ترامپولین چیست ؟ نحوه نصب و راه اندازی ترامپولین

ترامپولین در سال 1971 برای اولین بار ساخت شد و خیلی زود به یکی از بهترین لوازم ورزشی برای ژیمناستیک تبدیل شد. ترامپولین در ایران با نام های "جامپینگ" و یا "بپر بپر" نیز شناخته میشود.
ترامپولین چیست ؟ نحوه نصب و راه اندازی ترامپولین

ترامپولین چیست؟

ترامپولین در سال 1971 برای اولین بار ساخت شد و خیلی زود به یکی از بهترین لوازم ورزشی برای ژیمناستیک تبدیل شد. ترامپولین در ایران با نام های "جامپینگ" و یا "بپر بپر" نیز شناخته میشود. پریدن بر روی ترامپولین نه تنها برای بزرگسالان مفید است بلکه برای کودکان نیز بسیار مهیج میباشد. بنابراین، ترامپولین به عنوان لوازم ورزشی کودک نیز بسیار محبوب و پرطرفدار است. کودک میتواند ساعت ها بدون اینکه متوجه باشد با بازی بر روی ترامپولین ورزش کند. پریدن بر روی جامپینگ باعث تقویت قلب و عروق، سیستم لنفاوی، سیستم حرکتی و تعادل میشود. همچنین بازی و ورزش بر روی ترامپولین باعث ترشح هورمون های سروتونین و اندورفین میشود که از بروز افسردگی جلوگیری خواهد کرد.

با خرید بهترین ترامپولین حفاظ دار و با کیفیت از وبسایت پیکوتویز کودکان خود را هیجان زده کنید. در ادامه قصد داریم به برخی از سوالات رایج شما در هنگام خرید ترامپولین پاسخ دهیم.

ترامپولین کودک قطر 2.5

  1. آیا فرزندم برای پریدن بر روی ترامپولین کودک نیاز به تجربه ژیمناستیک یا ورزش های دیگر دارد؟

بازی ترامپولین و ورزش بر روی آن نیازی به سابقه ورزشی خاصی ندارد، هرچند اگر برای اولین بار کودک شما بخواهد بر روی ترامپولین  با اندازه ی بزرگ بازی کند به شما پیشنهاد میکنیم که حتما ترامپولین حفاظ دار را انتخاب کنید تا ایمنی فرزند شما حین بازی فراهم شود. لطفا دقت کنید که ملق زدن و حرکات حرفه ای بر روی ترامپولین نیاز به تمرین و مربی دارد، بنابر این از انجام آن ها در خانه خودداری نمایید.

 

  1. ترامپولین کودک از چه سنی برای کودکان مناسب است؟

ترامپولین کودک در اندازه ها و قابلیت های مختلف برای کودکان از 10 ماه قابل استفاده هستند. کودک از سنی که بتواند تعادل خود را حفظ کند و راه برود میتواند آموزش ترامپولین ببیند و از آن استفاده کند. برای کودکان با سن کمتر حتما از ترامپولین های کوچکتر مخصوص سن خودشان استفاده کنید زیرا ترامولین های کوچک قدرت پرتاب کمتری نسبت به ترامپولین های بزرگ دارند و برای کودکان کوچکتر مناسب هستند.بنابراین اطمینان داشته باشید که جامپینگ میتواند به بهترین اسباب بازی کودک و نوزاد شما تبدیل شود. 

ترامپولین کودک

 

  1. ترامپولین با چه اندازه ای مناسب تر است؟

یکی از رایج ترین سوالات در مورد ترامپولین کودک، اندازه ی مناسب آن است پاسخ به این سوال کاملا بستگی به نیاز مشتری دارد. اگر کودک شما زیر 2 سال است به شما ترامپولین های خانگی کوچک را پیشنهاد میکنیم که برخی از آنها قابلیت تبدیل به استخر توپ را هم دارند. اگر خودتان هم قصد استفاده از جامپینگ را دارید باید یک جامپینگ با تحمل وزن بالا را انتخاب کنید تا هم خودتان و هم فرزندتان بتوانند از آن با هم استفاده کنید. به طور کلی انتخاب سایز ترامپولین بستنگی به فضایی دارد که برای قرار دادن ترامپولین در نظر دارید. مشاوران فروشگاه پیکوتویز با توجه به فضا و نیاز شما بهترین اندازه ی ترامپولین کودک را به شما پیشنهاد میکنند.

