هزینه تاسیس و راه اندازی خانه بازی کودک

هزینه تاسیس خانه بازی کودک چقدر است؟ درآمد خانه بازی کودک چقدر است؟ در این مقاله به هزینه های راه اندازه خانه بازی اعم از هزینه های اساسی و هزینه های جانبی آن می پردازیم.
هزینه تاسیس و راه اندازی خانه بازی کودک

 

*تمام عکس های خانه بازی استفاده شده در این مقاله، توسط تیم طراحی پیکوتویز طراحی و اجرا شده است.

*قیمت های سایت بروز می باشد و شما می توانید با کلیک بر لینک های درج شده در این مقاله قیمت تمامی تجهیزات و لوازم خانه بازی را مشاهده کنید.

*همچنین در انتهای مقاله راه های ارتباطی با کارشناسان پیکو تویز برای مشاوره راجع به خانه بازی کودک و هزینه های تاسیس خانه بازی درج شده.

تجهیزات خانه بازی و مهد کودک

تجهیزات خانه بازی و مهد کودک

خانه بازی کودک

هزینه تاسیس خانه بازی کودک

در این مقاله تلاش کردیم که به بررسی هزینه های تاسیس خانه بازی کودک بپردازیم.

هزینه ی تاسیس خانه بازی کودک بسته به امکانات، تجهیزات، اهداف، ساختمان و مکان مد نظر برای خانه بازی کودک، متفاوت است و طیف وسیعی از هزینه ها را برای هر فرد می تواند دربر داشته باشد.

از هزینه اصلی تاسیس خانه بازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

و هزینه های جانبی راه اندازی خانه بازی کودک شامل:

کفپوش تاتامی کودک

کفپوش تاتامی کودک

خانه بازی کودک

ارزیابی هزینه تاسیس خانه بازی کودک

با توجه به نوسانات ارزی و تفاوت هزینه ها در هر شهر، ما از ذکر هزینه های دقیق عددی پرهیز می کنیم تا این مقاله در برهه های زمانی متفاوت توانایی پاسخگویی حدودی به سوالات شما عزیزان را داشته باشد. هزینه ی خرید تجهیزات خانه بازی کودک می تواند از 100 میلیون تومان تا هزینه های میلیاردی (بدون در نظر گرفتن هزینه ی ساختمان خانه بازی کودک که بسته به هر شهر و محله، خرید یا رهن و اجاره آن محل متفاوت است) متغییر باشد. البته این عدد در بهمن ماه سال 1401 که این مقاله درج شده است، مناسب میباشد؛ هر چند که ما سعی می کنیم این مقاله را همیشه بروزرسانی کنیم.

خانه بازی کودک

سرمایه لازم برای تاسیس خانه بازی کودک:

مکان خانه بازی کودک:

هزینه ی اصلی برای تاسیس خانه بازی کودک، تهیه ساختمان مناسب برای خانه بازی است، هزینه های آن می تواند شامل خرید، اجاره و رهن آن مکان باشد. خرید یک ساختمان مناسب برای خانه بازی قطعا گزینه ای ایده آلی است و البته که برای همه مقدور نیست و شاید حتی بهتر باشد قبل از اطمینان از وضعیت خوب درآمد خانه بازی کودک اقدام به خرید ساختمان آن نکنیم. البته تغییر مکان باعث هدر رفتن بعضی از هزینه ها و غیر قابل استفاده شدن بعضی از تجهیزات مثل کفپوش ها می شود و هزینه های جابه جایی نیز رقم نسبتا قابل توجهی را دربرمی گیرد.

خانه بازی کودک باید در مکانی باشد که دسترسی مناسبی به کودکان و والدین داشته باشد، مکان های پیشنهادی شامل: خیابان های اصلی و در دید، نزدیک بودن به مکان ها پرتردد و یا موقعیت مکانی در داخل شهر، نزدیک ادارات و پاساژها؛ به طوری که والدین بتوانند برای ساعتی کودکان خود را به خانه بازی بسپارند. مهمترین نکته برای انتخاب محله و ساختمان خانه بازی کودک نیاز سنجی اهالی آن شهر و محله مد نظر برای تاسیس خانه بازی کودک می باشد.

