12 ایده تزیین اتاق کودک دختر و پسر + تصویر

همواره والدین به دنبال مناسب‌ترین و بهترین ایده تزیین اتاق کودک می‌گردند تا این فضا را برای فرزند دختر یا پسر خود جذاب‌تر کنند که او بتواند به‌راحتی در این اتاق بازی کند، به آرامش برسد و امنیت داشته باشد.
12 ایده تزیین اتاق کودک دختر و پسر + تصویر

وقتی پدر و مادر صاحب فرزند می‌شوند، از همان بدو تولد به فکر این هستند تا یک اتاق مخصوص در منزل برای کودک دلبندشان در نظر بگیرند و همواره تلاش می‌کنند برای راحتی و آرامش بیشتر او وسایل مورد نیازش را فراهم نمایند.
اما یکی از دغدغه‌های اصلی والدین این است که چگونه چیدمان و دکوراسیون اتاق کودک خود را انجام دهند که هم دسترسی کودک به لوازم موجود در اتاق آسان باشد و هم اینکه زیبا و شیک به نظر برسد. در این زمینه همواره والدین به دنبال مناسب‌ترین و بهترین ایده تزیین اتاق کودک می‌گردند تا این فضا را برای فرزند دختر یا پسر خود جذاب‌تر کنند که او بتواند به‌راحتی در این اتاق بازی کند، به آرامش برسد و امنیت داشته باشد.
باتوجه‌به اهمیت این موضوع برای والدین، اگر شما هم می‌خواهید اتاق فرزند دلبند خود را تزیین کنید و به دنبال ایده‌های جدید و خلاقانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که مطالب این پست را موردمطالعه قرار دهید تا با شیوه‌های مختلف تزیین اتاق کودک دختر و پسر بیشتر آشنا شوید و محیطی آرام را برای او به ارمغان بیاورید.

ایده تزیین اتاق کودک

با 12 ایده تزیین اتاق کودک آشنا شوید

تزیین اتاق کودک معمولاً با روش‌های متفاوت و به شکل‌های متنوعی صورت می‌گیرد که هرکدام جذابیت خاص خود را داشته و در زیباتر نشان‌دادن فضای داخلی اتاق بسیار مؤثر است. شما والدین عزیز می‌توانید از ایده‌هایی که برایتان بیان می‌کنیم جهت دیزاین اتاق کودک دختر و پسر خود استفاده نمایید:
1. تزیین اتاق کودک با کاغذ رنگی
استفاده از کاغذهای رنگی به‌عنوان ایده تزیین اتاق کودک از جمله ترفندهای خلاقانه‌ای است که می‌توانید آن را برای زیباتر کردن اتاق کودک به کار ببرید. ساخت کاردستی‌های متنوع با کاغذ رنگی و چسباندن آنها روی دیوارهای اتاق باعث جذابیت بیشتر این محیط برای کودکان می‌شود. از انواع فرش کودک پیکوتویز دیدن نمایید.

ایده تزیین اتاق کودک پسر

2. تزیین اتاق کودک با عروسک
استفاده از اسباب‌بازی‌های گوناگون مثل انواع عروسک‌ها، می‌تواند یک ایده تزئین دکور اتاق نوزاد و کودک باشد. بهتر است عروسک‌هایی را که فرزندتان به آنها علاقه دارد، با کمی خلاقیت و ابتکار به دیوارها وصل کنید یا اینکه از سقف آویزان نمایید.

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

3. تزیین اتاق کودک با استیکر
چسباندن استیکرهای شاد می‌تواند فضای اتاق کودک را برای او جذاب‌تر نماید. شما می‌توانید انواع متنوع استیکرهای جالب برای کودکان را از فروشگاه‌های مربوطه خریداری نموده و آنها را به دیوار اتاق بچسبانید. مثلاً چسباندن استیکر شخصیت‌های کارتونی و ماشین‌های گوناگون یک ایده تزیین اتاق کودک پسر است که پسربچه‌ها از آن لذت می‌برند. پیشنهاد می شود از سرویس خواب کودک پیکوتویز دیدن فرمایید.

