17 نکته‌ای که در زمان خرید فرش اتاق کودک باید در نظر داشت

در این مقاله به بیان 17 نکته که هنگام خرید فرش اتاق کودک باید توجه کنیم پرداخته ایم که به شما در هنگام انتخاب فرش کودک کمک زیادی خواهد کرد.
17 نکته‌ای که در زمان خرید فرش اتاق کودک باید در نظر داشت

خرید فرش در فرهنگ ایرانیان از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل 18 نکته‌ای که در زمان خرید فرش اتاق کودک باید در نظر داشت را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. عوامل مختلفی می‌تواند بر انتخاب فرش اتاق‌خواب کودک تأثیرگذار باشد که آشنایی با هر یک از آن‌ها می‌تواند یک گام روبه‌جلو برای شما در این مسیر باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک معمولاً یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که پدر و مادر انجام می‌دهند چراکه می‌توانند روحیه کودک خود را به کمک آن تغییر دهند و اجازه آزادی را به او ببخشند. با این وجود برای بسیاری از والدینی که به‌تازگی صاحب فرزند شده‌اند، این کار می‌تواند طاقت‌فرسا به نظر برسد. آن‌ها نگران هستند که آیا سرمایه‌گذاری بر روی محصولاتی که برای کودک خود می‌خرند ارزش اقتصادی دارند یا آن‌ها باری اضافه بر دوش خانواده هستند. در خرید فرش برای اتاق کودک خود به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • به سن فرزند خود توجه کنید

ترجیحات کودکان به طور پیوسته تغییر می‌کند. به همین دلیل است که قبل از خریدن فرش برای اتاق آن‌ها باید شرایط سنی کودک را در نظر بگیرید. می‌توانید فرشی را انتخاب کنید که پس از مدتی بتوانید در گوشه دیگری از خانه از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که ممکن است پس از مدتی مجبور شوید فرش اتاق کودک خود را تغییر دهید.

در صورتی که سن کودک شما کم است سعی کنید از فرش‌های نرم استفاده کنید تا در هنگام حرکت روی فرش به‌صورت سینه‌خیز آسیبی به او وارد نشود. در صورتی که فرزند شما توانایی راه‌رفتن دارد، فرشی را انتخاب کنید که برای راه‌رفتن مناسب‌تر باشد. شرایط سنی کودک و نیازهای اول حتماً در انتخاب نهایی شما تأثیر خواهد داشت. میتوانید تنوع بی نظیر فرش کودک ترکیه ای کانفتی در فروشگاه اینترنتی پیکوتویز را مشاهده بفرمایید. پیکوتویز برای هر رنج سنی، از نوزاد گرفته تا نوجوان یک پیشنهاد عالی برای شما خواهد داشت. بنابراین برای سیسمونی نوزاد خود نیز میتوانید از فرش های موجود در پیکوتویز انتخاب های زیادی داشته باشید.

فرش کودک ترکیه ای کانفتی

  • فرشی با بافت نرم تهیه کنید

فرزند شما چند سال دارد و در چه وضعیتی است؟ اگر فرزند شما به‌تازگی در حال راه‌رفتن است یک فرش می‌تواند به شما اطمینان خاطر دهد در صورتی که او تعادلش را از دست بدهد، بازهم آسیب جدی به او وارد نخواهد شد در نتیجه فرش می‌تواند یک محافظ مناسب برای فرزند شما باشد. فرش‌ها به خودی خود از لیز خوردن کودک شما جلوگیری می‌کنند در نتیجه احتمال افتادن آن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

فرش اتاق کودک

  • قابلیت تمیزکردن فرش را بررسی کنید

فرش اتاق کودک بهتر است از نخ های ضد آلرژی و ضد باکتری دربرابر جانوران ریز، بافته شده باشد. یکی از نکات منفی استفاده از فرش نامناسب آن است که گردوغبار و آلودگی‌های فراوانی روی آن‌ها جمع می‌شود. در نتیجه شما در هنگام خرید فرش اتاق کودک باید در نظر داشته باشید که فرش موردنظر شما به‌راحتی قابلیت تمیزکردن داشته باشد تا بتوانید آن را به‌صورت مرتب تمیز کنید. البته اگر فرزند شما از سن نوپایی خارج شده است می‌توانید آسودگی خاطر بیشتری در این رابطه داشته باشید. با خرید فرش اتاق کودک ترکیه ای برند کانفتی Confetti از این بابت خیالتان را راحت کنید. زیرا این فرش دارای نخ های ضد آلرژی و همچنین ضد باکتری در برابر جانواران ریز است.

