20 حقیقت جالب درباره لگو که نمیدانستید [ بررسی کامل ]

احتمالا شما هم کنجکاوید که حقایقی را راجع به لگو بدانید. لگو این آجرک های کوچک و بزرگ پلاستیکی سال هاست که توانسته از کوچک تا بزرگ را به خود علاقه مند و مشغول کند .شاید برایتان جالب باشد که بدانید قدمت این اسباب بازی محبوب به بیش از یک قرن قبل باز میگردد.
20 حقیقت جالب درباره لگو که نمیدانستید [ بررسی کامل ]

احتمالا اکثر شما اسباب بازی لگو را بشناسید و بدانید که چیست و چگونه میتوان با آن سرگرم شد و احتمالا میدانید که لگو از یک و نیم سال تا هر سنی که شما به سرگرم شدن با آن علاقه داشته باشید پکیج های مختلفی را میتواند ارائه کند . با وجود این که تعداد زیادی از کمپانی های اسباب بازی این روزها با ورشکستگی مواجه هستند اما کمپانی لگو توانسته روز به روز با پیشرفت خود همه را شگت زده کند و هر روزه با یک سورپرایز جدید دوست داران خود را چندین برابر کند . معمولا وقتی یک برند یا یک نوع وسیله ای به این اندازه محبوب میشود همه در مورد آن کنجکاو هستند که بیشتر و بیشتر بدانند و هر خبری از آن میتواند برای طرفدارانش جذاب باشد . به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در مطلب امروز به 20 حقیقت جالب درباره لگو بپردازیم پس اگر شما هم یکی از طرفداران لگو هستید و یا به شنیدن اخبار و اطلاعات لگویی علاقه دارید این مطلب را از دست ندهید .

حقایق جالب درباره لگو

گاهی مطالبی را راجع به لگو میشنویم که به اصطلاح شاخ در می آوریم و اصلا نمیدانیم این حرفی که شنیده ایم واقعا حقیقت دارد و یا اینکه جزو همان شایعاتی است که راجع به لگو وجود دارد . مثلا چندی پیش شایعه شده بود که قطعات لگو در داخل بدن تجزیه پذیرند و اگر کودکی قطعات آن را ببلعد مشکلی برای او به وجود نمی آورد . پس از این که این خبر مثل بمب صدا کرد و همه جا پیچید کمپانی لگو به سرعت آن را تکذیب کرد و گفت قطعات لگو از ABS ساخته میشوند که به نوعی تجزیه ناپذیرند و حتی این را هم گفت که یک قطعه لگو رها شده در طبیعت از یک انسان بیشتر عمر میکند چون تجزیه آن بیش از 90 سال طول خواهد کشید . این شایعات سبب این شد که خود کمپانی لگو هر ساله یک سری حقایق جالب درباره لگو را منتشر کند تا حجم این شایعات کم شود . حال ما در ادامه به بررسی 20 حقیقت جالب درباره لگو خواهیم پرداخت .

حقایق جالب درباره لگو

20 حقیقت جالب درباره لگو

بدون شک حقایق جالب و شنیدنی راجع به لگو آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم 10 ها مطلب هم در رابطه با آن بنویسیم باز کم است . اما خوب در این مطلب فعلا میخواهیم به 20 حقیقت جالب درباره لگو که نسبت به بقیه جنجالی تر و جدید تر است را با یکدیگر بررسی کنیم . پیشنهاد میکنیم اصلا ادامه این مطلب جذاب را از دست ندهید .

1. بیش از 400 میلیارد قطعه لگو در جهان وجود دارد !