  1. تحمل وزن ترامپولین چه اندازه است؟

ترامپولین های مختلف دارای ظرفیت تحمل وزن های متفاوتی هستد. شما باید در هنگام خرید ترامپولین به تعداد نفراتی که میخواهند از آن استفاده کنند و وزن نفرات  دقت کنید ولی به طور کلی تحمل وزن ترامپولین ها تقریبا به این صورت میباشد:

 

تحمل وزن جامپینگ قطر 90 سانتی متر : حداکثر 30 کیلوگرم

تحمل وزن جامپینگ قطر 140 سانتی متر : حداکثر 45 کیلوگرم

تحمل وزن جامپینگ قطر 250 سانتی متر : حداکثر 100 کیلوگرم

تحمل وزن جامپینگ قطر 350 سانتی متر : حداکثر 140 کیلوگرم

تحمل وزن جامپینگ قطر 400 سانتی متر : حداکثر 190 کیلوگرم

ترامپولین چیست؟

  1. ترامپولین حفاظ دار مناسب تر است یا بی حفاظ؟

اگر قصد خرید ترامپولین  سایز بزرگ برای کودک خود را دارید بهتر است از ترامپولین حفاظ دار استفاده کنید. حفاظ ترامپولین از پرت شدن کودک به روی زمین جلوگیری میکند. بنابر این برای کودکان کم تجربه و یا کم سن، ترامپولین حفاظ دار مناسب تر است. البته در پیکوتویز برخی ترامپولین های کوچک برای کودکان 10 ماه تا 5 سال بدون حفاظ موچود هستند ولی چون قدرت پرتاب کمتری نسبت به ترامپولین های بزرگ دارند برای کودک بی خطر هستند. از جدیدترین اسباب بازی پسرانه پیکوتویز دیدن فرمایید.

  1. آیا ترامپولین ها قابلیت جا به جایی دارند؟

همه ی ترامپولین های ییکوتویز قابلیت جمع شدن دارند. اگر بخواهید ترامپولین را به طور کامل جمع کنید باید تمامی قطعات ریز و درشت آن از جمله میله ها، پایه ها، فنر ها و پیچ ها را باز کنید. باز کردن پیچ ها با دریل سریع تر انجام میشود. بنابر این به خاطر داشته باید که ترامپولین بزرگ وسیله ای نیست که شما بتوانید به راحتی در سفر یا مکان های مختلف آن را به راحتی باز و بسته کنید و به همراه داشته باشید. نکته دیگر این است که خود ترامپولین ها با توجه به ابعادشان وزن های متفاوتی دارند بنابراین در هنگام جا به جایی و حمل و نقل ترامپولین باید وزن حدودی خود آن هم در نظر داشته باشید.

 

وزن ترامپولین 90 سانتی متر: حدود 7 کیلوگرم

وزن ترامپولین 140 سانتی متر: حدود 13 کیلوگرم

وزن ترامپولین 250 سانتی متر: حدود 35 کیلوگرم

وزن ترامپولین  300 سانتی متر: حدود 45 کیلوگرم

وزن ترامپولین 400 سانتی متر: حدود 55 کیلوگرم

 

 جامپینگ کودک

  1. آیا ارتفاع ترامپولین ها برای نصب در منزل مناسب هستند؟

ترامپولین های حفاظ دار که اکثرا قطر آن ها بالای یک متر است دارای ارتفاعی برای حفاظ هستند. همچنین چون قدرت پرتاب آن ها از ترامپولین های کوچک بیشتر هست ارتفاعی هم  برای پرش کودک در نظر گرفته میشود که این ارتفاع از کف زمین حساب میشود و  به نام "ارتفاع ایمن" یا "سقف ایمن پرش ترامپولین" شناخته میشوند. در هنگام خرید ترامپولین باید اندازه آن ها را با ارتفاع سقف منزل خود مطابقت دهید تا یک ترامپولین مناسب را برای منزل خود انتخاب کنی. به طور کلی حدودا ارتفاع حفاظ, ارتفاع کلی و سقف ایمن پرش در ترامپولین های متفاوت این گونه است:

_ ترامپولین قطر 140 سانتی متر:

+ ارتفاع حفاظ : 125 سانتی متر

+ ارتفاع کلی : 160 سانتی متر

+ سقف ایمن پرش : 250 سانتی متر

 

_ ترامپولین قطر 250 سانتی متر:

+ ارتفاع حفاظ : 150 سانتی متر

+ ارتفاع کلی : 200  سانتی متر

+ سقف ایمن پرش : 300 سانتی متر

 

 _ ترامپولین قطر 300  سانتی متر:

+ ارتفاع حفاظ : 180 سانتی متر

+ ارتفاع کلی : 230 سانتی متر

+ سقف ایمن پرش : 330 سانتی متر

 

_ ترامپولین قطر 400  سانتی متر:

+ ارتفاع حفاظ : 210 سانتی متر

+ ارتفاع کلی : 260 سانتی متر

+ سقف ایمن پرش : 360 سانتی متر

با توجه به اندازه هایی که در بالا درج شد برای مثال اگر شما ترامپولین حفاظ دار 140 سانتی متری انتخاب کردید باید ارتفاع کف تا سقف منزل شما حداقل 250 سانتی متر باشد. از تجهیزات مهد کودک و خانه بازی پیکوتویز دیدن فرمایید.