خرید فرش اتاق کودک ترکیه ای برند کانفتی Confetti

  • شرایط جسمی کودک خود را در نظر داشته باشید

در صورتی که فرزند شما به آلرژی شدید مبتلا باشد، استفاده از برخی از فرش‌ها می‌تواند باعث تشدید بیماری او شود. کرک فرش و همچنین آلودگی‌هایی که بر روی آن می‌نشیند می‌تواند خطر تشدید بیماری او را افزایش دهد. در نتیجه حتماً در رابطه با حساسیت‌های احتمالی فرزند خود اطلاعات کافی به دست آورید تا با یک خرید اشتباه سلامت فرزند خود را به خطر نیندازید. استفاده از فرش های ضد آلرژی کانفتی برای نوزادان و کودکانی که حساس به پرز هستند بهترین گزینه است.

فرش های ضد آلرژی کانفتی

  • اندازه اتاق فرزند خود را در نظر بگیرید

یکی از مواردی که باید حتماً در نظر داشته باشید اندازه اتاق فرزندتان است. برخلاف بسیاری از اتاق‌های دیگر که ممکن است فرش خریداری شده کوچک‌تر از فضای اتاق باشد، برای اتاق کودک باید فرشی را خریداری کنید که برای بازی‌کردن او به اندازه کافی بزرگ باشد. در غیر این صورت کاربرد اصلی آن از بین خواهد رفت. سعی کنید تنها مساحت تخت و میزی که احتمالاً در اتاق او قرار دارد را به‌عنوان فضای بدون فرش در نظر بگیرید.

فرش اتاق کودک دخترانه

  • به مواد تشکیل‌دهنده فرش توجه کنید

توجه به این مورد بسیار مهم‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد چراکه این موضوع در نگهداری از فرش و اینکه چگونه می‌تواند بر سلامت کودک تأثیر بگذار بسیار حائز اهمیت است. فرش‌ کودک ترک کانفتی  100 درصد پلی آمید است و از الیاف ضد آلرژی و حساسیت ساخته شده و بافت آن به گونه ایست که به پوست نرم کودکان آسیبی وارد نکند. این فرش، حتی مقاوم به شلعه آتش است. این برند ترک محبوب با در نظر گرفتن تمام نکات بهداشتی در تولید یک فرش ایده آل برای کودکان، دیگر جای نگرانی باقی نگذاشته است.

فرش کودک ترکیه ای کانفتی

  • شکل فرش را در نظر بگیرید

یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند باعث دلپذیرتر شدن فرش برای کودک شود، شکل آن است. شما می‌توانید فرشی ساده در همان قالب مستطیلی خود خریداری کنید اما فرش‌هایی مناسب کودکان با شکل ابر، دونات، گل، خرس و موش نیز در بازار موجود است. شکل فرش باید با توجه به پوشش کف و همچنین دکوراسیون انتخاب شود. شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که کدام یک از فرش‌ها می‌تواند رابطه بهتری را برای کودک با اتاقش ایجاد کند. هرگز بر این باور نباشید که یک فرش با شکل ابر می‌تواند بهتر از فرش‌های مستطیلی شکل باشد. حتماً شرایط اتاق کودک را در نظر داشته باشید. در وبسایت پیکوتویز میتوانید متنوع ترین مدل های پرفروش فرش اتاق کودک را با طرح ها، اندازه ها و شکل های مختلف مشاهده و با گارانتی سلامت، ضمانت کیفیت و ارسال رایگان خریداری بفرمایید.

مدل های پرفروش فرش اتاق کودک

  • رنگ و الگوی فرش اتاق کودک را در نظر بگیرید

رنگ فرش اتاق کودک باید با سایر دکوراسیون اتاق او همخوانی داشته باشد. برای اینکه بتوانید رنگ مناسبی را انتخاب کنید، حتماً ساختار سایر دکوراسیون اتاق را در نظر داشته باشید. در صورتی که اتاق کودک شما با دکوراسیون رنگارنگ و طرح‌های مختلف تزئین شده است، استفاده از یک فرش تک‌رنگ می‌تواند بسیار مناسب باشد. طرح‌های بزرگ نیز می‌توانند در بسیاری از دکوراسیون‌ها جلوه زیبایی داشته باشند. فرش‌های با طرح ریز نیز باید در اتاق‌های با طراحی رنگ‌های طبیعی استفاده شوند.

در برخی از مواقع شما قادر خواهید بود تا با استفاده از طرح‌های ساده مانند طرح یک ریل قطار یا طرح بازی لی‌لی، قابلیت دیگری را نیز به فرش ببخشید و آن را به یک زمین‌بازی برای کودک خود تبدیل کنید. توجه داشته باشید که ظاهر فرش می‌تواند کودک را به شدت مجذوب کند و از بازی با اسباب بازی های خود بر روی آن لذت بیشتری ببرد. 