اولین موردی که از حقایق جالب درباره لگو میخواهیم عنوان کنیم این است که بیش از 400 میلیارد قطعه لگو در جهان وجود دارد . بعله درست شنیدید بییییییششش از 400 میلیارد قطعه لگو ! حتی نمیتوان تصور کرد که 400 میلیارد قطعه لگو میتواند چقدر باشد . این عدد خیلی مقدار زیادی است ولی واقعا کمپانی لگو 400 میلیارد قطعه لگو تولید کرده و روز به روز هم این تعداد رو به افزایش است . حال تصور کنید که کل سازه های لگویی دنیا را خراب کنیم و با قطعات ساخته نشده بخواهیم به طور مساوی بین مردم جهان تقسیم کنیم . شاید جالب باشد که بدانید به هر نفر تقریبا 50 قطعه لگو میرسد . اگر قرار باشد که کل لگو های جهان را روی هم بچینیم ارتفاع برج ساخته شده حدود 3،839،999 کیلومتر خواهد شد که یعنی 10 برابر بالاتر از ارتفاع ماه .

حقایق جالب درباره لگو

2. هر ثانیه 7 لگو به فروش میرسد !

طبق آماری که خود شرکت لگو در سال 2022 منتشر کرد گفته شده که در هر ثانیه 7 مجموعه از لگو در سرتاسر دنیا فروخته میشود . که یعنی در هر دقیقه 420 مجموعه لگو فروخته میشود و در هر یک ساعت 25 هزار و 200 مجموعه لگویی فروخته میشود و در یک روز 24 ساعته حدود 605 هزار مجموعه فروخته میشود که واقعا مقدار زیادی است و تصور آن هم سخت است . البته این عدد برای روز های عادی است و در تعطیلات و مناسبت های خاص این عدد افزایش چشم گیری دارد به طوری که برای تعطیلات آخر سال لگو در هر ثانیه 28 مجموعه فروش داشته است یعنی 4 برابر اعداد و ارقام قبلی در هر دقیقه و ساعت و روز . واقعا آمار و ارقام سرسام آوری است . این فکت جالب در مورد لگو سر و صدای زیادی بعد از انتشارش به پا کرد .

3. هر روز 125 میلیون قطعه ساخته میشود !

اگر به یاد داشته باشید در ابتدای مطلب به عنوان اولین حقیقت جالب درباره لگو به شما گفتیم که حدود 400 میلیارد قطعه لگویی وجود دارد اما خوب این هم طبیعی است که این کمپانی که فروش بسیار زیادی هم دارد باید همواره در حال تولید مجموعه و قطعه های جدید باشد تا بتواند نیاز مشتریان را پاسخگو باشد . طبق آمار داده شده توسط کمپانی لگو ، این کمپانی محبوب روزانه 125 میلیون قطعه جدید میسازد که واقعا آمار چشم گیری است و بعید میدانم هیچ کمپانی دیگری در طول روز این مقدار تولید داشته باشد . لگو این مقدار تولید را در کمپانی های مختلف خود که در سرتاسر دنیا پخش هستند انجام میدهد . پس تعداد قطعات لگویی همیشه عدد ثابت 400 میلیارد نیست چون روزانه تعداد زیادی هم تولید جدید دارد که به تعداد قبلی اضافه میشود و چون قطعات آن تجزیه پذیر نیستند نمیتوان گفت از بین رفته و از آمار آن کم میشود . در ادامه به بررسی حقیقت جالب لگویی دیگری خواهیم پرداخت .

4. بزرگترین برج لگویی با 500 هزار قطعه لگو ساخته شده است !

همانطور که میدانید در سرتاسر دنیا افراد زیادی هستند که تمایل دارند رکورد های جدیدی را در گینس ثبت کنند . در این میان لگو دوستان فقط تماشاگر نبوده و آن ها هم به میانه میدان آمدند تا اسم لگو را برای چندمین بار در کتاب رکورد های گینس ثبت کنند . در سال 2015 عده ای از افراد خلاق و لگو دوست در میلان ایتالیا تصمیم به ساخت یک برج لگویی گرفتند و تقریبا تمام طول تابستان را مشغول به این کار بودند و در انتها توانستند رکورد خود را در گینس ثبت کنند . آن ها با استفاده از 500 هزار قطعه لگو توانستند یک برج لگویی 35 متری بسازند . همانطور که احتمالا دیده اید قطعه های لگو خیلی ریزند و ارتفاع هر کدام از آن ها حدود یک سانتیمتر است حال تصور کنید باید چند لایه لگو را روی هم میچیدند تا بتوانند این برج را به انتها برسانند ؟ تصورش هم شگفت انگیز است . این برج هنوز هم در ایتالیا وجود دارد و میتوان به تماشای آن رفت .

