راهنمای خرید بهترین تاب کودک + سن مناسب استفاده از تاب کودک

فرزندان مهمترین بخش زندگی شما هستند و شما می خواهید که آنها شاد ، سالم و ایمن باشند. در حالی که می دانید که همیشه نمی توانید این کارها را انجام دهید اما می توانید تمام تلاش خود را در این راه بکنید.
راهنمای خرید بهترین تاب کودک + سن مناسب استفاده از تاب کودک

شاید شما هم به عنوان والدین به دنبال راهی باشید تا کودکتان در این روز های طولانی تابستانی بتواند در محیطی امن انرژی کودکانه ی خود را تخلیه کند . اکثر پدر و مادر ها سعی میکنند ساعاتی از روز را اختصاص دهند تا فرزندانشان را به پارک های بازی ببرند تا کودک بتواند زمانی را صرف بازی با تاب و سرسره و دیگر لوازم تفریحی کند ولی این روز ها با وجود مشغله زیاد و خطر ویروس کرونا چنین امکانی میسر نیست و اکثر والدین ترجیح میدهند اوقات فراغت خود را در خانه بگذرانند و ایمن بمانند.

به همین دلیل ترجیح میدهند تا در آپارتمان یا حیاط منزلشان با تهیه تاب کودک و یا مجموعه های تاب و سرسره و صخره نوردی و ترامپولین بتوانند محیطی شاد را برای کودکشان بسازند تا در محیطی امن تابستانی خاطره انگیز داشته باشند.

هنگام خرید اطلاعات و انتخاب های زیادی برای بررسی وجود دارد. از چه ماده ای ساخته شده است؟ آیا از درجه ایمنی بالایی برخوردار است؟ آیا شخص دیگری باید آن را نصب کند؟ و ... اگر این اولین باری است که می خواهید یک ست تاب خریداری کنید ، انتخاب ها تا حدی می تواند دلهره آور به نظر برسند اما نگران نباشید ،در این مقاله می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز برای خرید بهترین تاب را برای خانه و حیاط خلوت خود را پیدا کنید و بتوانید با توجه به فضا و سن کودکتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنما خرید ست تاب بازی

هنگام خرید تاب مشاوران پیکوتویز برای ارائه بهترین خدمات سوالات زیر را از شما میپرسند:

کودکی که قرار است از تاب استفاده کند چند سال دارد؟

میخواهید چند کودک به صورت همزمان از مجموعه تاب استفاده کنند؟

اختلاف سنی کودکانی که از مجموعه تاب استفاده میکنند چقدر است؟

چقدر فضا برای جا دادن تاب دارید؟

بودجه ای که برای خرید تاب در نظر دارید چقدر است؟

 

سن استفاده از تاب چقدر است؟

واقعیت این است که بچه ها خیلی زود بزرگ میشوند و همه ی والدین در هنگام خرید اسباب بازی یا لوازم تفریحی برای کودکشان به این فکر میکنند که جنسی را انتخاب کنند تا کودک بتواند مدت زمان طولانی تری را از آن استفاده کند و خیلی زود آن را کنار نگذارد.

برای مثال یک کودک 18 ماهه میتواند خودش را با یک تکه پلاستیک هم سرگرم کند و داشتن تاب برایش مثل داشتن یک شهر بازی بزرگ رویایی است در صورتی که یک کودک 4 ساله با اسباب بازی نوزاد 18 ماهه اصلا ارتباط برقرار نمیکند.

سن کودکی که میخواهد از تاب استفاده کند بسیار مهم است چرا که باید بتواند به راحتی سوار تاب شود و یا اگر مجموعه تاب شما شامل سرسره و صخره نوردی هم باشد باید بتواند از پله های سرسره و صخره نوردی بالا رود و یا بر عکس اگر سن کودک بالاتر باشد دیگر مجموعه های تاب کوچکتر برایش جذابیتی ندارد.