متراژ خانه بازی کودک را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  1. کمتر از صد متر
  2. 100 تا 200 متر
  3. +300 متر

تاب و سرسره کودک

تاب و سرسره کودک

هزینه راه اندازی خانه بازی کودک

نیروی انسانی:

قابل ذکر است که برای برآورد هزینه های مورد نیاز نیروهای انسانی، ما به تعدادی نیروی ثابت برای نگهداری و مراقبت از بچه ها و تعدادی نیروی خدماتی که هر دو دسته جز نیرو های ثابت هستند، نیاز داریم و حداقل دستمزد آنها مطابق با دستمزد و حقوق اداره کار است. نکته بعدی حضور کارکنان و مربیان پارت تایم است؛ مثلا برای مربیان کارگاه های مختلف از جمله کارگاه های مادر و کودک یا فستیوال ها مانند فستیوال رنگ که به صورت دوره ای برگزار می شوند می توان هزینه ها را قبل از پرداخت کامل به آنها از طریق بلیط فروشی تهیه کرد.

تعداد نیروی انسانی به متراژ محل، تعداد کودکی که در خانه بازی شما قابلیت نگهداری دارد و اهداف شما به عنوان مدیر خانه بازی بستگی دارد.

میز و صندلی کودک

میز و صندلی کودک

راه اندازی خانه بازی کودک

امکانات و وسایل خانه بازی:

برای خرید تجهیزات خانه بازی شما می توانید با خرید تاب و سرسره کودک، الاکلنگ، چند ماشین پایی و کفپوش هم یک خانه بازی کوچک مشابه خانه بازی های خانگی داشته باشید؛ ولی خانه بازی های موفق و پردرآمد، همگی دارای طراحی و تم خاص و دارای بخش ها و تجهیزاتی شامل بخش های مشاغل کودک، بخش ترافیک، بخش تاب و سرسره کودک، بخش شن بازی و آب بازی کودک، بخش ورزشی، بخش آشپزخانه کودک، استخر توپ، صخره نوردی، قلعه بادی کودک، اتاق موسیقی کودک و... میباشد. حتی وجود پلی گراند، برای ترکیب بازی های مختلف و افزایش هیجان و... مناسب می باشد.

همچنین در کنار تجهیزات و لوازم بازی بزرگ لازم است که اسباب بازی های کوچک اعم از اسباب بازی های فکری و سرگرمی مانند لگو، پازل، اسباب بازی مونته سوری، کتاب کودک، فیگور، عروسک و... نیز خریداری شود.

هزینه راه اندازی خانه بازی کودک

قبوض خدماتی:

قبوض خدماتی اعم از قبض آب، برق و گاز قطعا هزینه های بیشتری برای مصرف کنندگان خانه بازی نسبت به مصرف کنندگان خانگی را در بر دارد. طبیعی است که هزینه های قبض گاز در فصل سرما بیشتر و هزینه های قبض برق در تابستان بیشتر است.

ترامپولین خانگی کودک (جامپینگ)

ترامپولین خانگی کودک (جامپینگ)

هزینه راه اندازی خانه بازی کودک

هزینه آماده سازی:

این هزینه ها شامل هزینه ی نصب تجهیزات خانه بازی شامل کفپوش و تجهیزات متصل به دیوار ها، کف و سقف می باشد؛ همچنین نصب سیستم های گرمایشی و سرمایشی، نصب شیرآلات، رنگ آمیزی و نصب دکوراسیون ها از جمله دیوار کوب و... می باشد. این هزینه ها نیز بسته به همکاری ها و شهر های متفاوت، مختلف است.

مجوز ها و امور اداری:

اخذ مجوزها و امور اداری و کسب جواز هزینه هایی دارد که بسته به زمان، شهر و محل تاسیس خانه بازی متفاوت است! البته نگران نباشید چون تقبل هزینه آن یکبار برای همیشه است و مقدار آن در حدی نیست که جز هزینه های اصلی و گران در نظر گرفته شود.

هزینه های نگهداری و تعمیرات دوره ای:

هزینه های نگهداری و تعمیرات دوره ای در خانه بازی کودک، به عنوان بخش مهمی از هزینه های راه اندازی و بهره برداری این فضاها محسوب می شوند. این هزینه ها شامل تعمیرات و نگهداری تجهیزات، تعویض قطعات، پرداخت حقوق کارکنان نگهداری و تمیز کاری فضاهای بازی می باشد.