حقایق جالب درباره لگو

5. خاص ترین رنگ لگو مشکی کروم است !

یکی دیگر از حقایق جالب لگو مربوط به خاص ترین رنگ لگو است . اگر اهل لگو و لگو بازی باشید قطعا دیده اید که قطعات لگو و مینی فیگور های آن در بیشتر از 50 رنگ تولید میشوند اما یکی از رنگ هایی که لگو با آن محصول تولید کرد و واقعا مورد توجه قرار گرفت و به نوعی یکی از خاص ترین رنگ لگو هاست مشکی کروم است . در سال 2009 کمپانی لگو به مناسبت دهمین سالگرد لگو جنگ ستارگان 10 هزار مینی فیگور DARTH VADER به رنگ مشکی کروم تولید کرد که با استقبال بی نظیری از سوی مردم رو به رو شد و رنگ مشکی کروم هم به یکی از رنگ های جذاب و تکرار نشدنی کمپانی لگو تبدیل شد که لگو دیگر از این رنگ برای محصولات خودش استفاده نکرد .

6. کمپانی لگو از تمام کمپانی های دنیا بیشتر لاستیک میفروشد !

این حقیقت جالبی که درباره لگو اکنون میخواهیم بگوییم شاید از نظر شما و هرکس دیگری که بخواند کمی احمقانه به نظر برسد اما کاملا واقعی است . کمپانی لگو از تمام کمپانی های دنیا مثل Bridgestone و Goodyear در طول سال بیشتر لاستیک تولید میکند . تولید لاستیک کمپانی بسیار معروف و مشهور بریج استون در سال حدود 200 میلیون قطعه لاستیک است که این عدد در طول سال برای کمپانی لگو چیزی حدود 318 میلیون حلقه لاستیک است . لگو به طور 24 ساعته در تمام ساعات روز مشغول به تولید این مینی لاستیک های با نمک است و این کاملا حقیقت است که کمپانی لگو از تمام کمپانی های دنیا بیشتر لاستیک میفروشد .

7. انسان دوستی علت زرد بودن مینی فیگور های لگویی است !

برای اولین بار مینی فیگور های لگو در سال 1975 معرفی شدند . در زمان تولید و طراحی این مینی فیگور ها کمپانی لگو از طراحان خواست این مینی فیگور ها را به سبکی طراحی کنند که ایده های آن ها همگی بر روی یک حالت چهره قابل پیاده سازی باشد و رنگ آن هم خنثی باشد به طوری که به هیچ قومیتی مربوط نباشد . طراحان لگو هم برای این که به هیچ کدام از افراد سرخ پوست و سفید پوست و سیاه پوست شبیه نباشد و به دلیل اینکه بر روی یک رنگ خنثی بهتر میشود طراحی کرد تصمیم گرفتند تا مینی فیگور های لگویی را به رنگ زرد طراحی کنند . کمپانی لگو معتقد بود این که رنگ پوست انسان چه رنگی باشد هیچ برتری میان آن ها به وجود نخواهد آورد و همه انسان و برابر هستند به همین دلیل با بی طرفی کامل محصولات مینی فیگور خود را تولید کرد تا مانند کمپانی باربی که فقط عروسک های سید با موی بور و چشم رنگی و لاغر تولید میکرد مورد هجمه منتقدین قرار نگیرد . میتوان گفت جالب ترین حقیقت درباره لگو همین انسان دوستی لگو است .

8.لگو های ساخته شده از سال 1958 تا به امروز به یکدیگر متصل میشوند !