در ضمن دقت کنید که کودکان کوچک نباید بیش از حد هیجان زده شوند، بنابر این ارتفاع زیاد یا محکم تاب خوردن برایشان خطرناک است. برای مثال در فروشگاه پیکوتویز مجموعه تاب و سرسره قلعه برای گروه سنی 1 تا 4 سال مناسب است و مجموعه تاب و سرسره کودک سنجاب برای گروه سنی1 تا 5 سال مناسب  میباشد.

برای سنین پایین تر تاب کجاوه ای زرافه که گروه سنی 18 ماه تا 4 سال را پوشش میدهد مناسب تر است.

راهنمای خرید تاب کودک

تاب بازی گروهی یا فردی؟

تعداد کودکانی که میخواهند از تاب استفاده کنند نیز مهم است. برای مثال اگر دو کودک میخواهند از مجموعه استفاده کنند به بیشتر از 2 عدد تاب نیاز ندارید و یا حتی میتوانید مجموعه ای را انتخاب کنید که شامل یک تاب و یک صخره نوردی و یا سرسره باشد, اینگونه همزمان یک کودک میتواند تاب بازی کند و دیگری سرسره بازی ویا صخره نوردی کند.

ولی اگر بیشتر از دو کودک بخواهند با هم همزمان بازی کنند باید مجموعه بازی های بزرگتری را انتخاب کنید و یا در کنار تاب خود یک وسیله بازی دیگر مانند شن بازی کودکان یا استخر آب هم بردارید تا همه کودکان بتوانند با هم همزمان سرگرم باشند. برای مثال در مجموعه تاب و سرسره با حلقه بسکتبال خرس همزمان حداقل سه کودک میتوانند از این مجموعه بازی استفاده کنند . همچنین میتوانید از صندلی کودک طرح ایکیا مدل ماموت نیز دیدن فرمایید .

تاب و سرسره کودک مدل خرسی

کارایی مجموعه تاب برای گروه سنی مختلف

اختلاف سنی کودکانی که میخواهند از تاب استفاده کنند هم بسیار مهم است برای مثال کودک سه ساله نمیتواند تابی را سوار شود که یک کودک 7 ساله سوار آن میشود. اگر اختلاف سنی کودکتان زیاد باشد, به شما وسایلی جانبی در کنار تاب پیشنهاد میکنیم.

استخر بادی , استخر شن بازی, سرسره بادی و کلبه کودک ازجمله اسباب بازی های جذابی هستند که میتواید در کنار مجموعه تاب سرسره کودک انتخاب کنید تا همه ی فرزندانتان بتوانند در کنار هم بازی کنند و لذت ببرند. دربرخی مجموعه بازی ها ممکن است گروه سنی برای استفاده از لوازم بازی متفاوت باشد.

برای مثال در مجموعه تاب و سرسره کشتی که کودکان 1.5 تا 7 سال میتوانند از آن استفاده، کودک 1.5 ساله میتواند از تاب آن استفاده کند ولی استفاده از سرسره این مجموعه باید حتما با کمک والدین باشد.

تاب و سرسره کودک کشتی

چقدر فضا برای جا دادن مجموعه تاب نیاز است؟

فضایی که برای جا دادن تاب مورد نظرتان در اختیار دارید نیز بسیار مهم است. اگر منزل شما حیاط دار باشد میتوانید یک تاب مناسب برای فضای باز انتخاب کنید و اگر برای فضا آپارتمانی یک مجموعه تاب سرسره کودک میخواهید مطمئن باشید که پیکوتویزبرای شما هم پیشنهاد های جذابی دارد.

برای مثال تاب کجاوه ای زرافه و مجموعه تاب و سرسره کودک طرح حروف انگلیسی هم در محیط داخل منزل قابل استفاده است و هم در حیاط منزل. اما برای استفاده ی آنها در حیاط بهتر است که این مجموعه بازی ها را در یک محیط سقف دار قرار دهید.همچنین در وبسایت پیکوتویز،  یک صفحه به تجهیزات فضای باز اختصاص داده شده که در آن همه ی مجموعه تاب و سرسره ها قابل استفاده در فضای باز و زیر نور آفتاب میباشند.

