خانه بازی آری یا نه؟

خانه بازی آری یا نه؟

خانه بازی آری یا نه ؟؟

موضوع جالب توجه در رابطه با زمین های بازی این است که به راحتی می توان ان ها را در سبک و مدل های مختلف و با امکانات متنوع ساخت و آنها می توانند فاز و تجهیزات متفاوتی داشته باشد مانند ، فضای شن بازی، وسایل آبی ، ماشین سواری ، نقش بازی و ... و یا اینکه فقط چند تاب و سرسره از مد افتاده داشته باشد ولی باز هم  تک تک این فعالیت ها برای کودکان از خانه ماندن جذاب تر و مهیج تر هستند. پس آیا همه  مدل های زمین بازی برای کودکان مفید است؟ آیا اصلا کودکان به خانه های بازی نیاز دارند؟

مشخصا پاسخ به این سوال ها مثبت است و برای اینکه نشان دهیم که خانه های بازی چقدر برای کودکان مهم و ضروری هستند در زیر تعدادی از مهم ترین دلایلی که توسط روانشناسان مطرح شده است را آوردیم تا اهمیت زمین بازی را درک کنید.

 

 Reasons Kids Need Playgrounds

 

  1. خانه های بازی موجب سلامت فیزیکی کودکان میشوند

 

زمین های بازی مکانی ایده ال برای ورزش و تقویت "کامل بدن"  کودک هستند زیراکه شامل تمرین هایی برای تقویت بازوها، پاها، لگن، شانه ها و غیره می باشد و در پروسه بازی سیستم قلبی عروقی، گردش خون و سیستم عصبی کودک نیز پرورش می یابد.

 برای مثال تاب فعالیت های جسمی زیادی را شامل می شود مانند گرفتن، حفظ تعادل ، فرود آمدن، پریدن، هل دادن، چرخاندن، استفاده از عضلات گردن و غیره  .

همچنین فراموش نکنید که در زمین های بازی تعبیه شده در فضای باز نور خورشید موجب بهبود عملکرد ایمنی بدن کودک می شود حتی اگر کودک  فقط برای نیم ساعت آنجا باشد. پیشنهاد می شود جهت خرید تجهیزات مهد کودک کلیک کنید.

 Playgrounds Have Health Benefits

 

  1. رشد و پیشرفت کودک با بازی در این فضا ها تضمین می شود

 

مطالعات نشان می دهد که کودکان در سن 3 تا 5 سالگی به ابزار های خاصی برای رشد و تقویت نیاز دارند که اغلب آنها در زمین ها بازی یافت می شوند

مثلا تجهیزات کوهنوردی مهارت های شناختی مانند حافظه، قدرت حل مسئله و تجسم را تحریک می کنند و  از مهارت های حرکتی ، ادراکی و توانایی فیزیکی کودک استفاده میکند. همچنین موجب  تقویت  شناخت فضایی ، فیزیکی و توسعه اغلب توانایی های حرکتی او میشود.

در نمونه دیگر بازی با تاب نیازمند مراحلی مثل تصورات قوی و پاسخ ذهنی می باشد  که میتواند موجب تحریک احساسات کودک گردد.

هم چنین هر زمین بازی ای که دارای بخش شن بازی و تجهیزات آبی است موجب پیشرفت درک حواس و توانایی های فیزیکی کودک می شود چرا که  نیاز کودک به لمس محیط اطراف ، شناخت بافت های مختلف و بهبود حس لامسه در این محیط ها برطرف می شود. پیشنهاد می شود جهت خرید وسایل ورزشی بچه گانه کلیک کنید.

Development Is Supported by Playgrounds

 

  1. زمین بازی ها دارای تاثیر عمیق بر احساسات کودک هستند

استرس تاثیر قابل ملاحظه ای بر یادگیری و سلامت کودک دارد و بازی های فیزیکی بدون ساختار، نقش بسزایی درکاهش استرس  کودکان دارند.

 تسلط بر ابزار های مختلف در یک خانه بازی نه تنها کودک را به چالش های فیزیکی فرا می خواند ، بلکه موجب تقویت عزت نفس و  افزایش اعتماد به نفس او می گردد زیرا این گونه فعالیت ها به کودک این حس را میدهند که کنترل محیط اطرافش را در دست دارد، چیزی که کمبودش در باقی بخش های زندگیشان احساس می شود.


به علاوه در اغلب مواقع بد رفتاری و زورگویی کودکان به دلیل بیکاری و عدم فعالیت آنها می باشد. در خانه های بازی مدرن از آنجا که کودک به شدت درگیر استفاده از تمام توانایی های فیزیکی و ذهنی اش می باشد دیگر وقتی برای زورگویی و سو استفاده  نخواهد داشت.