به نظر خود من جالب ترین فکت در مورد لگو این است که قطعه هایی که در سال 1958 ساخته شده اند را نیز میتوان به لگو های امروزی متصل کرد . یعنی اگر شما حتی یک مجموعه لگوی 70 ساله هم داشته باشید میتوانید با قطعات لگوی امروزی ترکیب کنید و سازه های جدیدی بسازید . دقیقا از سال 1958 به بعد لگو تصمیم گرفت تمام قطعات خودش را بر اساس یک استانداردی بسازد که بتوان مجموعه ها را با هم ترکیب کرد و به سبکی نباشد که یک مجموعه را یک بار بسازید و دیگر بی استفاده باشد . لگو با این کار میخواست ثابت کند که اسباب بازی لگو یک اسباب بازی و سرگرمی همیشگی است و لگو جدید و قدیم با ترکیب در کنار یکدیگر دوباره قابل استاده است .

9. یک خانه به طور کامل با قطعات لگویی ساخته شده است !

اگر از بچه هایی که عاشق بازی کردن با لگو هستند بپرسید قطعا یکی از آرزوهایشان داشتن یک خانه لگویی است . اما مثل این که یکی از افرادی که همچین آرزویی داشته است توانسته جامه عمل به آرزوی خود بپوشاند و یک خانه لگویی بسازد . این خانه لگویی با استفاده از 3 میلیون قطعه لگویی ساخته شده است و نکته جالب در رابطه با این خانه لگویی این است که حمام ، توالت فرنگی و یک تخت خواب دارد که همگی از لگو ساخته شده اند . به دلیل اینکه قطعات لگو تجزیه ناپذیر و بسیار مقاوم هستند این خانه از استحکام کافی برای زندگی در آن برخوردار است . یکی دیگر از حقایق جالب درباره لگو اعداد درج شده بر روی آن است که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد .

حقایق جالب درباره لگو

10. اعداد داخل هر آجر لگو داستانی پس پرده دارد !

اگر دقت کرده باشید زیر تمام قطعه های لگوی اصل یک عدد درج شده است اما آیا هیچ وقت پیش خود تصور کرده اید که این عدد ها نشانه چیست و چرا در پشت هر قطعه لگو این عدد درج شده است ؟ با توجه به این که میزان اشتباه در تولید قطعه های لگویی بسیار پایین است کمپانی لگو تصمیم گرفت تا بر روی هر قطعه لگو عددی درج کند که نشان دهنده شماره قالبی است که آن قطعه لگو در آن ساخته شده است تا در صورت مشاهده ایراد در آن قطعه بدانند که برای کدام قالب بوده و سریعا مشکل را برطرف کنند . در صورت وجود نقص ، لگو می‌ تواند موضوع را از ریشه ساخت ، یعنی قالب آجر بررسی و برطرف کند .

11. نام لگو فلسفه ای جالب و خاص دارد !

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام لگو از کجا آمده است . در واقع ساده تر از آن است که بخواهیم فکرش را بکنید . شاید شما هم مانند بسیاری از افراد تصور کنید که نام لگو هم حقیقت جالبی در پشت پرده دارد که اینطور نیست . البته که فلسفه ای که نام لگو را به وجود آورده جالب است اما جزو حقایق جالب لگو محسوب نمیشود . همانطور که میدانید لگو یک برند دانمارکی است و اسم آن هم با استفاده از دو حرف اول دو کلمه دانمارکی LEG و GODT به معنی خوب بازی کردن به دست آمده است . 

حقایق جالب درباره لگو

12. استحکام قطعه های لگو باور نکردنی است !

شاید بتوان گفت یکی از جنجالی ترین و باور نکردنی ترین حقایق درباره لگو این است که هر قطعه لگو به طور متوسط میتواند 950 پوند وزن یعنی چیزی در حدود 430 کیلوگرم را تحمل کند . به دلیل این که قطعات لگو ریزند و ممکن است در حین بازی به گوشه ای پرتاب شوند که شما نبینید و احتمال این که وسیله ای روی آن گذاشته شود و یا این که زیر پا بیاید زیاد است پس باید به گونه ای ساخته شود که به هیچ عنوان بر اثر این عوامل آسیب نبیند . آجر های لگو از با کیفیت ترین و با دوام ترین پلاستیک های موجود در دنیای اسباب بازی ها ساخته میشوند . برند لگو اسباب بازی های خود را با استفاده از پلاستیک ABS میسازد و باید این را بدانید که اگر یک قطعه لگو را لگد کنید قطعه لگویی آسیب نمیبیند اما ممکن است پای شما آسیب ببیند .