تجهیزات فضای باز


آیا ست تاب بازی کودک ارزش این همه دردسر را دارد؟

جواب این سوال بسته به نیازهای فردی خانواده شما متفاوت خواهد بود. برای مثال ، اگر بچه های شما در خارج از خانه خیلی فعال نیستند و بیشتر وقت خود را با گجت های دیجیتالی می گذرانند، شاید سرمایه گذاری در یک مجموعه تاب بزرگ انتخاب مناسبی نباشد. با این حال ، اگر بچه های شما از بازی کردن در خارج از خانه لذت می برند و عاشق فعالیت های فیزیکی هستند صرف وقت و هزینه برای تاب مناسب انتخابی کاملا منطقی و درست خواهد بود . همچنین اگر اعتقاد دارید که یک مجموعه بازی سرگرم کننده باعث می شود تا کودکانی که معمولاً در داخل منزل هستند ، بیرون آمده و شروع به فعالت کنند پس شاید یک سرمایه گذاری کوچک راه حل این مسئله باشد.

ست تاب بازی کودک

 

بهترین زمان برای تهیه تاب چه زمانی  است؟

ست های تاب بازی کودک یک محصول فصلی است. اگر در آب و هوای چهار فصل زندگی می کنید فرزندان شما در ماه های بهار و تابستان بهترین استفاده را خواهند کرد. اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید ، بچه های شما می توانند در طول سال استفاده کنند. اما صرف نظر از آن ، بهترین زمان برای تهیه تاب برای بچه ها، در زمستان یا پایان تابستان است. خرید در زمستان ممکن است قیمت ارزانتری برای شما به همراه آورد.

 

کاربرد اصلی تاب

به دلیل وجود گزینه های بسیار متنوع ، شما به راحتی می توانید یک ست تاب بازی کودک متناسب با نیازهای خانواده خود را انتخاب و یا تنظیم کنید. یکی از بهترین چیز ها در مورد تاب ، دعوت کودک به بازی های خلاقانه و تخیلی می باشد. به این فکر کنید که در زمان کودکی خود چقدر از وقت خود را در پارک ها گذرانده اید ، چه زمانی هایی به به تاب خوردن، سرسره بازی، دویدن و ماجرا جویی هایی مهیج با دوستانتان سپری کرده اید. بازی با مجموعه تاب بازی کودکان را به استقلال، خلاقیت و فعالیت های فیزیکی دعوت می کند و این فرصت برای والدین فراهم می شود تا هم در صورت تمایل به کودکان ملحق شوند و یا اینکه از این زمان برای استراحت بهره مند شوید. پیشنهاد می شود از کلبه کودک و چادر بازی کودک دیدن فرمایید.

انواع تاب و سرسره کودک

مواد مورد استفاده برای ساخت تاب

بیشتر تاب ها و یا ست های تاب و سرسره از چند دسته متریال مشخص تولید می شوند که عبارتند از :

فلز: تاب های فلزی بسیار محبوب هستند و می توانند ارزانترین انتخاب باشند. پوشش ضد زنگ ،خوردگی و زنگ زدگی را به حداقل می رساند اما با گذشت زمان ، ممکن است پوشش محافظ از بین برود و این تاب فلز در معرض هوا و خوردگی قرار گیرد.

وینیل: وینیل پلاستیکی بسیار سخت و بادوام است و در مقابل همه عناصر مقاومت می کند. یک تاب ساخته شده با وینیل معمولاً ترکیبی از عناصر چوبی کامپوزیتی و وینیل است. مراقبت از مجموعه تاب های ساخته وینیل بسیار آسان است و به همین دلیل معمولا بسیار گران هستند.

چوب: تاب های چوبی به طور معمول از سرو ، کاج یا چوب قرمز ساخته می شوند. این امر امکان ساختاری زیبا و دلپذیر و البته سنگین را فراهم می آورد. با گذشت زمان ، لازم است چوب صیقل و روغن کاری شود تا از ظاهر و زیبایی آن کاسته نشود  . این نوع از مجموعه ها بازی جز محبوب ترین ها هستند و بسته به نوع سفارش ، در رده قیمت متوسط تا گران جای میگیرند.

