13 نکته که در زمان خرید اسباب ‌بازی دخترانه باید مدنظر داشت

در این گفتار تلاش خواهیم کرد تا مجموعه‌ای از داده‌های مهم در رابطه با خرید اسباب ‌بازی دخترانه را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوان از آن به عنوان یک راهنما در این زمینه استفاده کنید.
13 نکته که در زمان خرید اسباب ‌بازی دخترانه باید مدنظر داشت

معرفی 13 نکته که در زمان خرید اسباب‌ بازی دخترانه باید مدنظر داشت به شما کمک خواهد کرد تا در هنگام مراجعه به یک فروشگاه اسباب ‌بازی ‌فروشی، بتوانید بهترین گزینه ممکن را برای فرزند دختر خود انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که اسباب‌بازی صرفاً برای بازی‌کردن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه کودک در بازی‌کردن باید مهارت‌های زندگی را نیز بیاموزد. یک اسباب‌بازی خوب آن است که به کودک در انجام کارها نیز کمک کند.

راهنمای خرید اسباب‌ بازی دخترانه

به سلیقه کودک دختر خود احترام بگذارید

در نظر داشته باشید که سلیقه فرزند شما چیست؟ چه اسباب‌ بازی‌ هایی را بیش‌تر می‌پسندد. البته این به معنای خرید اسباب‌ بازی های تکراری برای او نیست. برای مثال اگر کودک شما دوست دارد با انواع اسباب‌بازی‌ باربی و عروسکی بازی کند، سعی کنید از همان دسته اسباب‌بازی‌ها برای او تهیه کنید اما با ظاهر و کاربردی متفاوت. در این حالت کودک شما نیاز به خلاقیت بیشتری برای حل کردن و بازی‌کردن با اسباب‌ بازی‌ های خود خواهد داشت.

 اسباب‌بازی‌ باربی

خلاقیت فرزند دختر خود را به چالش بکشید

یک عروسک برای دختر بچه حکم یک دوست یا یک فرزند خوب را خواهد داشت. او سعی می‌کند هر آنچه که مادرش برای او انجام می‌دهد را برای عروسک خود تکرار کند. به او غذا می‌دهد، با او صحبت می‌کند و غیره. این مسئله توان فرزند داری و استقلال در رسیدگی به کارهای شخصی را در کودک را افزایش می‌دهد، اما شاید نتواند خلاقیت کافی به او ببخشد. به فرزند خود اجازه دهید در زمینه‌های مختلف فعالیت کند تا دریابید او به چه فعالیت‌هایی علاقه بیش‌تری دارد. برای مثال با خرید اسباب بازی مشاغل (مانند اسباب بازی آرایشگری، اسباب بازی راهسازی، اسباب بازی سوپر مارکت، اسباب بازی پزشکی و ...) میتوانید این فرصت را به کودک خود بدهید تا تجربه ای کوچک از مشاغل داشته باشد و علایق خود را بهتر بشناسد.

میز آرایش اسباب بازی

یکجا نشینی کودک خود را کاهش دهید

تحرک برای فرزند شما یک امر ضروری است. امروزه با شیوع بیماری کرونا امکان استفاده از پارک یا بازی کودکان در مکان‌های مناسب آن‌ها وجود ندارد و همین مسئله می‌تواند میزان تحرک آن‌ها در خانه را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. این وظیفه شماست که با خرید یک اسباب‌ بازی ورزشی مناسب برای فرزندتان او را ناچار به تحرک بیش‌تر کنید. یک اسباب‌بازی دخترانه خوب صرفاً او را در یک گوشه از اتاق نگه نمی‌دارد تا ساعت‌ها مشغول صحبت‌کردن با عروسک‌های خود شود. فعالیت فیزیکی برای کودک امری به شدت حیاتی است که می‌تواند در سلامت جسمانی او نیز مؤثر باشد. شما میتوانید با خرید ترامپولین، برد تعادلی چوبی کودک و ... کودک خود را تشویق به فعالیت های شاد فیزیکی کنید. 