به طور کلی قطعات لگو آسیب ناپذیرند و نکته جالب این است که اگر یک تکه لگو را در طبیعت و زیر باد و باران و آفتاب و عوامل طبیعی دیگر قرار دهید عمر آن از عمر طبیعی یک انسان بالاتر است . این قطعه های لگویی برای تجزیه شدن نیاز به دمای بسیار بالا یا اشعه ماورا بنفش شدید دارند وگرنه هیچ گونه آسیب دیگری نمیبینند . 

13. با 6 قطعه لگو میتوان 900 میلیون سازه مختلف ساخت !

یکی دیگر از فکت های جالب در مورد لگو موردی است که الان میخواهیم به شما بگوییم . شاید باورش برایتان سخت باشد اما اگر 6 قطعه لگوی استاندارد 4*2 در اختیار داشته باشید میتوانید آن را به بیش از 900 میلیون حالت مختلف بسازید . حدود یک دهه قبل رایانه ها به کمک لگو آمدند تا محاسبه کنند به وسیله 6 قطعه لگو چند حالت میتوان ساخت . دو آجر لگویی را به 24 حالت مختلف و سه آجر را به 1060 روش میتوان ترکیب کرد . با وجود این که این عدد و رقم برای ما غیر قابل هضم است اما با 6 قطعه لگو میتوان ۹۱۵،۱۰۳،۷۶۵ ترکیب مختلف به وجود آورد .

حقایق جالب درباره لگو

14. دقت بالای ساخت لگو ها 18 در یک میلیون است !

یکی دیگر از جذاب ترین حقایق درباره لگو دقت بالا و باور نکردنی در تولید قطعات لگو است . قالب های لگویی به قدری دقیقند که حتی فکرش را هم نمیتوانید بکنید . قالب های لگو به اندازه 2 هزارم میلی متر دقیق هستند مقداری که اندازه گیری آن برای خیلی از کمپانی ها یک کار تقریبا نشدنی است اما لگو توانسته قالب هایی با این اندازه دقت داشته باشد . بنابر این در طول پروسه ساخت و ساز قطعات لگویی اشتباه ها تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا میکند و انگشت شمار است . به طوری که میانگین از هر یک میلیون قطعه لگو که ساخته میشود 18 قطعه و شاید هم کمتر در طی فرآیند تولید از بین میروند . این یعنی استاندارد های تولید محصولات لگو بالاتر از حد تصور است و این اعداد و ارغام برای کمپانی به بزرگی لگو که شما تولیدات لگوی آن در طول روز میلیونی است بسیار قابل تعمل و تفکر است .

15. لگو اختراع خود برند لگو نبود !

احتمالا شما هم اوله کرک کریستیانسن را به عنوان مخترع و آغاز کننده راه لگو و نویسنده داستان این اسباب بازی محبوب میدانید . حق هم دارید خوب همه جا صحبت از اوست و در همه سایت ها و کتاب ها در مورد اوله کرک کریستیانسن به عنوان سازنده اصلی لگو نام برده شده است . اما بگذارید پرده از یکی دیگر از حقایق جالب لگو برداریم و به شما بگوییم داستان اصلی ماجرا چیست . در واقع اوله کرک کریستیانسن در سال 1932 در بیلوند دانمارک کارگر یک نجاری بود . در زمان رکود بزرگ هیچکس به سراغ خرید مبلمان چوبی بزرگ و دیگر لوازم چوبی نمیرفت به همین دلیل نجاری که اوله کرک کریستیانسن در آن کار میکرد رفته رفته رو به ورشکستگی میرفت . اوله کرک کریستیانسن تصمیم گرفت تا فروش اسباب بازی های چوبی دست ساز را شروع کند و این کار را هم کرد .

