یا سفید استفاده کنید که برای نوزاد دختر و پسر کاربردی و شیک می باشد.

 گهواره کودک

تهیه سیسمونی میتواند یکی از شیرین ترین تجربه های هر پدر و مادری باشد. میتوانید با درنظر گرفتن نکته های کلیدی که بالاتر ذکر شد در تهیه سیسمونی نوزادتان بهتر عمل کنید و بودجه ی خود را بهتر مدیریت کنید. مشاوران پیکوتویز با توجه به نیاز و بودجه ی شما بهترین و با کیفیت ترین اقلام سیسمونی نوزاد را به شما پیشنهاد میکنند و میتوانید خریدی مطمئن داشته باشید. 

در این مقاله سعی شد پاسخ سوال چه چیزهایی برای سیسمونی باید خرید کاملا پاسخ داده شود و با پیشنهاد کردن لیست سیسمونی نوزاد به شما راهنمایی کرده باشیم. بنظر شما باید برای سیسمونی چی بخریم چی نخریم؟

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)