معرفی بهترین کتاب داستان کودک + خلاصه داستان

با خواندن این مقاله می‌توانید بهترین کتاب داستان کودک را برای فرزند دلبند خود تهیه کنید.
معرفی بهترین کتاب داستان کودک + خلاصه داستان


کتاب و کتاب‌خوانی جایگاه ویژه‌ای در شکل گیری شخصیت و تربیت کودک دارد. کتاب‌های داستان علاوه بر سرگرم شدن کودک او را به داستان خواندن علاقه‌مند کرده و نکات آموزنده‌ای در اختیار کودک قرار می‌دهند. اما نکته مهم انتخاب کتاب مناسب برای کودک است. کودک شما باید با توجه به سن، جنسیت، نوع شخصیت و علایق خود کتاب مناسب را بخواند. در این مقاله ابتدا نکات مهمی از تأثیر کتاب داستان بر کودک معرفی شده و تعدادی از بهترین کتاب داستان‌های کودک معرفی شده‌اند. با خواندن این مقاله می‌توانید بهترین کتاب داستان کودک را برای فرزند دلبند خود تهیه کنید.

تأثیر کتاب داستان بر تربیت و شخصیت کودک

داستان خواندن برای کودک، شعرخوانی، صحبت کردن و ... هرکدام ازجمله فعالیت‌های مهم و تأثیرگذار در رشد شخصیت و تربیت کودک شماست. کتاب‌ کودک علاوه بر سرگرمی باعث یادگیری مهارت‌های اولیه سوادآموزی می‌شود. کتاب داستان می‌تواند در موارد زیر به کودک شما کمک کند:
• با کمک بهترین کتاب داستان کودک به فرزند خود کمک کنید تا صداها، کلمات و زبان را بشناسد و مهارت‌های اولیه سواد آموزی را توسعه دهد.
• به کودک خود یاد دهید که برای کتاب‌ها و داستان‌ها ارزش قائل شود.
• کتاب داستان به تقویت تخیل کودک کمک کرده و کنجکاوی او را برمی‌انگیزد.
• به رشد مغز، توانایی تمرکز، مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی کودک کمک می‌کند.
• با کمک کتاب داستان به فرزند خود کمک کنید تفاوت بین "واقعیت" و "خیال" را بیاموزد.
• به کودک خود کمک کنید تا رویدادهای جدید یا ترسناک و احساسات شدید ناشی از آن‌ها را درک کند.
• با داستان خواندن به فرزند خود کمک کنید تا با جهان، فرهنگ خود و سایر فرهنگ‌ها آشنا شود.


معرفی بهترین کتاب های داستان کودکان

کتاب داستان‌ها تنوع بسیار بالایی داشته و برای سنین مختلف تولید و منتشر شده‌اند. شما می‌توانید با توجه به سن کودک خود و نوع شخصیت و جنسیت او بهترین کتاب داستان را برای او انتخاب و خریداری کنید. در ادامه تعدادی از بهترین کتاب‌های کودکان معرفی شده و بخشی از داستان آن‌ها را آورده شده است. پیشنهاد می شود کتاب چوبی خانواده حیوانات را ببینید.


1. پسر نامرئی
یکی از کتاب‌های کودکانه جذاب کتاب پسر نامرئی است که برای کودکان 7 تا 12 ساله مفید است. این کتاب با استفاده از داستانی جذاب به آموزش مهارت برقراری ارتباط کودکان می‌پردازد.

بهترین کتاب داستان کودک

خلاصه داستان: این داستان در مورد پسربچه‌ای است که بسیار خجالتی و کم رو است و توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ندارد. به همین دلیل اطرافیان او را نمی‌‌بینند و هیچ گونه توجهی به او ندارند. برخلاف استعدادهای زیادی که برایان دارند حتی معلم، مدیر مدرسه و هم کلاسی‌ها نیز او را ندیده و توجهی به او ندارند. با گذشت مدتی شاگردی جدید به مدرسه اضافه شده و مسیر زندگی برایان نیز تغییر می‌کند...


2. من به مدرسه دیر رسیدم چون ...
کتابی از دیوید کالی که به زبان طنز و آمیخته با تخیل نوشته شده است. نویسنده در این کتاب با زبانی شیرین دلایل دیر رسیدن پسر کوچکی به مدرسه را بیان می‌کند. این کتاب کودک را به استفاده از قوه تخیل و خلاقیت دعوت کرده و باعث افزایش هوش کودک می‌شود. پیشنهاد می شود از لوازم تحریر کودک پیکوتویز دیدن فرمایید.

معرفی بهترین کتاب های داستان کودکان

خلاصه داستان: این داستان در مورد پسر بچه کوچکی است که دیر به مدرسه رسیده و در پاسخ به سوالات معلمش در مورد دیر رسیدن پاسخ‌های عجیب و غریب می‌دهد. کودک با کمک قوه تخیل دلایلی عجیب و خنده‌دار به معلم ارائه داده و باعث خنده شما می‌شود. آقای معلم: "چرا دیر اومدی؟" پسر بچه: "داستانش طولانیه اول چند تا مورچه غول پیکر صبحانمو دزدیدن..."