هزینه های نگهداری و تعمیرات دوره ای، معمولاً بسته به حجم و تعداد اسباب بازی، تجهیزات و متعلقات خانه بازی کودک، متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه های تعویض پوشش محصولات، تعمیرات الکترونیکی و برقی، تعمیرات ماشین آلات و دستگاه های مختلف، مواد شیمیایی و تمیز کننده ها، هزینه های مرتبط با کارکنان نگهداری و...

برای کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات دوره ای، می توانید از تجهیزات با کیفیت و برندهای معتبر استفاده کنید و نیز مرتباً بازدید های نیروی فنی و تخصصی را برای بررسی و تعمیرات دوره ای تجهیزات خود برگزار کنید. همچنین، با توجه به استفاده بهینه از تجهیزات و محصولات، می توانید به مدت طولانی تری از تجهیزات خود استفاده کنید و در نتیجه، هزینه های مرتبط با تعمیرات و نگهداری را کاهش دهید.

در کل، هزینه های نگهداری و تعمیرات دوره ای خانه بازی کودک، بخش مهمی از هزینه های بهره برداری این فضاها محسوب می شوند که با استفاده از روش های صحیح و کاهش هزینه های بیشتر، می توانید هزینه های خود را کاهش دهید.

کلبه کودک

کلبه کودک

هزینه راه اندازی خانه بازی کودک

تاسیس یک خانه بازی کودک خاص و موفق

شما برای تاسیس یک خانه بازی موفق و بازیابی هزینه ها و سرمایه های به کار رفته در راه اندازی خانه بازی نیاز به رعایت بعضی از اصول اولیه و خللاقیت دارید که به بعضی از آنها در ادامه ی مقاله اشاره شده:

تم و طراحی خاص

شما با یک طراحی و دیزاین خاص می توانید تبلیغات خوبی را داشته باشید و مشتریان زیادی را به خانه بازی خود جذب کنید. همچنین کودکان و والدین با دیدن محیط به حضور دوباره در خانه بازی شما ترغیب می شوند و به باشگاه مشتریان دائمی شما می پیوندند.

شما با ارتباط با ما می توانید از تجربه کارشناسان مجموعه ما در تاسیس خانه بازی کودک، یاری بگیرید و حتی طراحی خانه بازی خود را به تیم طراحی پیکوتویز بسپارید. هزینه دکوراسیون به متراژ، سبک دکوراسیون شما و عملکرد رقبای شما در این زمینه دارد.

الاکلنگ کودک

الاکلنگ کودک

هزینه راه اندازی خانه بازی کودک

ایجاد مکان های تفریحی

وجود یک غذاخوری یا کافه می تواند والدین را نیز در مرکز شما نگه دارد، این مکان می تواند برای شما منبع در آمد جدیدی باشد. برای اخذ مجوز کافه شما باید اقدام به دریافت مجوز کافه و کافی شاپ از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و بخش صدور پروانه های صنفی نمایید و کارت بهداشت نیز داشته باشید. شما برای کاهش هزینه ها می توانید جواز کسب و محل کافه و غذا خوری را اجاره دهید و اختیار به تیم علاقه مند قرار دهید تا تهیه لوازم مربوط به عهده ی آنها باشد البته که نیاز نیست امکانات و منو کافه در خانه بازی مانند کافه های مستقل باشد.

وسایل بازی کودکان در فضای باز

وسایل بازی کودکان در فضای باز

هزینه راه اندازی خانه بازی کودک

یک استراتژی متفاوت

شما با رفتار مناسب و حرفه ای با کودکان و ایجاد محیطی منحصر به فرد برای آنها، مثل نگهداری و نمایش بعضی از آثار کودک مانند نقاشی و یا کاردستی آنها که هنگام تشکیل کارگاه ها میسازند، می توانید کودکان را مشتاق به بازگشت به خانه بازی خود کنید و حسن سلیقه و توجه خود را به کودکان و والدین نشان دهد.

ماشین پایی و پدالی

ماشین پایی و پدالی

هزینه راه اندازی خانه بازی کودک

افتتاحیه خانه بازی

شما با یک افتتاحیه مناسب و معقول می توانید در خاطر افراد شهرتان ماندگار شوید و سریعتر مشتریان و طرفداران خود را پیدا کنید. ارائه ی هدیه های کوچک به کودکان، انتخاب یک تم برای مراسم، همکاری و معرفی از طرف یک کسب و کار با سابقه، ایجاد غرفه های کوچک، ارائه ی تخفیف، تبلیغ از طریق فضای مجازی، بیلبورد، بروشور و... از گزینه های پشنهادی مناسب برای افتتاحیه خانه بازی کودک است.