مواد مورد استفاده برای ساخت تاب کودک

پلاستیک: تاب های پلاستیکی می توانند تقریباً هم قیمت تاب های فلزی باشند. بسیار بادوام هستند و دارای قابلیت حمل و نگهداری بسیار راحتی میباشند که آنها به گزینه مناسبی برای خرید تبدیل میکند.

قیمت تاب کودک لوازم مهد کودک و پارک بازی

 

مزایای استفاده از تاب های خانگی

تاب های دو نفره  تعادلی کودک و یا تاب بارفیکسی به کودکان آرامش داده و انرژی آن ها را کنترل می کند. در حالی که تمام مدت نمی توان با کودک بازی کرد اما می توان با فراهم نمودن اسباب بازی های ایمن و جذاب به آن ها اعتماد به نفس و نشاط را هدیه داد.

این تاب های خانگی به دلیل نصب راحت,حمل و نقل آسان و ایمنی بالا گزینه ای بسیار مناسب برای کودکان شما به شمار می آیند. پیشنهاد می شود از الاکلنگ کودک پیکوتویز دیدن فرمایید.

 

تاب دو نفره 

داشتن یک ست تاب و سرسره کودک برای هر کودکی لذت بخش است. خرید تاب کودک و سرسره در منزل این فرصت را به کودکتان میدهد که بدون ترک منزل کاوش کند, یاد بگیرد و مهارت های فیزیکی اش را تقویت کند. او با تاب و سرسره کودک میتواند انرژی کودکانه خود را در محیطی امن تخلیه کند, شاد باشد و خاطره سازی کند.

مزیت های داشتن تاب و سرسره کودک فقط به همین لحظه های شاد والدین و فرزندان ختم نمیشود. در ادامه به بیان و توضیح مهمترین مزیت های خرید تاب کودک و سرسره کودک می پردازیم.

سرسره کودک

1. یادگیری تعامل اجتماعی به کمک خرید تاب کودک و سرسره کودک

یکی از مهمترین مهارت هایی که کودک شما باید در محیط آموزشی,  شغلی و به طور کلی در زندگی شخصی داشته باشد مهارت تعامل و ارتباط با دیگران است. هنگام بازی با تاب و سرسره کودک آنها یاد میگیرند که به  صورت گروهی بازی کنند,  نوبت را رعایت کنند, در کنار هم  تعامل و بازی را یاد بگیرند و با هم به کاوش و ماجراجویی بپردازند. در نتیجه  کودک از این طریق با هنجارهای اجتماعی و ارتباط گیری با دیگران آشنا می شود.

تاب کودک

2. آموزش تنهایی بازی کردن و شاد بودن با خرید تاب و سرسره کودک

دقیقا همان اندازه که یادگیری ارتباط و تعامل با دیگران برای کودک مهم است, بازی کردن  وشاد بودن به تنهایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تاب و سرسره کودک این فرصت را میدهد تا فرزند شما به تنهایی ساعت ها خوش بگذراند. کودکی که از سن پایین بتواند استقلال و مهارت شاد بودن به تنهایی را تمرین کند در آینده هم میتواند از این مهارت استفاده کند و فردی مستقل  و با اعتماد به نفس باشد. پیشنهاد می شود مقاله راه اندازی مهد کودک را بخوانید.

خرید سرسره کودک

3. تقویت عضلات با بازی در مجموعه تاب کودک و سرسره کودک

هر پدر و مادری سلامتی فرزندشان برایشان مهمترین مسئله است. ممکن است بعد از نصب تاب و سرسره کودک نگران امنیت او شوید ولی به مرور زمان خواهید دید که کودکتان چقدر ماهرانه از سرسره بالا میرود, سر میخورد, تاب بازی میکند و از دیگر تجهیزات مجموعه بازی خود با اشتیاق استفاده میکند. همین فعالیت ها باعث تقویت عضلات دست و پای او خواهد شد و شما فرزندی شادتر, قوی تر ,و سالم تر خواهید داشت.

