اکشن فیگور چیست؟ | بررسی 4 اکشن فیگور محبوب

اکشن فیگور یک شکل ساخته شده بر اساس یک شخصیت مشهور یا محبوب است.
اکشن فیگور چیست؟ | بررسی 4 اکشن فیگور محبوب

احتمالا شما هم نام فیگور و اکشن فیگور را شنیده‌اید. با دیدن این محصولات ممکن است این سوالات برای شما پیش بیاید که اکشن فیگور چیست؟ اکشن فیگور مجسمه است یا اسباب بازی! در پاسخ به این سوال باید گفت اکشن فیگور یک شکل ساخته شده بر اساس یک شخصیت مشهور یا محبوب است. اکشن فیگور از موادی نظیر پلاستیک، چوب، پارچه و... ساخته می‌شود. به طور کلی در مقایسه با ابعاد واقعی شخصیت مورد نظر، ابعاد کوچک‌تری دارد. از شخصیت‌های واقعی یا تخیلی می‌توان برای طراحی اکشن فیگور استفاده کرد. ناگفته نماند که شخصیت‌های تخیلی برگفته شده از فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، کتاب‌ها و.... محبوبیت بیشتری دارند و این موضوع سبب شده تا برای طراحی اکشن فیگور بیشتر از این شخصیت‌ها الهام گرفته شود. در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد انواع اکشن فیگور و اینکه اکشن فیگور چیست می‌پردازیم. برای آگاهی بیشتر درباره اکشن فیگور تا پایان با ما همراه باشید.

تاریخچه اکشن فیگور

نخستین بار در سال ۱۹۶۴ هاسبرو از واژه اکشن فیگور یا اسباب بازی آدمک استفاده کرد. فیگور محصولاتی الهام گرفته از شکل شخصیت‌هایی است که درجامعه محبوب یا مشهور هستند. این شخصیت‌ها می‌توانند شخصیت‌های واقعی یا تخیلی باشند. هاسبرو این محصول را برای نوجوانان پسر آمریکایی تولید کرد. این محصولات جنبه سرگرمی دارند و هدف اصلی از تولید آنها سرگرم کردن کودکان و نوجوانان پسر است. جذابیت اکشن فیگور سبب شد تا به تدریج در بین بزرگسالان و مجموعه داران محبوبیت خاصی پیدا کند. به گونه‌ای که امروزه افراد از گروه‌های سنی مختلف علاقمند به این محصولات هستند. دیگر محبوبیت فیگور و اکشن فیگور مختص به پسرها نیست!

اکشن فیگور چیست

اکشن فیگور چیست؟

در پاسخ به این سوال که Action figur چیست؟ باید گفت، اکشن فیگور جز دسته بندی اسباب بازی‌ها محسوب می‌شود. اسباب بازی‌های مجسمه‌ای! در بیشتر موارد اکشن فیگور را از مواد پلاستیکی تولید می‌کنند. اکشن فیگور را با الهام از شخصیت‌های مورد علاقه گروه هدف می‌سازند. تنوع شخصیت‌های محبوب سبب شده تا انواع اکشن فیگور در بازار موجود باشد. پیشنهاد می شود از اسباب بازی های جدید پیکوتویز دیدن فرمایید.

تفاوت فیگور و اکشن فیگور

در ابتدا اکشن فیگور را با الهام از شخصیت‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان پسر تولید کردند. در مراحل تولید این محصول علایق گروه سنی خاصی در نظر گرفته شده بود. اما با ورود اکشن فیگور به بازار مصرف اوضاع کمی متفاوت‌تر شد. دیگر اکشن فیگور تنها مورد توجه پسران نبود. علاوه بر گروه‌های سنی مختلف پسران بسیاری از بزرگسالان که علاقمند به جمع‌اوری کلکسیون بودند، به اکشن فیگور توجه خاصی پیدا کردند. واژه‌های فیگور و اکشن فیگور اغلب در کنار هم استفاده می‌شوند. اما باید یاداور شد که علی‌رغم شباهت ظاهری، این دو واژه با یکدیگر متفاوت هستند. تفاوت فیگور و اکشن فیگور به راحتی قابل تشخیص است و نیازمند داشتن تخصص و مهارت خاصی نیست. پیشنهاد می شود مقاله ترس از تاریکی کودکان را بخوانید.

با وجود تفاوت، فیگور و اکشن فیگور شباهت‌های زیادی هم با یکدیگر دارند. از جمله شباهت‌های بین این دو می‌توان به شباهت در مواد اولیه‌ای که به منظور ساخت این محصولات استفاده می‌شوند، اشاره کرد. یکسان بودن جنس مواد اولیه سازنده این دو محصول تنها وجه تشابه بین فیگور و اکشن فیگور نیست! بلکه از نظر شخصیت‌هایی که برای ساخت از آنها ایده گرفته می‌شود نیز با هم مشابه هستند. در توضیح بیشتر باید گفت هم فیگور و هم اکشن فیگور از روی شخصیت‌های مورد علاقه مخاطبان طراحی می‌شوند.پیشنهاد می شود درباره شیوه های فرزند پروری بخوانید.