Playgrounds Have a Profound Emotional Impact

  1. در این فضا ها در های خلاقیت به روی کوکان باز می شود

زمین های بازی با ارایه داستان ها، شخصیت ها، و سر نخ هایی بدون هیچ پیش زمینه ای اوقات شاد و بدون مرزی را برای کودکان فراهم می آورند و این بچه ها هستند که  شروع به داستان سرایی میکنند به طور کامل در فرآیند خلاقانه بازی دخیل هستند.

در این محیط ها کودک به طور کامل احساس امنیت می کند  و در عین حال به خود  اجازه می دهد که هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ ذهنی آزادی کامل را تجربه کنند.

هر زمانی که کودک در زمین بازی است داشتن بازی های خیالی به طور کامل  تضمین می شود و این به نوبه خود موجب  رشد قدرت تخیل ، حل مسئله و پیشرفت های فردی او  می گردد. پیشنهاد می شود از انواع تاب و سرسره کودک پیکوتویز دیدن فرمایید.

 Playgrounds Open the Door to Imagination

  1. آموزش ارزش و اهمیت زندگی اجتماعی در خانه های بازی

خانه های بازی یکی از محدود مکان هایی هستند  که فعالیت کودکان به خاطر مسایل مالی محدود نمی شود. در این محیط ها کودکان در هر سطح اقتصادی ای می توانند بدون دخالت بزرگترها باهم ملاقات کنند، بازی کنند و یاد بگیرند و از آنجایی که محله ها دیگر مکانی برای فعالیت های اجتماعی کودکان به شمار نمی آیند پس پارک ها و زمین و خانه های بازی تنها شانس کودکان زیر 5 سال برای معاشرت با هم سن و سالانشان به حساب می آیند.

زمین های بازی این نکته را که تعامل اجتماعی به نفع یک جامعه می باشد را حمایت میکند و  از همین رو در این مکان ها بچه ها از هر نژاد، سن و سطح اجتماعی و اقتصادی می توانند با هم تعامل و بازی کنند و این مانع از این می شود که یک روش تربیتی بد، به شناخت کودک از خود و جهان اطرافش آسیبی بزند

 

Playgrounds Show Kids the Value of Community

  1. کودک در خانه بازی مهارت های زندگی می آموزد

دنیای مدرن الکترونیک، رسانه های اجتماعی و فناوری های کامپیوتری، باعث شده است که کودکان نتوانند به درستی مهارت های اجتماعی خود را توسعه دهند و خانه های بازی این فرصت را برای کودکان فراهم می کند.

کودکان اطلاعات خود را از طریق ریسک کردن، جست و جو کردن و مواجه  شدن با پیامدهای انتخاب خود به دست می آورند. زمین های بازی یک محل تقریبا شکست ناپذیر برای توسعه این بخش مهم از شخصیت کودک است.

برای مثال بازی های گروهی در زمین بازی همیشه در مورد "برنده شدن" نیست و اغلب می تواند در مورد کار گروهی باشد. بچه ها موانعی را ایجاد  می کنند، چالش های مختلف را تصور می کنند و با یکدیگر همکاری می کنند تا همه را در این "بازی" درگیر شوند.

و یا حل و فصل مشکلات مهارتی است که فرد در کودکی می آموزد . این موضوع درباره  انعطاف پذیری و خودکفائی نیز صادق می باشد  که همه اینها می توانند به کودکان کمک کنند تا روابط سالمی بسازد  و مهارت و قدرت رهبری خود را بهبود ببخشد.

به علاوه تاب بازی ، بازی با شن و اسباب بازی های آبی به بچه ها کمک می کند تا مهارت های مهمی مثل به اشتراک گذاری، مذاکره و مشارکت در کار های گروهی را تمرین و تقویت کنند. پیشنهاد می شود از انواع اسباب بازی مشاغل پیکوتویز دیدن فرمایید.

Kids Learn Life Skills at the Playground

 

در پایان

همانطور که در حال حاضر مشاهده می کنید زمین های بازی، خیلی بیشتر از محیطی هستند که صرفا کودکان را مشغول بازی نگه دارند بلکه  نقش بسزایی در رشد و پیشرفت کودکانمان دارند و باید به عنوان بخش مهم و ضروری از یک جامعه شناخته شوند چرا که نه تنها فرزندان شما سزاوار این فضاها هستند بلکه کل جامعه به آن نیازمند است تا از طریق این فضا ها آینده ای روشن برای خود بسازند.

ارسال نظر