ایده تزئین دکور اتاق نوزاد

4. تزیین اتاق کودک با ریسه
یکی دیگر از روش‌های تزیین اتاق نوزاد و کودک استفاده از ریسه‌های متنوع است. برای این کار شما می‌توانید ریسه‌های مختلفی را آماده کرده و به دیوار اتاق کودک خود وصل نمایید. مثلاً ریسه‌هایی از لامپ‌های رنگی یا پرچم‌های تزیینی زیبا یا هرآنچه که باعث جذابیت بیشتر این فضا برای کودکان می‌شود. پیشنهاد می شود درباره بهترین سه چرخه کودک بخوانید.

تزیین اتاق کودک با ریسه

5. تزیین اتاق کودک با بادکنک
بچه‌ها عاشق بادکنک‌های رنگی هستند. شما هم می‌توانید تعداد زیادی بادکنک را خریداری کرده و آنها را به کمد، تخت یا هر جای دیگری وصل کنید یا از سقف اتاق کودک آویزان کنید و هم می‌توانید از نقاشی بادکنک یا چسباندن کاردستی‌هایی به شکل بادکنک استفاده کنید. به کار بردن بادکنک‌های رنگی یک ایده ناب برای تزیین اتاق کودک با وسایل ساده است. پیشنهاد می شود مقاله سندرم تک فرزندی چیست را بخوانید.
6. تزیین اتاق کودک با قاب عکس
ایده تزیین اتاق کودک با قاب عکس‌های مختلف نیز یک ترفند بسیار عالی در زمینه چیدمان اتاق‌ها محسوب می‌شود که برای کودکان می‌تواند بسیار جالب باشد. قراردادن عکس‌هایی از تولد و زمان حال فرزند شما در داخل اتاق او در زیباتر کردن این محیط، مؤثر است و قطعاً این قاب عکس‌ها برای او خاطراتی از مسافرت، جشن تولد و لحظات خوب با پدر و مادر بودن را تداعی می‌کند. البته این قاب عکس‌ها می‌توانند شامل تصاویر متنوعی باشند؛ مثل تصاویر حیوانات، گل‌ها و ... پیشنهاد می شود از پرده اتاق کودک پیکوتویز دیدن فرمایید.

تزیین اتاق کودک با قاب عکس

7. تزیین اتاق کودک با نقاشی‌های او
کودکان از حدود سن سه‌سالگی می‌تواند با گرفتن مدادرنگی بر روی کاغذ، نقاشی بکشند. شما می‌توانید نقاشی‌های کودک خود را در قاب عکس‌هایی قرار داده و با آنها اتاقش را تزیین کنید یا اینکه با روش‌های هنری این نقاشی‌ها را به دیوار اتاق فرزندتان بچسبانید.
 

تزیین اتاق کودک با نقاشی‌های او

8. تزیین اتاق کودک با آویزهای جذاب
آویزهای ماه، ستاره، خورشید و ... نیز یک ایده تزئین دکور اتاق نوزاد و کودک است که می‌تواند فضای این اتاق را برای بچه‌ها آرامش‌بخش نماید. شما می‌توانید آویزهای متنوع را از فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات تزئینی خریداری نمایید یا اینکه با خلاقیت هنری خودتان درست کنید و آنها را از سقف اتاق کودک آویزان نمایید تا این محیط زیباتر شود. پیشنهاد می شود از چراغ خواب اتاق کودک پیکوتویز دیدن فرمایید.

تزیین اتاق کودک با آویزهای جذاب

9. تزیین اتاق کودک با طرح‌های نمدی و فانتزی
یک ایده تزیین اتاق کودک دختر به‌کاربردن طرح‌های نمدی و فانتزی است که هم می‌توانید خودتان با نمد آنها را درست کنید و هم از نمونه‌های آماده استفاده نمایید. طرح‌های نمدی و فانتزی به دلیل داشتن قابلیت شستشو، گزینه مناسبی برای زیباتر نمودن فضای داخلی اتاق کودکان هستند؛ مثل والن‌های رنگی، عروسک‌هایی نمدی به شکل ابر، ماه و ستاره‌، توپ‌های نمدی رنگی و ...