اسباب بازی فکری و سرگرمی

اسباب بازی فکری و سرگرمی

هزینه راه اندازی خانه بازی کودک

فستیوال و کلاس های مختلف

این را در نظر داشته باشید که خانه بازی برای تفریح و بازی طراحی شده و مجوز آن هم برای امور آموزشی صادر نمی شود. با این حال برای کسب مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محل خود می توانید اقدام به برگزاری فستیوال های مختلف از جمله فستیوال آب بازی، رنگ و... کنید. همانطور که گفته شد خانه بازی برای امور آموزشی طراحی نشده و به آن مجوز داده نشده ولی به علت نو پا بودن این کار و عدم وجود صنف مشخص برای خانه بازی ها برگزاری دوره ای کلاس یا کارگاه های مختلف بدون شاکی خصوصی ضمانت اجرا ندارد. علاوه بر این شما می توانید کلاس ها یا کارگاه های سرگرم کننده و مفرح و آموزشی را با بازی مثل کارگاه شیرینی پزی و... را برگزار کنید که هم جذب مخاطب بیشتر باشد و هم از نظر قانونی بلا مانع باشد.

قلعه بادی شهربازی

قلعه بادی شهربازی

هزینه راه اندازی خانه بازی کودک

کارگاه مادر و کودک

کارگاه‌های مادر و کودک با موضوعات مختلفی برگزار می‌شود. پرورش هوش، کمک به اســتقلال کودکان، آموزش موسیقی، افزایش خلاقیت کودکان، انجام بازی‌های شناختی و پرداختن به علاقه‌مندی‌ های خاص کودک از جمله موضوعاتی است که در کارگاه‌های مادر و کودک مطرح می‌شود.

اسباب بازی لگو

اسباب بازی لگو

هزینه راه اندازی خانه بازی کودک

درآمد خانه بازی کودک

درآمد خانه بازی برای خانه بازی های مختلف با لوکیشن، امکانات و متراژ متفاوت عدد های مختلفی را شامل می شود. ولی با توجه با تجربه ی ما در خصوص خانه بازی های موفق با پیشرفت های تدریجی، داشتن امکانات و تجهیزات کافی و طراحی بهتر و همچنین انتخاب مکان مناسب برای تاسیس خانه بازی است. پس ازحدودا دو سال سود آنها از هزینه های جاری و اولیه آنها پیشی میگیرد و همچنین لازم به ذکر است که خانه بازی های معروف در هر شهر درآمد بسیار خوبی دارند.

پس با نیاز سنجی منطقه خود و رعایت نکات اولیه در تاسیس خانه بازی پس از برگشت حدودی سرمایه می توانید امکانات و تجهیزات خانه بازی خود را ارتقا دهید. بعد از آن می توانید در کار خود قدم به قدم پیشرفت کنید تا جذب مخاطب و درآمد بیشتری داشته باشید.

تبلیغات یکی از راه های کمکی برای جذاب مخاطب است که می تواند از طریق روش های سنتی مثل نصب بنر یا پخش آگهی باشد یا از طریق روش های مدرن مثل تشکیل اکانت در شبکه های مجازی به نام خانه بازی خود و تبلیغ از طریق پیج ها و افرادی که در ارتباط با کودک هستند باشد.

لوازم آب بازی و شن بازی کودک

لوازم آب بازی و شن بازی کودک

هزینه راه اندازی خانه بازی کودک

تهیه برنامه کسب و کار و مدیریت مالی و اقتصادی لازم برای راه اندازی خانه بازی کودک

بازار خانه بازی کودکان از چند سال اخیر به شدت رونق گرفته است. اما راه اندازی و مدیریت یک خانه بازی کودک نیازمند برنامه ریزی دقیقی است. یکی از موارد مهم در راه اندازی خانه بازی کودک، تهیه برنامه کسب و کار و مدیریت مالی و اقتصادی است. هزینه های بالایی برای تاسیس و راه اندازی خانه بازی کودک باید در نظر گرفته شود. برای کاهش هزینه های پرسنلی، می توان از طریق استفاده از امکانات موجود در بازار و اجاره فضای کوچکتر، هزینه ها را کاهش داد. همچنین، افزایش کیفیت خدمات و بازی ها می تواند به جذب مشتریان کمک کند. در این راستا، استفاده از روش های تبلیغاتی برای جذب مشتریان و افزایش شناخت خانه بازی کودک، امری بسیار مهم است. در نهایت، تهیه برنامه کسب و کار و مدیریت مالی و اقتصادی، می تواند به راه اندازی و موفقیت خانه بازی کودک کمک کند.