3. کتاب هرچیزی را دور نریز
این کتاب بسیار جذاب و دوست داشتنی دارای ایده‌های کاربردی برای ساخت وسایل مختلف با وسایل دور ریختنی است. این کار باعث می‌شود کودک شما با مفهوم بازیافت و بازمصرف آشنا شده و بتواند وسایل کاربردی ایجاد کند. از انواع پازل چوبی کودک پیکوتویز دیدن فرمایید.

بهترین کتاب‌های کودکان

4. بلوط سبز
یادگیری مفاهیم مربوط به حیوان، جنگل و ... برای کودکان بسیار مهم است. استفاده از کتاب‌ داستان‌هایی که با زبان کودکان این مفاهیم را به کودک آموزش داده و دوستی آن‌ها را در دل کودک ایجاد کند بسیار مهم است. پیشنهاد می شود مقاله اوریگامی چیست را بخوانید.

بهترین کتاب های کودک ایرانی

خلاصه داستان: داستان بلوط سبز در مورد پسر کوچکی به نام ژیوان است. ژیوان پسر یک شکارچی است که با سنجاب کوچکی در جنگل دوست می‌شود. سنجاب کوچک بلوطی به ژیوان می‌دهد که با خوردن نصف آن به سنجاب تبدیل شده و با خوردن نصف دیگرش دوباره به انسان تبدیل می‌شود. روزی سنجاب کوچولو گم شده و ژیوان تصمیم می‌گیرد او را پیدا کند. او نصف بلوط را خورده و به سنجابی تبدیل می‌شود اما متاسفانه توسط شکارچی شکار می‌شود. او متوجه می‌شود که شکارچی پدرش است و ...


5. کتاب داستان تمساح کوچولو
تمساح کوچولو یکی از بهترین کتاب‌ های کودک ایرانی است که توسط فریبا نباتی نوشته شده است. این کتاب جذاب و دوست داشتنی به تقویت مهارت‌های اجتماعی کودک و گفتگو با دیگران کمک می‌کند. این کتاب برای گروه سنی الف مناسب است. پیشنهاد می شود مقاله راهنمای انتخاب بهترین کوله پشتی کودک را بخوانید.

کتاب داستان تمساح کوچولو

خلاصه داستان: تمساح کوچولو در ساحل دریا نشسته است و از هوای مطبوع لذت می‌برد. او دوست دارد که در ساحل زیر نور خورشید از خواب بیدار شود.


6. کتاب داستان دوست بزرگ
یکی دیگر از نمونه‌های بهترین کتاب داستان کودک، کتاب جذاب دوست بزرگ نوشته بابک صابری و مهرداد زائری است. این کتاب در قالب داستانی جذاب به کودک توصیه‌های در مورد دوستی می‌کند. پیشنهاد می شود از انواع اسباب بازی دخترانه پیکوتویز دیدن فرمایید.

کتاب داستان دوست بزرگ

خلاصه داستان: داستان در مورد بچه کلاغی است که مادرش می‌فهمد با یک فیل دوست شده است و نگران او می‌شود. مادر بچه کلاغ با دلایل مختلف سعی دارد بچه کلاغ را راضی کند که با فیل دوست نشود. اما کلاغ برای تمام دلایل مادرش جوابی داشته و می‌گوید دوستی‌اش با فیل اشتباه نیست...  پیشنهاد می شود درباره علت شب ادراری کودکان بخوانید.


سخن آخر

کتاب خواندن فواید زیادی برای افراد به دنبال دارد. کودکان نیز از این قائده مستثنی نیستند و خواندن داستان‌های مفید برای آن‌ها می‌تواند به تقویت مهارت‌های مختلف در آن‌ها کمک کند. کتاب‌های داستان علاوه بر سرگرمی باعث ایجاد علاقه به کتابخوانی در کودک می‌شوند. کتاب‌های داستان کودک تنوع بسیار بالایی داشته و برای سنین مختلف وجود دارد. هر کدام از کتاب‌ها می‌توانند تأثیر خاص خود را بر کودک گذاشته و در تربیت او موثر باشند. در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب‌های کودکان معرفی شده است. با خواندن خلاصه داستان می‌توانید با کتاب آشنا شده و در صورت تمایل برای کودک خود تهیه کنید. بهترین کتاب داستان کودک کتابی است که در روند تربیتی کودک شما تأثیر مثبت داشته باشد. پیشنهاد می شود درباره معایب تک فرزندی بخوانید.

برخی از سوالات رایج:

1. چند نمونه از بهترین کتاب های داستان کودک را معرفی کنید؟

1. پسر نامرئی 2. من به مدرسه دیر رسیدم چون ... 3. هرچیزی را دور نریز 4. بلوط سبز 5. تمساح کوچولو 6. دوست بزرگ.

2. خواندن کتاب داستان کودک چه تاثیری بر روی رشد کودکان دارد؟

داستان خواندن برای کودک، شعرخوانی، صحبت کردن و ... هرکدام ازجمله فعالیت‌های مهم و تأثیرگذار در رشد شخصیت و تربیت کودک شماست. کتاب‌ کودک علاوه بر سرگرمی باعث یادگیری مهارت‌های اولیه سوادآموزی می‌شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)