برد تعادلی چوبی کودک

متناسب با سن فرزند دختر خود یک چالش مناسب برای او ایجاد کنید

برای خرید اسباب‌ بازی دخترانه، حتماً نیاز نیست به قسمت عروسک‌ها مراجعه کنید. در ابتدا سن فرزند خود را در نظر بگیرید و چالش‌هایی که اسباب‌بازی برای او ایجاد می‌کند را بررسی کنید. اسباب‌بازی که برای فرزند خود انتخاب می‌کنید، نباید به‌ سادگی قابل‌ حل کردن باشد و همچنین نباید برای او بسیار سخت باشد. سختی بیش از اندازه باعث ناامیدی کودک و سهولت آن باعث دلسرد شدن کودک می‌شود. به همین خاطر توجه به گروه سنی برای خرید اسباب بازی کودک بسیار مهم است.

تشک موزیکال

ایمنی اسباب‌ بازی را در نظر بگیرید

برای اینکه بتوانید با آسودگی فرزند خود را در حال بازی‌کردن تماشا کنید، بهتر است اسباب‌بازی برای او تهیه کنید که از نظر ایمنی در بالاترین سطح ممکن باشد. معمولاً کودکان اشیا را در دهان خود می‌گذارند پس به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • اسباب‌بازی لبه تیز و خشن نداشته باشد
  • سمی نباشد
  • قطعات کوچکی در آن وجود نداشته باشد که به‌راحتی جدا شوند
  • شکننده نباشد

خرید اسباب بازی چوبی همیشه میتواند بهترین و امن ترین گزینه برای کودکان باشد. البته نه هر اسباب بازی چوبی! برای مثال برند کلاسیک ورلد تمامی نکات ایمنی و بهداشتی را در ساخت اسباب بازی چوبی بچگانه رعایت و همچنین از چوب جنگل های پایدار برای ساخت محصولات خود استفاده میکند. بنابراین بدون هیچ خطری برای نوزادان و کودکان بزرگتر قابل استفاده هستند. 

خرید اسباب بازی چوبی

اسباب‌ بازی را انتخاب کنید که با فرزندتان بزرگ شود

احتمالاً شما نیز یک اسباب‌بازی برای فرزند خود خریداری کرده‌اید که چند روز پس از بازی‌کردن، آن را برای همیشه کنار گذاشته باشد. دلیل این مسئله جذابیت اولیه اسباب‌بازی نیست بلکه جذاب نبودن آن برای سنین مختلف رشد کودک است. کودک شما به‌سرعت درحال‌رشد است پس اسباب‌بازی‌هایی را برای او خریداری کنید که سال‌ها بتواند از آن‌ها استفاده کند. خانه‌های عروسکی، حیوانات عروسکی و اسباب بازی فیگور معمولاً اسباب‌بازی‌هایی هستند که می‌توانند برای سال‌ها در کنار فرزند شما بمانند.

خانه‌های عروسکی

اسباب‌ بازی‌های مشابه واقعی را برای او خریداری کنید

فرزند شما دوست دارد مانند بزرگ‌ترها دیده شود در نتیجه تلاش می‌کنند تا کفش‌های شما را بپوشد، از تلفن همراه شما استفاده کند یا غیره. او دوست دارد کارکرد این وسایل را هرچه زودتر یاد بگیرد. اسباب‌بازی‌های این‌چنین به کودک شما حل مسئله را می‌آموزد. او همچنین روابط فضایی و حرکتی را نیز در خود رشد می‌دهد. ابزار آلات موسیقی، وسایل آشپزخانه کودک ، ظروف و مواد غذایی پلاستیکی، کلید، تلفن، جارو و غیره گزینه‌هایی ازاین‌دست هستند.

آشپزخانه کودک

کودک خود را آماده خواندن کتاب کنید

یکی دیگر از اسباب‌بازی‌هایی که می‌تواند برای بسیاری از کودکان جذاب باشد، اسباب‌بازی‌هایی است که به مهارت خواندن و نوشتن آن‌ها کمک می‌کند. زمانی که فرزند شما وارد سن ورود به مدرسه می‌شود، بد نیست با استفاده از حروف مغناطیسی الفبا، مدادرنگی‌ها، تخته نقاشی کودک و ... به او مهارت های نوشتن و خواندن را بیاموزید. برای بسیاری از کودکان خواندن کتاب و مجلات بسیار جذاب و دلنشین است. بنابر این خرید اسباب بازی های آموزشی و خرید کتاب آموزشی کودک را فراموش نکنید!

خرید کتاب

قدرت تخیل فرزند خود را افزایش دهید

فرزند شما پس از سه‌ سالگی می‌تواند خود را در جایگاه‌های متفاوتی تصور کند. او دوست دارد یک ملکه باشد یا یک مادر یا حتی یک آشپز. او را در مسیری قرار دهید که بتواند تخیلات خود را پرورش دهد. چنین مسئله‌ای می‌تواند به خلاقیت کودک شما کمک کند. لباس‌های خاص، عروسک‌های حیوانی، ظروف پلاستیکی، خانه عروسکی همه می‌تواند به افزایش قدرت تخیل فرزند شما کمک کند.