اما هیچگاه او تصورش را هم نمیکرد که از ساخت و روش اسباب بازی های چوبی بتواند به برند لگو دست پیدا کند که تا این حد در جهان سر و صدا به پا میکند . در سال 1949فروشنده ای به اوله کرک کریستیانسن مراجعه کرد و به او قالبی برای اسباب بازی های دست سازش سفارش داد . کریستینسن و پسرش ، گودفرد ، شیفته یکی از نمونه قالب‌ ها شدند که به صورت آجر هایی بود که روی هم قرار می‌ گرفتند . آن شخص که هیلاری فیشر پیج بود پس از آن که قالب ها را از اوله کرک تحویل گرفت حق ثبت اختراع خود را گرفت اما چون اوله کرک از این موضوع بی خبر بود و چون از این قالب های آجری شکل خوشش آمده بود در سال 1958 این قالب ها را به صورت قانونی وارد بازار کرد .

پیش از آن هیلاری فیشر پیج فوت کرده بود اما اوله کرک همه جا گفته است که من تولید قطعات لگویی را مدیون هیلاری فیشر پیج هستم چون ایده اولیه آن را از او الهام گرفته ام و به خاطر جبران این اتفاق و زنده نگه داشتن نام و یاد هیلاری فیشر پیج شرکت او به نام KIDDICRAFT را خریداری کرد .

16. لگو میخواهد شما خوب بازی کنید !

یکی از قابل توجه ترین حقایق درباره لگو چیزی است که الان میخواهیم بگوییم . در طول این سال ها شخصیت خوب و طینت پاک تولید کنندگان و مدیران لگو و این که دوست دار صلح و انسان دوستی هستند بر همه آشکار شده است و بر خلاف بسیاری از کمپانی ها که فقط به دنبال فروش و سود خود هستند لگو موارد دیگری را نیز برای طراحی و تولید محصولاتش مد نظر قرار میدهد . این شرکت قول داده است که هرگز هیچ نوع سناریوی نظامی را برای کودکان تکرار نکند . آن ها تا آنجایی پیش رفتند که اسلحه‌ های کوچک را که برای مینی فیگور های خود طراحی کرده بودند را در سال ۱۹۹۹ ممنوع کردند . صلح دلیل بزرگی برای این کار لگو بود و آن ها اعتقاد داشتند که باید بازی در این راستا باشد .

حقایق جالب درباره لگو

17. فیگور های لگویی بیشترین جمعیت جهان را تشکیل میدهند !

چیزی که ما از پرجمعیت ترین کشور های جهان در نظر داریم مربوط به انشان هاست . اما اگر قرار باشد مینی فیگور های لگویی را هم یک جمعیت از یک کشور در نظر بگیریم باید گفت که تعداد آن ها از پر جمعیت ترین کشور های جهان هم بسیار بیشتر است . تا به امروز بیش از 4 میلیارد مینی فیگور لگویی تولید شده است که اگر تعداد آن را بخواهید با جمعیت انسان هایی که در یک کشور زندگی میکنند مقایسه کنید میبینید که چقدر بیشتر است . ارتش مینی فیگور های لگویی میتوانستند قوی ترین و بزرگترین ارتش دنیا باشد .

حقایق جالب درباره لگو

18. شما میتوانید خودتان طراح اسباب بازی لگو باشید !