4. تشویق به فعالیت های بیرون از منزل با خرید تاب کودک  و سرسره کودک

امروزه با وجود دنیای رسانه ها و بازی های الکترونیکی, کودکان تمایلشان به خانه نشینی و یک جا نشینی بیشتر شده, با این حال وظیفه ی والدین است که کودک خود را به فعالیت های بیرون ازمنزل تشویق کنند. بازی در فضای باز فواید بیشماری ازجمله جذب ویتامین D , تقویت سلامت جسم و روح , تقویت بینایی کودک و... دارد. با خرید تاب کودک و سرسره کودک در منزل ,کودک شما ساعاتی را روزانه مشغول بازی میشود و ناخواسته در محیطی امن ورزش خواهد کرد. حتی اگر حیاطی برای این کار ندارید با گذاشتن مجموعه تاب و سرسره های کوچکتر داخل منزل میتوانید کودکتان را تشویق کنید تا به جای ساعت ها نگاه کردن به کارتون و بازی های کامپیوتر, کمی هم به فعالیت های پرتحرک و بازی و ورزش با مجموعه تاب و سرسره اش بپردازد. پیشنهاد می شود مقاله برد تعادلی چیست را بخوانید.

 تاب و سرسره کودک

ایمنی تاب های بازی

طبق آمار ها اعلام شده از طرف کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی آمریکا (CPSC ) هر ساله بیش از 200,000 کودک به دلیل جراحات ناشی از لوازم بازی و به خصوص تاب های پارک های به اورژانس بیمارستان ها مراجعه می کنند. پس در هنگام استفاده از تاب مطمئن شوید که از معمول ترین مسائل ایمنی آنها با خبر هستید.

بیشترین صدمات جدی مربوط به ست های تاب بازی  به دلیل افتادن بر سطوح سخت رخ می دهد. وقتی تاب خود را  برای خرید و یا بازی انتخاب می کنید ، در مورد راه های ایجاد یک سطح بازی ایمن و نرم نیز فکر کنید.برای مثال شما می توانید زمین زیر تاب را به ضخامت 23 سانتی متر با متریال هایی نرم مانند براده چوب شن و یا خره های مالچ پلاستیکی پوشش دهید.

همچنین بهتر است از کفی های حفاظ دار برای کودکان زیر دو سال استفاده شود تا احتمال افتادن و آسیب کودک را به حداقل برسانید. نباید فراموش شود که ست های تاب باز نباید لبه های تیز و برنده و یا بیرون زدگی ای مانند پیچ و ... داشته باشند پس در هنگام تهیه تاب به تمام ست را با دقت چک کنید. از انواع میز و صندلی کودک پیکوتویز دیدن فرمایید.

 

 

ایمنی تاب های بازی

قیمت تاب

آخرین نکته بودجه ی مد نظر شما برای تاب و یا دیگر لوازم جانبی می باشد. اما جای نگرانی نیست! لاین تاب و سرسره کودک (اسباب بازی تاب و سرسره) پیکوتویز بسیار متنوع بوده و برای هر فضا و بودجه ای, محصولی با کیفیت به شما پیشنهاد میدهد.

به طور خلاصه خرید تاب و سرسره کودک به شما کمک میکند تا فرزندی شاد ،اجتماعی, مستقل و سالم داشته باشید. بنابر این اگر قصد دارید امسال تابستان را متفاوت شروع کنید فراموش نکنید که مشاوران پیکوتویز با توجه به فضا و بودجه مورد نظر شما بهترین وبا کیفیت ترین مجموعه های تاب و سرسره کودک را در اختیار شما قرار می دهند.

برخی از سوالات رایج:

1. سرسره کودک از کجا بخرم؟

لاین تاب و سرسره کودک پیکوتویز بسیار متنوع بوده و برای هر فضا و بودجه ای, محصولی با کیفیت به شما پیشنهاد میدهد. 

2. چقدر فضا برای جا دادن تاب  و سرسره نیاز است؟

اگر منزل شما حیاط دار باشد میتوانید یک تاب مناسب برای فضای باز انتخاب کنید و اگر برای فضا آپارتمانی تاب میخواهید مطمئن باشید که پیکوتویزبرای شما هم پیشنهاد های جذابی دارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)