خرید کلبه عروسک

بگذارید کودک همه‌جا را کثیف کند

هر کودکی ممکن است هر مدت یک‌بار این شایستگی را داشته باشد که بتواند آزادانه هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. شما می‌توانید از رنگ‌های انگشتی برای فرزند خود استفاده کنید. کافی است یک پارچه را روی زمین پهن کنید تا آسیبی به دکوراسیون داخلی خانه شما وارد نشود. کنار فرزند خود بنشینید و اجازه دهید آزادانه با انگشت خود روی کاغذ نقاشی کند. همچنین میتوانید با خرید لوازم نقاشی که رنگ های قابل شستشو دارند، دیگر نگران کثیف شدن لباس های کودک و خانه تان نباشید. یادتان باشد که آزادی عمل در یک حوزه مشخص می‌تواند در رشد کودک مؤثر باشد.

خرید وسایل نقاشی کودک

بیشتر اسباب بازی فکری و آموزشی بخرید!

لحظه‌ به‌ لحظه زندگی هر فرد بسیار با ارزش است. کودک از همان لحظه تولد شروع به آموختن می‌کند و شما نمی‌توانید به این دلیل که او یک کودک است وقت او را هدر دهید. تلاش کنید تا به‌جای خرید اسباب‌بازی که صرفاً باعث سرگرم شدن کودک می‌شود، وسایلی را خریداری کنید که ابزار هستند یعنی می‌توانند به فرزند شما بیاموزند که چگونه در بسیاری از مواقع رفتار کند و مشکلاتش را حل کند. خرید لگو، پازل‌ها، بلوک‌های ساختمانی و اسباب بازی فکری مناسب با سن فرزندتان از جمله این موارد هستند.

خرید لگو

فرزند خود را از تنهایی خارج کنید

بسیار با اهمیت است که فرزند شما تعاملات اجتماعی را از همان ابتدا بیاموزد. در بازی‌کردن با سایر کودکان این امکان برای فرزند شما نیز میسر می‌شود. آن‌ها مذاکره کردن، همکاری و توافق کردن را در تعامل با یکدیگر می‌آموزند. در صورتی که فرزند شما از نظر رشد به این درک رسیده است که وسایل خود را با دیگران به اشتراک بگذارد، اسباب‌بازی‌هایی را خریداری کنید که امکان اشتراک‌گذاری بالایی داشته باشند. برای مثال برخی از انواع اسباب بازی آب بازی و شن بازی، تاب و سرسره کودک و همچنین برخی از اسباب بازی های ورزشی پیکوتویز امکان بازی های گروهی را به کودک میدهد.

خرید اسباب بازی آب بازی

انتخاب را برای فرزند خود آسان کنید

کودک نمی‌تواند به‌ راحتی یک اسباب‌ بازی خاص را برای بازی‌کردن انتخاب کند. او همه اسباب‌ بازی‌ها را می‌خواهد و در نهایت تنها می‌تواند یک یا دو گزینه را برای بازی‌کردن انتخاب کند. برای فرزند خود اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که در دسته‌بندی‌های مختلف قرار بگیرند تا بتوانید با مدیریت‌کردن آن‌ها، شرایطی را فراهم کنید که بتوانند در زمان‌های مختلف با اسباب‌بازی‌های متفاوت سرگرم شوند. این مسئله می‌تواند تازگی اسباب‌بازی را برای کودک شما حفظ کند. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره بهترین اسباب بازی پسرانه را بخوانید.

خرید اسباب بازی

اگر به دنبال خرید اسباب‌ بازی مناسب برای فرزند خود هستید که می‌خواهید کیفیت مناسب و قیمتی مقطوع را به شما ارائه کند، پیکوتویز می‌تواند کارگشای شما باشد. کافی است تا در لیست اسباب‌ بازی دخترانه این مجموعه به جستجو بپردازید تا متوجه تنوع و قیمت مناسب محصولات آن شوید. در ضمن محصولات پیکوتویز شامل گارانتی سلامت کالا و ضمانت کیفیت و همچنین ارسال رایگان برای خرید های بالای 500 هزار تومان می باشند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)