خانه لگو (لگو هاوس) دانمارک: یکی از بهترین جاذبه های توریستی دانمارک

خانه لگو یا لگو هاوس دانمارک که یکی از خلاقانه ترین و زیبا ترین جاذبه های گردشگری دانمارک است.
خانه لگو (لگو هاوس) دانمارک: یکی از بهترین جاذبه های توریستی دانمارک

لگو هاوس (lego house) خانه بازی ای است که در سال 2017 در شهر بیلوند دانمارک (شهر لگو در دانمارک) ساخته شد. موسسه بجارک اینگل گروپ(BIG)  معماری این بنای زیبا را به عهده داشته است. مساحت این لگو هاوس حدود 12000 متر است و از 25 میلیون آجر لگو ساختنی پر شده است. این مکان فوق العاده با 9 تراس و 9 زمین بازی توریست های فراوانی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است. 

گفتنی است که  لگو هاوس دانمارک دارای 2 فضای نمایشگاهی و 4 زمین بازی است. در این خانه لگوی تازه تاسیس دانمارک فضاهای گوناگون با رنگهای مختلفی طراحی و ساخته شده اند و هر رنگ مربوط به یک بخش میباشد. برای مثال منطقه قرمز برای مهارت های خلاقانه و ابتکاری است. بخش های زرد رنگ مربوط به کارهای حسی است و احساسات در این بخش بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. در بخش آبی توانایی شناختی کودک به چالش کشیده میشود و بخش سبز در مورد بازی های اجتماعی میباشد. در لگو هاوس دانمارک کودکان میتوانند در حین بازی کردن آموزش ببینند و تواناییهایشان را شکوفا کنند. در این مقاله به توضیح درباره ی بخش هایی از خانه لگوی دانمارک میپردازیم.

شکوفایی خلاقیت کودکان در بخشهای قرمز رنگ لگو هاوس دانمارک

در بخش های قرمز رنگ، فعالیت ها و بازیهایی در جهت شکوفایی خلاقیت کودکان طراحی شده است.برای مثال یک آبشار لگویی در حوضچه ای در این بخش وجود دارد که کودکان میتوانند با شیرجه به درون آن هرچه میخواهند را با خلاقیت کودکانه خود بسازند. همچنین کارگاهی در بخش قرمز رنگ وجود دارد که کودکان میتوانند با کمک مربیان حاضر در آنجا، اثر هنری کودکانه خودشان را با لگو خلق کنند.

شهر لگو در دانمارک

بازی گروهی کودکان در بخشهای سبز رنگ لگو هاوس دانمارک

بازی گروهی کودکان، به خوبی مهارت های برقراری ارتباط را به آنها آموزش میدهد. در بخش سبز رنگ کودکان میتوانند به صورت گروهی با سایر هم سن و سالان خود به داستان سرایی، ساخت آدمک های لگویی و دیدن شهر های لگویی بپردازید. همانطور که اشاره شد کودکان در این بخش میتوانند بر روی صندلی کارگردان بنشینند، داستان های خلاقانه خودشان را بسازند و بازیگران فیلمنامه خود را از بین اسباب بازی آدمک های لگویی انتخاب کنند تا یک فیلم جذاب را بسازند. قسمت دیگر بخش سبز رنگ لگو هاوس به ساخت فیگور لگویی اختصاص داده شده و تمامی قطعات فیگورها( سر، مو، بدن و ...) در اختیار کودکان قرار میگیرد. کودکان بعد از ساخت فیگور میتوانند آن را در قسمت نمایشگاه بچینند تا در معرض دید همگان قرار گیرد.

خانه لگو دانمارک

تقویت مهارت های احساسی کودکان در بخشهای زرد رنگ لگو هاوس دانمارک

درک و بروز احساسات میتواند کودکان را در جهت تقویت اعتماد به نفس و داشتن انتخاب های منطقی در زندگی یاری کند. شاید برایتان جالب باشد که بازی کردن کودکان یک راه برای تمرین این مهارت هاست. در بخشهای زرد رنگ خانه لگویی دانمارک، برای کودکان تجهیزاتی برای ساخت انواع حیوانات و گیاهان تدارک دیده شده است. در این بخش کودکان میتوانند حیوانات لگویی مختلفی را بسازند و آن ها را در محیطی مشابه محیط زیست واقعی شان قرار دهند و یا میتوانند گل های لگویی مورد علاقه خود را بسازند و در باغچه لگویی خود بکارند. پیشنهاد می شود درباره تخته تعادلی چیست بخوانید.