برای کسانی که واقعا عاشق و شیفته لگو هستند ، لگو چیزی فراتر از تولیدات خود کمپانی است . آن ها دوست دارند سازه ای که قرار است با قطعات لگو بسازند را خودشان با خلاقیت و ایده ای که در ذهن دارند بسازند و به نوعی حس و رویاهای خود را با آن آمیخته و تصورات ذهنی لگویی خود را به تصویر بکشند . شاید تا چند سال قبل این کار برای دوست داران لگویی فقط یک رویا بود که شب ها خوابش را میدیدند یا در رویا پردازی هایشان به آن فکر میکردند اما با توجه به این که کمپانی لگو توجه بسیار زیادی به طرفداران خود دارد و میخواهد هر آنچه آن ها دوست دارند را عملی کند قابلیتی را فراهم کرده است که لگو دوستان میتوانند خودشان لگوی خود را طراحی کنند . برای کسانی که عاشق لگو هستند و همچنین دوست دارند تا خودشان طراح اسباب بازی‌ های این برند باشند ، این امکان وجود دارد که بتوانند طرح خود را ارائه دهند . اگر ایده خود را در صفحه این برند به اشتراک بگذارید و ایده شما 10،000 لایک کسب کند ، این شرکت طرح شما را به قفسه فروشگاه‌ ها می‌ آورد .

19. گران ترین و بزرگترین مجموعه قابل فروش لگو از جنگ ستارگان ساخته شده است !

اگر مطلب گران ترین مجموعه لگو جهان که پیش از این نوشته بودیم را مطالعه کرده باشید قطعا دیده اید که در صدر جدول گران ترین و بزرگترین لگو های دنیا کدام لگو را معرفی کرده ایم . این مجموعه که به نام Ultimate Collectors Series Millennium Falcon معرفی شد از از جنگ ستارگان الهام گرفته و ساخته شده است . این مجموعه که این روزها همه صحبت جمع ها و سایت و انجمن های لگویی بر سر آن است از 7541 قطعه تشکیل شده است که با توجه به جزئیات شگفت انگیزی که دارد به گران ترین و بزرگ ترین مجموعه قابل فروش لگو تبدیل شده است . ساخت این مجموعه قطعا ماه ها طول خواهد کشید اما ، بالاخره زمان پایان آن می‌ رسد و شما می‌ توانید دست خود را روی Millenium Falcon بگذارید .

20. لگو بزرگترین کمپانی اسباب بازی در جهان است !

شاید این موضوع را نتوان جزو حقایق جالب لگو در نظر گرفت اما بدون شک برای طرفداران و دوست داران لگو بسیار جذاب است که بدانند کمپانی مورد علاقه آن ها بزرگترین و پرفروش ترین کمپانی تولید کننده اسباب بازی در جهان است . تا چند مدت قبل جام سرآمدی این رقابت در رتبه اول در دست شرکت متل MATTEL که سازنده باربی است بود و پس از آن نیز کمپانی هزبرو HASBRO بود و لگو در رتبه سوم قرار داشت اما در سال 2014 لگو توانست کمپانی هزبرو را پشت سر بگذارید و مدتی قبل هم جام را از کمپانی متل ربود و به عنوان بزرگترین و پرفروش ترین کمپانی تولیدی اسباب بازی معرفی شد .

کلام آخر

مواردی که در این مطلب تحت عنوان حقایق جالب درباره لگو گفته شد تنها قسمت کوچکی از فکت های لگویی است که وجود دارد و قطعا حقایق و نکات دیگری هم وجود دارد که اصلا کسی آن ها را نمیداند و جزو رازهایی است که کمپانی لگو با خود به همراه دارد و شاید هیچوقت هم آن را فاش نکند . اما هرچه که هست این آجرک های کوچک تاریخچه ای طولانی دارند و با وجود این که در طول این سال ها برند های زیادی به میدان آمدند و نتوانستند ادامه دهند کمپانی لگو همچنان پابرجا و استوار روی پاهای خود مانده و هنوز هم به صورت خانوادگی و کاملا خصوصی فعالیت میکند و تا به امروز نگذاشته هیچ ارگان دولتی و یا اسپانسر مالی در کار آن ها شریک شود . این امپراطوری به سادگی به دست نیامده است که ساده هم از دست برود سه نسل از خانواده اوله عمر خود را وقف اداره این کمپانی کرده اند .

چند مورد از حقایقی که درباره لگو گفته شد را میدانستید ؟ کدام یک برایتان جالب تر بود ؟ کدام مورد را شما میدانید که ما در مطلب به آن نپرداختیم ؟ حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید .

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)