فرش کودک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اما فرش کودک چیست ؟ چه چیزی باعث شده که فرش اتاق کودک از سایر فرش های خانه متمایز باشد؟ 
فرش کودک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

خرید برای اتاق کودک یکی از بهترین لحظاتی است که والدین می‌توانند تجربه کنند. خرید کردن برای کودک و چیدن دکوراسیون اتاق او بسیار جذاب است  و از لحظاتی است که همه دوست دارند در آن حضور داشته باشند. اما یکی از مهم‌ترین وسایل اتاق کودک فرش آن است. فرش مهم‌ترین عنصر در دکوراسیون خانه و اتاق کودک نیز هست.
اما فرش کودک چیست ؟ چه چیزی باعث شده که فرش اتاق کودک از سایر فرش های خانه متمایز باشد؟ 
شما هم هنگام خرید وسایل اتاق کودک برای خرید فرش کودک دچار سردرگمی شده ‌اید؟ چه دلیلی دارد که فرش اتاق کودک باید متفاوت باشد و یا اصلاً ویژگی‌های فرش کودک چیست؟ هنگام خرید و انتخاب فرش اتاق کودک باید به چه چیزهایی توجه کرد ؟
اگر به دنبال دانستن همه چیز درباره فرش کودک هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم این متن را تا انتها دنبال کنید.

فرش کودک چیست

فرش مخصوص کودک چیست ؟

اگر شما هم قدم نورسیده دارید و یا در انتظار تولد او هستید حتماً در گیر خرید و چیدمان اتاق او هستید. ممکن است کودک شما در سن نوپایی باشد و برای تان مهم است که فرش مناسبی در اتاقش قرار گیرد پس در هر صورت شما به دنبال فرش اتاق کودک مناسب باید باشید.
شاید قبلاً خرید فرش اتاق کودک یک جنبه تزیینی داشت و سعی می‌شد متناسب با دکوراسیون منزل و یا علاقه کودک به یک شخصیت کارتونی فرش او را انتخاب کنند. اما امروز فرش اتاق کودک علاوه بر جنبه تزیینی تفاوت‌های زیادی کرده است.
همان طور که می‌دانید در ایران و فرهنگ ایرانی فرش اهمیت بسیار زیادی دارد. ارزش فرش دستباف جدای از کار دست و هنری که روی آن شده است داشتن الیاف طبیعی آن نیز باعث ارزشمندی آن نیز هست.  اما در مورد کودک نیز اهمیت تأثیر سلامت جسمی و شادابی روح و روان کودک در انتخاب فرش بسیار مهم است. پیشنهاد می شود درباره دروغگویی کودکان بخوانید.

همه چیز درباره فرش کودک

اما فرش مخصوص کودک چیست؟ 

سلامت کودک یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی کودک است که برای والدین اهمیت زیادی دارد. اما این سلامتی در انتخاب فرش نیز مهم است. فرش مخصوص کودک، فرشی است که الیاف مناسب و طرح و رنگ برای کودک داشته باشد و بتواند از بیماری و ایجاد حساسیت در کودک جلوگیری کند. 
همان طور که می دانید ممکن است پرز فرش وارد ریه کودک شود و باعث ایجاد آلرژی و آسیب به کودک شود. فرش‌هایی که الیاف نامناسب در آن‌ها استفاده شده  برای سلامت کودک خطرناک است. 
آلودگی‌هایی که بر روی فرش وجود دارد و یا غذا و مویی که روی فرش است ممکن است وارد دهان کودک شود و به او آسیب بزند. پس برای این که از آسیب رسیدن به کودک جلوگیری کنید حتماً از فروشنده کیفیت الیاف فرش و جنس آن را جویا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را بکنید. 
از ویژگی های فرش کودک طرح و نقشه متفاوت آن با سایر فرش‌های خانه است. این روز‌ها در فروشگاه‌ها دنیایی از رنگ و طرح ‌های متنوع فرش وجود دارد که برای روحیه و نشاط کودک مناسب است. پیشنهاد می شود از سرویس خواب کودک پیکوتویز دیدن فرمایید.

فرش مخصوص کودک چیست

اما قبل از انتخاب طرح و نقشه بهتر است به جنس الیاف فرش کودک نیز توجه کنید. فرش پرز بلند مناسب اتاق کودک نیست زیرا پرزهای بلند آلودگی‌ها را در بین خود نگه می‌دارند و باعث آسیب کودک می‌شوند. پس در انتخاب مناسب فرش کودک حتماً فرشی بخرید که بافتی متراکم داشته باشد و مقاومت بالایی داشته باشد.
بعد از دقت به جنس و کیفیت فرش لازم است به نکته مهم دیگر در پاسخ به سؤال فرش کودک چیست توجه کنید. 
در قدم بعدی به شاد بودن و طراحی آن باید توجه کنید تا کودک از نظر روانی در اتاق خود احساس آرامش و نشاط بکند. انتخاب رنگ و طرح اتاق کودک به سلیقه او بسیار وابسته است ولی گاهی والدین رنگ را با توجه به جنسیت کودک انتخاب می‌کنند. 
به عنوان مثال برای فرش‌های اتاق دختر از رنگ‌های ملایم تر مانند صورتی، بنفش، نارنجی، فیلی و ... استفاده می‌کنند و برای پسر از رنگ‌های آبی و زرشکی، سرمه‌ای، خاکستری و ... انتخاب می‌کنند. پیشنهاد می شود از پرده اتاق کودک پیکوتویز دیدن فرمایید.

ویژگی های فرش کودک

اگر کودک شما در سنین پنج سالگی است بهتر است سلیقه کودک و حال و هوای او را هم در نظر بگیرید. از او بخواهید در انتخاب فرش اتاق خود مشارکت کند زیرا در انتها اوست که قرار است در آن اتاق بازی کند و اوقات خود را بگذراند. می‌توانید قبل از رفتن به فروشگاه به صورت آنلاین طرح‌ها را به او نشان دهید و نظر او را درباره فرش اتاقش بدانید این طوری به حس استقلال کودکتان نیز کمک کرده‌اید. 
به دلیل لطافت پوست کودک بهتر است که فرش اتاق او از الیاف اکریلیک و یا نخ طبیعی باشد  تا برای کودک حساسیتی ایجاد نکند. پیشنهاد می شود از چراغ خواب اتاق کودک پیکوتویز دیدن فرمایید.

فرش کودک صورتی

یکی دیگر از ویژگی ‌های فرش کودک باید راحتی شست و شوی آن باشد و بتوانید به آسانی آن را تمیز کنید. همان طور که می‌دانید فرش اتاق کودک خیلی زود لک می‌شود و نیاز است فرشی انتخاب کنید که خیلی راحت لکه‌های آن از بین برود.
نظافت فرش کودک بسیار مهم است و در زمان‌های کوتاه‌تری انجام می‌شود و همین امر هم باعث می‌شود که در انتخاب الیاف مرغوب بیش تر دقت کنید. 
در متن بالا همه چیز درباره فرش کودک را برای شما شرح دادیم تا بدانید فرش کودک چیست و بتوانید با داشتن دیدی وسیع انتخاب درستی برای اتاق کودک دلبند خود داشته باشید. پیشنهاد می شود درباره ایده تزیین اتاق کودک بخوانید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)