هزینه تاسیس خانه بازی

ارزیابی بازگشت سرمایه و توصیه‌هایی برای موفقیت

ارزیابی بازگشت سرمایه: برای اطمینان از اینکه سرمایه‌گذاری در یک خانه بازی کودک به صرفه است، لازم است بازگشت سرمایه را به‌دقت ارزیابی کرد. برای این منظور، می‌توان از روش‌های مختلفی مانند نرخ بازده داخلی (IRR) یا مدت زمان بازگشت سرمایه (Payback Period) استفاده کرد.

برنامه‌ریزی بلندمدت: برای موفقیت در این زمینه، باید برنامه‌ریزی بلندمدت انجام داد و در نظر داشت که تجارت خانه بازی کودک به تغییرات بازار و نیازهای جامعه پاسخگو باشد.

به‌روزرسانی بازی‌ها و تجهیزات: با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سلیقه‌های کودکان، لازم است بازی‌ها و تجهیزات خانه بازی کودک به‌صورت دوره‌ای به‌روزرسانی شود.

ارائه خدمات متنوع: برای جذب مشتریان بیشتر و حفظ رضایت آن‌ها، می‌توان خدمات متنوعی مانند برگزاری مهمانی‌های تولد، کلاس‌های آموزشی و رویدادهای خاص ارائه داد.

تمرکز بر ایمنی و بهداشت: ایمنی و بهداشت در خانه‌های بازی کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، باید از رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی مراقبت کرد و به پیشگیری از حوادث و بیماری‌ها توجه کافی شود.

با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، سرمایه‌گذاران می‌توانند به تصمیم‌گیری دقیق‌تری در زمینه تاسیس و راه‌اندازی خانه بازی کودک بپردازند. با بررسی دقیق هزینه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، می‌توان با اطمینان بیشتری در این زمینه گام برداشت.

برقراری ارتباط با جامعه: برای جذب مشتریان و حفظ شهرت خوب، باید با جامعه ارتباط برقرار کرد و به نیازهای آن‌ها پاسخگو بود. می‌توان با برگزاری رویدادهای خیریه، حمایت از مدارس و دیگر سازمان‌های محلی همکاری کرد.

نظارت و کنترل کیفی: برای اطمینان از کیفیت خدمات ارائه شده در خانه بازی کودک، لازم است نظارت و کنترل کیفی به‌صورت مستمر انجام شود. این کار می‌تواند کمک کند در صورت وجود مشکلات و نقص‌هایی، به‌موقع رفع و بهبود پیدا کنند.

پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای آینده: با توجه به تغییرات محیط تجارت و بازار، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برای آینده بسیار مهم است. با شناخت رقبا، تغییرات نیازهای مشتریان و پیشرفت‌های تکنولوژیک، می‌توان بهترین استراتژی‌ها را برای رشد و توسعه انتخاب کرد.

در نهایت، تاسیس و راه‌اندازی یک خانه بازی کودک می‌تواند یک سرمایه‌گذاری موفق و پربازده باشد. با بررسی جامع هزینه‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های موجود، سرمایه‌گذاران می‌توانند تصمیمات دقیق‌تر و به‌صرفه‌تری اتخاذ کنند و به موفقیت در این زمینه دست یابند.

هزینه تاسیس خانه بازی

جمع بندی

هزینه تاسیس خانه بازی کودک شامل هزینه های اصلی ( هزینه ساختمان، نیروی انسانی و تجهیزات خانه بازی ) و هزینه های جانبی ( قبوض خدماتی، هزینه های آماده سازی مکان و هزینه های امور اداری ) می باشد که بسته به امکانات خانه بازی کودک، اهداف وساختمان خانه بازی، رقم های مختلفی را در بر می گیرد. شما با نیاز سنجی مناسب، تبلیغات و ارتقا دائمی خانه بازی خود می توانید در مدت زمان حداقل دو سال هزینه های اولیه را بازیابی کنید. خلاقیت و خاص بودن دو نکته ی طلایی برای پیشرفت و رسیدن به اهداف مدنطر در این مسیر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از کارشناسان پیکوتویز تماس بگیرید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)