ترامپولین کودک 140سانتی متر

 

  1. نحوه ی نصب ترامپولین به چه صورت است؟

اولین قدم برای نصب ترامپولین پیدا کردن فضای مناسب برای قرار دادن آن میباشد. دقت کنید که ترامپولین شما باید حدود 1 متر از سقف فاصله داشته باشد تا کودک هنگام پرش به سقف برخورد نکند. اکثر وسیله های مورد نیاز برای نصب ترامپولین در جعبه و بسته بندی ترامپولین قرار دارد و تنها وسیله ها یی که نیاز دارید پیچ گوشتی و آچار است.

درون جعبه ی ترامپولین  بسته های فنر ، کاور محافظ ترامپولین  ، پایه های حفاظ توری  ، پایه های U شکل ، کفی ترامپولین ، پکیج پیچ و مهره همراه با فنر کش، حفاظ توری شکل را مشاهده خواهید کرد.

 

مرحله 1: نصب قاب ترامپولین

 

میله های حلال مانند قاب ترامپولین را داخل هم قرار دهید و محکم کنید تا در نهایت یک فریم دایره ای شکل روی زمین به وجود آید.

نصب ترامپولین

پایه های  u شکل ترامپولین را در قسمت هایی که روی فریم دایره ای شکل مشخص شده قرار دهید و آن ها را محکم به هم چفت کنید. میتوانید با استفاده از چکش به آنها ضربه بزنید تا کاملا در جای تعیین شده فرو روند ولی قبل از انجام این کار یک تکه حوله یا پارچه ذخیم را زیر چکش قرار دهید تا به میله ضربه محکم مستقیم وارد نشود.

نحوه نصب ترامپولین

حالا فریم دایره شکل و پایه های u  شکل را برگردانید و مثل یک میز به روی زمین قرار دهید. با کمک فردی دیگر دو طرف آن را فشار دهید تا مطمئن شوید پایه های آن روی زمین لق نمیخورد.

آموزش نصب ترامپولین

حالا که فریم و پایه ها محکم داخل هم قرار گرفته اند میتوانید پیچ و مهره ها را در جاهای مشخص شده ببندید و توسط پیچ گوشتی یا دریل آن ها محکم کنید.

نصب و راه اندازی ترامپولین

 

مرحله 2: نصب کفی

نصب فنر ها : فنر ها را حتما به کمک یک شخص دیگر به کفی متصل کنید. کفی ترامپولین را را روی زمین گذاشته مطمئن شوید که قلابها را دقیقا روبروی حلقه های فریم(قاب) گذاشته اید .

ترامپولین

فنرها به قلاب ها متصل کنید، سپس قلاب ها را به حلقه های فلزی قاب ترامپولین وصل کنید. برای کشیدن و اتصال فنرها به قلاب ها نیاز به وسیله ای به نام قلاب کش دارید که داخل خود جعبه ی ترامپولین برای شما گذاشته میشود .برای نصب ترامپولین بهتر است شما در یک سمت ترامپولین و همکارتان در سمت دیگر شروع به نصب فنر ها کنید.اگر هر دوی شما از یک طرف شروع به نصب فنر ها کنید ، در پایان نصب دچار مشکل خواهید شد.

راه اندازی ترامپولین

نصب کاور محافظ : کاور محافظ روی فنر ها را میپوشاند و مانع  برخورد کودک به فنرها میشود . دقت کنید که کاور کاملا فنر ها را پوشش دهد. در پایین کاور باید قلاب هایی باشد که در آخر باید به قلاب های کفی ترامپولین متصل شوند.

 نصب جامپینگ

مرحله آخر : نصب توری محافظ ترامپولین

میله ها ی دیواره حفاظ ترامپولین را در کنار پایه های u  شکل ترامپولین قرار دهید و با پیچ آنها را به هم متصل کنید.

آموزش نصب جامپینگ

توپ های پلاستیکی موجود در جعبه را بر روی سری میله ها قرار دهید .

راه اندازی جامپینگ

توری محافظ را بسته به نوع ترامپولین و با توجه به راهنمای کاتالوگ از درون یا و یا خارج از ترامپولین رد کنید .

توری را از پایین کشیده و از پشت کاور رد کنید . سپس قلاب ها را همانند کاور محافظ به قلاب های کفی متصل کنید.

در پایان از محکم و ثابت بودن ترامپولین اطمینان حاصل فرمایید و آن را تست کنید .

نصب اسباب بازی بپر بپر

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)