تزیین اتاق کودک با طرح‌های نمدی و فانتزی

10. تزیین اتاق کودک با نخ و کاموا
درست‌کردن کاردستی‌های مختلف یا وسایل تزیینی گوناگون با نخ و کاموا می‌تواند یک ایده منحصربه‌فرد برای تزیین اتاق کودک باشد. فقط کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید و با همکاری فرزندانتان اتاق آنها را زیباتر کنید. کمی چسب، نخ و کاموا لازم است تا شما اشکال متنوع را بسازید و آنها را بر روی دیوار اتاق فرزندتان نصب کنید یا از سقف آویزان نمایید؛ بنابراین تزیین اتاق کودک با وسایل ساده مثل نخ و کاموا که بسیار کم هزینه است، می‌تواند یک ایده خاص باشد. از انواع صندلی دستشویی کودک پیکوتویز دیدن نمایید.

تزیین اتاق کودک با نخ و کاموا

11. تزیین اتاق کودک با رنگ‌آمیزی
مسلماً دیوار اتاق‌ها نیاز به نقاشی یا چسباندن کاغذ دیواری دارد تا نمای زیباتری پیدا کنند. اگر شما یک اتاق مخصوص برای کودکانتان در منزل دارید؛ می‌توانید به شیوه‌های متفاوت آن را رنگ‌آمیزی کنید؛ مثلاً می‌توانید بر اساس سلیقه خود اتاق کودک را با نقاشی‌های از درختان، گل‌ها، حیوانات و ... که برای بچه‌ها جذاب هستند، رنگ‌آمیزی کنید و باتوجه‌به جنسیت فرزندتان از رنگ‌های دخترانه یا پسرانه استفاده نمایید یا اینکه با کاغذ دیواری‌های مخصوص اتاق کودک آن را زیبا نمایید. پیشنهاد می شود درباره علت دروغگویی کودکان بخوانید.

تزیین اتاق کودک با رنگ‌آمیزی

12. تزیین اتاق کودک با چسب‌های رنگی
استفاده از چسب‌های رنگی برای چسباندن وسایل مختلف بر روی دیوار می‌تواند یک ایده تزیین اتاق کودک پسر است. اگر نمی‌خواهید اتاق کودک خود را رنگ‌های روشن بزنید یا اینکه کاغذ دیواری نمایید؛ می‌توانید چسب‌های رنگی را که در طرح‌ها و سایزهای مختلف هستند، خریداری نموده و به شکل قاب‌های گوناگون بر روی دیوار بچسبانید و این محیط را تزیین نمایید. جهت خرید ست بهداشتی کودک کلیک کنید.

تزیین اتاق کودک با چسب‌های رنگی

سخن پایانی
ما در این پست تحت عنوان" 12 ایده تزیین اتاق کودک دختر و پسر + تصویر" تلاش کردیم شما والدین عزیز را با روش‌های مختلف تزیین و چیدمان اتاق مخصوص کودکان بیشتر آشنا کنیم.
اینکه چگونه و با استفاده از کدام وسایل می‌خواهید اتاق کودک خود را تزیین نمایید تا زیباتر به نظر برسد، کاملاً بستگی به سلیقه و میزان بودجه شما دارد؛ اما بهتر است چیدمان و تزیین اتاق کودک به‌گونه‌ای باشد که همه چیز در دسترس بچه‌ها قرار بگیرد و وسایل به کار برده شده برای تزیین باعث شلوغی این محیط نشود.
و در انتها شما چه ایده‌های دیگری را برای تزیین اتاق نوزاد و کودک می‌شناسید؟

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)