لگو هاوس دانمارک

تقویت مهارت های شناختی در بخشهای آبی رنگ لگو هاوس دانمارک

کودکان هم مانند بزرگسالان از منطق و توانایی های شناختی خود برای درک بهتر دنیای اطراف استفاده میکنند. توانایی شناختی به  پیدا کردن راه حل برای حل مشکلات و یادگیری چیز های جدید کمک میکند. در بخش های زرد رنگ لگو دانمارک میتوانند با ساخت ربات های لگویی، شهر ها و وسایل نقلیه، مهارت های شناختی را در خود تقویت کنند.همچنین کودکان در کارگاه ساخت ربات میتوانند ربات های لگویی بسازند و با ابتکار خود با آنها بازی کنند. در بخش شهر سازی کودکان مشغول ساختن شهر هایی زیبا و پر جنب و جوش هستند. آنها با اضاقه کردن سازه ها و خانه های لگویی، شهر لگویی خود را طبق سلیقه خود میسازند. در قسمتی دیگر، کودکان ماشین لگویی مورد علاقه خود را  میسازند و در آخر آن را از لحاظ فنی امتحان میکنند تا از عملکرد ماشین دست ساز خود مطمئن شوند. پیشنهاد می شود درباره آموزش سه چرخه سواری کودک بخوانید.

خانه لگو بیلوند دانمارک

نمایشگاه شاهکار های هنری(masterpiece)

قسمتی از لگو هاوس دانمارک به نمایشگاهی به نام شاهکارهای هنری اختصاص داده شده است. در این نمایشگاه سازه های بزرگ و حیرت انگیزی وجود دارند که توسط خلاق ترین طرفداران لگو ساخته شده اند. این نمایشگاه برای ادای احترام به آنهایی که لگو را وسیله ای برای نمایش خلاقیت خود انتخاب کرده اند و ساعت های زیادی را صرف طراحی و ساخت ایده های هنری خود کرده اند، بر پا شده است و یکی از بخش های جذاب خانه لگویی دانمارک میباشد.

نمایشگاه مسترپیس دانمارک

جدول زمانی کمپانی لگو: لگو از گذشته تا به حال

قسمتی از لگو هاوس دانمارک به جدول زمانی کمپانی لگو اختصاص داده شده است. در این بخش میتوانید از گذشته تا به حال تاریخچه لگو و تغییراتی که در طول زمان کرده است را بررسی کنید. همچنین در این بخش مصاحبه هایی تصویری با سازندگان لگو و فیلم هایی مستند درباره ی لگو قابل مشاهده میباشند. درباره مزایا رول پلی بخوانید.

لگولند دانمارک

درخت خلاقیت: بزرگترین سازه ی لگویی

در مرکز لگو هاوس دانمارک درختی ساخته شده از لگو به ارتفاع 15 متر وجود دارد. این درخت یکی از معروف ترین و بزرگترین سازه های لگویی در سراسر جهان است و پر از جزئیات خارق العاده میباشد. در ابتدا سازندگان این سازه ایده های دیگری به جای این درخت داشتند ولی در نهایت ساخت این درخت فوق العاده تایید شد چرا که ریشه های این درخت نمادی از قدمت لگو میباشد و فیگور کارگرانی که با جرثقیل مشغول ساخت شاخه های جدیدی از این درخت هستند هم نمادی از سازندگانی است که برای کمپانی لگو زحمات زیادی کشیدند.

درخت لگویی لگو هاوس دانمارک

رستوران خانوادگی آشپز کوچولو در لگو هاوس دانمارک

به رستوران آشپزکوچولو خوش آمدید! در این رستوران شما میتوانید سفارش خود را با آجرک های لگویی بسازید و روی اسکنری که در گوشه ی میز قرار دارد بگذارید تا سفارش شما روی صفحه نمایش نشان داده شود. کافیست سفارش خود را تایید کنید و توسط ربات های لگویی آن را تحویل بگیرید!  همانطور که میبینید کمپانی لگو خلاقیت خود را در همه ی بخش های لگو هاوس دانمارک به نمایش گذاشته است. پیشنهاد می شود درباره انواع ترس در کودکان بخوانید.

رستوران سرآشپز کوچولو لگو هاوس دانمارک

روی هم رفته، اگر کودک شما طرفدار خونه لگو هستید و خانواده ای اهل گردش و سفر دارید. بازدید از لگو هاوس دانمارک را حتما در لیست مکان های دیدنی دنیا قرار دهید چرا که خانه لگوی دانمارک یکی از جذاب ترین و خلاقانه ترین مکان های دیدنی دنیاست. در نزدیکی لگو هاوس دانمارک هتل های معروفی به نام هتل قلعه ای و لگو لند دانمارک وجود دارند که میتوانید با اقامت در این هتل ها گشت و گذار لگویی خود را تکمیل کنید چرا که این هتل های زیبا نیز پر از جزئیات لگویی جذاب میباشند. بنابر این در سفر خود به دانمارک لگو هاوس را فراموش نکنید!

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)