راهنمای خرید اسکوتر کودک :چگونه اسکوتر مناسب سن کودکمان را انتخاب کنیم؟

انتخاب اسکوتر برای کودک چالش های به خصوصی دارد؛ اما چند قانون کلی به ما در انتخاب صحیح اسکوتر کمک می کند.قبل از خریداسکوتر کودک، داشتن اطلاعات کافی درباره اسکوتر کودک بسیار مهم است. در این مقاله ویژگی بهترین اسکوتر ها را نام میبریم.
راهنمای خرید اسکوتر کودک :چگونه اسکوتر مناسب سن کودکمان را انتخاب کنیم؟

خرید اسکوتر (Scooter) کودک

اسکوتر کودک به‌عنوان یک وسیله سرگرمی هیجان انگیز برای کودکان به‌حساب می‌آید. وقتی قصد خرید اسکوتر کودک دارید چه سوالاتی برایتان پیش می‌آید؟ و چه اطلاعاتی در خصوص اسکوتر کودک برای شما مهم است؟ اسکوتر دخترانه و پسرانه ارزان یا با قیمت مناسب؟ اسکوتر با کیفیت؟ بهترین مارک اسکوتر کودک چیست؟ اسکوتر بچه گانه با ایمنی بالا؟ اسکوتر کودک 3 چرخ بهتر است یا اسکوتر 2 چرخ؟ ارتفاع اسکوترهای سه‌چرخ و دو چرخ چقدر باید باشد؟ آیا اسکوترهای 2 چرخ برای کودکان زیر 5 سال مناسب است؟والدین مهمترین وظیفه ر ا در قبال ایمنی و سلامت کودک بر عهده دارد و از طرفی باید رفاه و سرگرمی کودک را نیز فراهم کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با معرفی ویژگی اسکوتر کودک بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید اسکوتر بگیرید.

توجه به سایز چرخ ها:

هرچه چرخ بزرگتر باشد،اسکوتر کودک مقاومت و دوام بیشتری دارد.توصیه می کنیم بسته به سن کودک به ابعاد چرخ اسکوتر کودک بر اساس موارد زیر دقت کنید:

5/1 تا 4 سال:120 130 میلی متر

4 تا 8 سال:145 180 میلی متر

8 سال به بالا:200 میلی متر و بیشتر

توجه به مواد سازنده چرخ ها:

معمولا چرخ های اسکوتر کودک لاستیکی یا پلاستیکی هستند بهتر است چرخ های لاستیکی را انتخاب کنید زیرا نرم تر هستد و سواری آنها راحت تر است در نتیجه کودک لذت بیشتری می برد.

توجه به صدا ها:

هنگام حرکت و چرخش فرمان اسکوتر گوش دهید به هیچ وجه نباید صدا وجود داشته باشد،زیرا با سواری بیشتر ممکن است خراب شود!

برای خرید و مشاهده ی اسکوتر های پیکو تویز کلیک کنید!

اولین اسکوتر را می توان در 18 ماهگی(1.5 سالگی) کودک خریداری کرد.در این سن کودک فشار دادن و هل دادن را یاد می گیرد،درکی از سرعت ندارد، می تواند تعادل خودش را حفظ کند و از اسکوتر سواری لذت ببرد.

برای این سن بهتر است از مدل های سه چرخ که دارای دو چرخ در جلو یک چرخ در عقب هستند استفاده شود.این مدل اسکوتر ها پایدارترین نوع هستند و با زاویه بزرگ می چرخند؛ در نتیجه احتمال سقوط کودک بسیار کم است.فرمان قابل تنظیم به اسکوتر اجازه می دهد که پا به پای کودک شما حرکت کند. برخی از انواع اسکوتر کودک نشیمن هایی برای این گروه سنی تعبیه کرده که کودک از اسکوتر کودک بتواند به عنوان ماشین پایی هم استفاده کند.

برند Micro اولین برندی بود که این مدل را توسعه داد،این برند اولین و معتبرترین تولید کننده اسکوتر کودک در جهان هستند.

پیشنهاد دیگر اسکوتر کودک نام تجاری Globber است.هر دو برند دارای محصولات با کیفیت بالا،چرخ های لاستیکی و البته طراحی های فوق العاده ای هستند که هر کودکی را مجذوب خود می کند.

از 4 سالگی کودک می تواند اسکوتر کودک دو چرخ را براند. برای بازه ی 4 8 سال اسکوتر دو چرخ ایمن ترین نوع است، از آنجایی که کفی اسکوتر بسیار نزدیک به زمین است،احتمال سقوط آن در مقایسه با سایر گزینه ها مانند دوچرخه،اسکیت برد و ... کمتر است.

اسکوتر آبی و صورتی

نکات اصلی که در هنگام انتخاب اسکوتر کودک باید توجه کنید:

همانطور که قبلا گفته شد:

  • رده سنی توسیه شده روی اسکوتر و مناسب سن کودک
  • عدم وجود خلاصی و صدا در فرمان
  • سیستم تاشو با کیفیت(و بتواند بطور محکم ثابت شود)
  • کیفیت چرخ ها(لاستیکی باشند)

همه این نکات بسیار مهم هستند زیرا در طی مسافت طولانی سواری بر سطوح ناهموار،کوچکترین مشکلی در ساختار اسکوتر می تواند منجر به خرابی و آسیب می شود.

برای توقف راحت و به موقع به وجود ترمز روی چرخ عقب توجه کنید، علاوه بر کاهش سرعت به عنوان محافظ در برابر آب و کثیفی که از زیر چرخ خارج می شود هم عمل می کند.

چرخ اسکوتر

مواد سازنده به طور مستقیم بر وزن اسکوتر تاثیر می گذارند و معمولا از آلومینیوم یا فولاد هستند.توصیه می کنیم آلومینیوم و آلیاژ های آن را انتخاب کنید،زیرا سبک تر هستند و حمل آن نیز آسان است.

اصول انتخاب اسکوتر کودک برای کودکان بالای 8 سال نیز همان نکاتی است که در بالا توضیح داده شد:چرخ های باکیفیت و بزرگ(200+ میلی متر)،عدم وجود خلاصی و صدا در ساختار اسکوتر،وجود ترمز و فرمان قابل تنظیم.

لازم است صرف نظر از سن کودک همیشه نکات ایمنی را به خاطر بسپارید. کلاه ایمنی و محافظ برای زانو و آرنج بهترین دوست کودک شما هنگام استفاده از اسکوتر و... هستند.

اسکوتر صورتی و بنفش

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)