شهربازی حرم امام رضا [رواق کودک و خردسال در در حرم امام رضا(ع)]

یکی از متفاوت ترین شهر بازی ها! شهربازی در حرم امام رضا (ع)! در این مقاله به معرفی این مجموعه می پردازیم.
شهربازی حرم امام رضا [رواق کودک و خردسال در در حرم امام رضا(ع)]

شهربازی حرم امام رضا

رواق کودک و خردسال حرم امام رضا فضایی شاد و ایمن است که به صورت رایگان و برای بازی، سرگرمی و آموزش زائران خردسال و زیارات راحت برای بزرگسالان تشکیل شده است. لازم به ذکر است که خدمات این مجموعه به صورت رایگان می باشد. تاسیس و ساخت این خانه بازی توسط آستان قدس رضوی انجام شده است.

شهربازی حرم امام رضا

رواق کودک

ابتدا در نوروز سال 1401 رواق کودک برای کودکان 5 تا 9 ساله تاسیس شد. رواق کودک در فاز برای نگهداری کودکان، بازی آن ها در کنار کارهای تبلیغی و فرهنگی شروع به کار کرد. فضایی که برای رواق کودک در نظر گرفته شده حدود 1200 متر مربع است که ظرفیت میزبانی 100 کودک در ساعت را دارد بعنی پذیرش روزانه حدود 700 نفر!

ساعت کاری روق کودک: همه روزه از ساعت 10 الی 21

جمعه ها از ساعت 12 الی 21

مدت زمان نگهداری: حدود 30 دقیقه ( بستگی به میزان شلوغی و جمعیت نیز دارد )

آدرس: رواق کودک حرم مطهر: حرم مطهر رضوی، ضلع شرقی صحن پیامبر اعظم (ص)، ایوان باب الکاظم (ع)، ضلع شمالی

برای خرید تجهیزات خانه بازی کلیک کنید.

رواق کودک

رواق خردسال

در فاز دوم و پس از راه اندازی رواق کودک (کبوترانه) در حرم مطهر رضوی که مخصوص کودکان ۵ تا ۹ سال بود، آستان قدس رضوی شروع به آماده سازی یک رواق تخصصی و متناسب با کودکان خردسال نمود تا دغدغه های خانواده هایی که کودکان زیر ۵ سال دارند جهت بازی و سرگرمی کودکان در محیطی متفاوت را برطرف سازد. که در آبان ماه سال 1402 به بهره برداری رسید. در رواق خردسال بر خلاف رواق کودک مسئولیت نگهداری کودکان با والدین است اگرچه که خادمان در این بخش خدمت رسانی دارند. رواق خردسال فضایی به مساحت 150 متر مربع دارد. ظرفیت پذیرش این رواق برای زائران خردسال عزیز 20 نفر در هر شیفت می باشد. تعداد مربی در نظر گرفته برای هر شیفت نیز 6 نفر و 18 نفر به صورت روزانه است یعنی پذیرش روزانه روق خردسال به 40 کودک خردسال در روز می رسد. 

ساعت کاری روق خردسال: همه روزه از ساعت 10:15 الی 20

جمعه ها تعطیل می باشد.

مدت زمان نگهداری: 15 الی 20 دقیقه( بستگی به میزان شلوغی و جمعیت نیز دارد )

آدرس: رواق کودک حرم مطهر: حرم مطهر رضوی، ضلع شرقی صحن پیامبر اعظم (ص)، ایوان باب الکاظم (ع)، ضلع شمالی

در واقع رواق خردسال بخش جانبی از رواق کودک می باشد.

رواق خردسال

فعالیت های هنری در رواق کودک و رواق خردسال

در این مجموعه ها، علاوه بر وسایل بازی انواع فعالیت های فرهنگی در قالب انواع بازی و سرگرمی (قصه گویی، نمایش عروسکی و … ) در فضاهای ایجاد شده ی کودکانه، کودکان مشغول بازی و سرگرمی می شوند.

انواع بازی در کنار آموزش

انواع بازی های تمرکزی، بازی های حرکتی و داستان سرایی طراحی و اجرا شده است که در اکثر بازی ها سعی می شود کودکان را با بارگاه امام رضا، زندگی ایشان و... آشنا کرد. در این مجموعه سعی شده است در کنار بازی کودکان را احادیث و مفاهیم قرآنی نیز آَشنا کرد.

روق کودک حرم امام رضا

اردو ها و برگزاری جشن تکلیف

شما در این فضای زیبا و نو آورانه حتی می توانید زمان بازدید برای کودکان مدرسه را رزرو کنید و حتی برای برگزاری جشن های تکلیف کودکان از طرف مدرسه در رواق کودک اقدام کنید. حتما قبل از اقدام جهت هماهنگی با شماره ی ۰۵۱۳۲۰۰۲۸۸۸ تماس حاصل بفرمایید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)