با شباهت‌های موجود بین فیگور و اکشن فیگور آشنا شدید. حال نوبت به دانستن تفاوت‌های این دو محصول است‌. فیگور و اکشن فیگور تنها یک تفاوت دارند که به راحتی قابل تشخیص است و تفاوت بین این دو محصول را به وجود آورده است. این تفاوت قابلیت تحرک است. به این معنی که فیگور محصولات مجسمه‌ای ثابتی هستند در صورتی که اجزای تشکیل دهنده اکشن فیگور قابلیت تحرک دارند‌. اکشن فیگور به دلیل دارا بودن مفصل‌هایی با قابلیت تحرک و جابجایی این امکان را به افراد می‌دهد تا بتوانند اجزای آن را جابجا کنند. منظور از اجزای تشکیل دهنده اکشن فیگور دست، پا و... است. تمامی این اجزا قابلیت جدا شدن و اتصال دوباره را دارا هستند. این در صورتی است که اجزا تشکیل دهنده فیگور به صورت یک‌دست ساخته می‌شوند و قابلیت جدا شدن از بدنه اصلی را ندارند. قابلیت تحرک اجزا در اکشن فیگور به معنای برتری آن نیست. هر دو این محصولات طرفداران خاص خود را دارند‌. برخی افراد بیشتر تمایل به خرید فیگور دارند و برخی دیگر اکشن فیگور را ترجیح می‌دهند. پیشنهاد می شود از جدیدترین انواع عروسک دخترانه پیکوتویز دیدن فرمایید.

تفاوت فیگور و اکشن فیگور

انواع اکشن فیگور

در ادامه پاسخ به سوال Action figure چیست؟ به توضیح بیشتر در مورد انواع اکشن فیگور می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اکشن فیگور فوتبالی

همانطور که از نام این دسته از اکشن فیگور‌ها قابل حدس است، تولید کنندگان برای طراحی این اکشن فیگور از شخصیت‌های محبوب و مشهور فوتبالی الهام می‌گیرند. شخصیت‌هایی نظیر مسی، رونالدو، کارلوس و... بیشتر مورد توجه قرار دارند. ابعاد اکشن فیگورهای فوتبالی بین چند سانتی‌متر تا یک متر متغیر است. از انواع اسباب بازی پسرانه پیکوتویز دیدن فرمایید.

اکشن فیگور انیمه

اکشن فیگورهای انیمه از روی شخصیت‌های انیمه ساخته می‌شوند. در توضیح انیمه باید گفت، انیمه به نوع خاصی از انیمیشن‌های ژاینی گفته می‌شود. انیمه‌ها در بین کودکان و نوجوانان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. ناگفته نماند محبوبیت انیمه‌ها به گروه سنی خاصی محدود نمی‌شوند و در رده‌های سنی مختلف طرفدار دارند. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره بهترین اسباب بازی پسرانه را بخوانید.

اکشن فیگور ابر قهرمان

اکشن فیگور ابر قهرمان در بین تمام گروه‌های سنی بالای ۶ سال محبوبیت دارد. اکشن فیگور‌های ابر قهرمان بر اساس شخصیت‌های محبوب داستان‌های کمیک، شخصیت‌های برتر فیلم‌ها و داستان‌ها و... ساخته می‌شوند. به همین دلیل اکثر افراد به اکشن فیگورهای ابر قهرمان علاقمند هستند. از انواع اسباب بازی دخترانه پیکوتویز دیدن فرمایید.

انواع اکشن فیگور

اکشن فیگور افراد معروف

این دسته از اکشن فیگور‌ها بر اساس افراد مشهور و معروف مانند سلبریتی‌های جهانی ساخته می‌شوند. این دسته از اکشن فیگورها بیشتر در بین طرفداران همان شخصیت معروفی که اکشن فیگور بر اساس آن طراحی شده است، محبوبیت دارند. لازم به یاداوری است که اکشن فیگور شخصیت‌های فوتبالی، هنری، بازیگران و.. هم می‌تواند جز اکشن فیگور افراد معروف باشد. پیشنهاد می شود مقاله جشنواره ملی اسباب بازی چیست را بخوانید.

جمع بندی

به عنوان سخن پایانی باید یاداور شد در این مقاله به این سوال که اکشن فیگور چیست؟ پاسخ دادیم. اکشن فیگور جزو اسباب بازی‌ های مجسمه‌ای محسوب می‌شود. فیگور و اکشن فیگور مجسمه‌های پلاستیکی هستند که بر اساس شخصیت‌های محبوب و معروف طراحی می‌شوند. ابعاد اکشن فیگور از چند سانتی متر تا یک متر متغییر است. طرفداران اکشن فیگور گروه سنی خاصی نیستند. علاوه بر کودکان و نوجوانان اکثر بزرگسالانی که علاقمند به جمع آوری کلکسیون هستند، اکشن فیگور جمع‌آوری می‌کنند.

برخی از سوالات رایج:

1. اکشن فیگور چیست؟

اکشن فیگور جز دسته بندی اسباب بازی‌ها محسوب می‌شود. اسباب بازی‌های مجسمه‌ای! در بیشتر موارد اکشن فیگور را از مواد پلاستیکی تولید می‌کنند. اکشن فیگور را با الهام از شخصیت‌های مورد علاقه گروه هدف می‌سازند. تنوع شخصیت‌های محبوب سبب شده تا انواع اکشن فیگور در بازار موجود باشد.

2. تفاوت فیگور و اکشن فیگور چیست؟

تفاوت فیگور و اکشن فیگور به راحتی قابل تشخیص است و نیازمند داشتن تخصص و مهارت خاصی نیست. اسباب بازی فیگور مجسمه های ثابتی هستند اما اکشن فیگورها قابلیت تحرک دارند. اکشن فیگور به دلیل دارا بودن مفصل‌هایی با قابلیت تحرک و جابجایی این امکان را به افراد می‌دهد تا بتوانند اجزای آن را جابجا کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)