فرش ماشین بازی ریل قطار

  • جنسیت فرزند خود را در نظر بگیرید

در صورتی که یک فرزند دارید، می‌توانید با توجه به جنسیت فرزند خود یک طرح مناسب را انتخاب کنید و مطمئن باشید که فرزند شما از انتخابی که کرده‌اید به شدت مسرور خواهد شد. اما اگر اتاق فرزندان شما مشترک است، تلاش کنید از یک فرش خنثی استفاده کنید. درست همانگونه که خرید اسباب بازی پسرانه برای دختر هایی که عاشق اسباب بازی دخترانه هستند نامناسب است، استفاده از فرش اتاق کودک دخترانه برای یک پسر می‌توانند بسیار ناراحت‌کننده باشد و طرح فرش پسرانه نیز برای یک دختر ناامیدکننده خواهد بود.

فرش اتاق کودک ترکیه ای

  • فرش را وسیله‌ای برای آموزش در نظر بگیرید

طرح‌های مختلفی از فرش‌های مختلف اتاق کودک ارائه می‌شود که شما نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی از طرح‌های ارائه شده در بازار دقیقا مانند یک اسباب بازی فکری، حاوی نکات آموزشی است که می‌تواند برای برخی از کودکان جذابیت داشته باشد. برای مثال یک طرح جغرافیایی از نقشه یک کشور، طرح منظومه شمسی و سیاره‌های آن یا حروف الفبا و بسیاری طرح‌های دیگر که هر یک در جایگاه خود می‌تواند یک نکته علمی را به کودک آموزش دهد. برند ترک کانفتی فرش هایی متنوع با طرح های آموزشی نیز تولید کرده است که برای اتاق بچه ها میتواند انتخابی خاص و شیک باشد.

فرش کودک آموزشی

  • وزن فرش را در نظر بگیرید

اگر وزن فرشی که خریداری می‌کنید خیلی کم باشد، دویدن فرزند شما و همچنین قدرت دستان او می‌تواند برای جابه‌جا کردن فرش کافی باشد. اما نکته مثبت دیگر فرش کودک ترک کانفتی این است که علاوه بر داشتن وزن سبک دارای یک پوشش پلاستیکی به عنوان ترمز فرش در زیر کار میباشد که سر خوردن و حرکت فرش را متوقف میکند.

فرش اتاق کودک

  • سرزندگی را به اتاق کودک خود ببخشید

فرش در کنار کاغذ دیواری و پرده‌های اتاق کودک نقش بسیار زیادی در دکوراسیون اتاق او خواهد داشت. کودک شما نیاز به سرزندگی و البته آرامش خواهد داشت تا بتواند در بهترین شرایط ممکن رشد کند. طراحی دکوراسیون اتاق او یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌تواند در این مسئله تأثیرگذار باشد. بهتر است در رابطه با روان‌شناسی رنگ‌ها تحقیقات کاملی انجام دهید و با توجه به شخصیت فرزند خود ویژگی‌های برگزیده او را پرورش دهید.

  • از فرش‌های رنگارنگ نترسید

بزرگسالان معمولاً از فرش‌های با رنگ‌های خاص استفاده می‌کنند و این در حالی است که کودکان و نوجوانان علاقه بسیار زیادی به فرش‌های رنگارنگ دارند. رنگ می‌تواند خلاقیت و تخیل آن‌ها را تحریک کند و باعث شود تا یک اتاق کسل‌کننده به اتاق سرگرم‌کننده تبدیل شود. بنابراین زمانی که می‌خواهید برای اتاق کودک و یا حتی محل بازی او فرشی انتخاب کنید، حتماً از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

خرید فرش اتاق کودک ترک

به‌سرعت متوجه خواهید شد که یک فرش رنگارنگ می‌تواند فضای اتاق را پرنشاط کند و جو را تغییر دهد. یک فرش می‌تواند اتاق را به محیطی شاد تبدیل کند و به آن شخصیت ببخشد. اتاقی که کودک در آن احساس راحتی و آزادی دارد.

  • برچسب پشت فرش را مطالعه کنید

اطمینان حاصل کنید که مشخصات یک فرش را قبل از خرید آن به طور کامل مطالعه کرده‌اید. فرش‌هایی که قابلیت شستشو داشته باشند گزینه‌های بهتری برای شما هستند تا بتوانید آن‌ها را مرتب بشویید تا از هرگونه میکروب و مزاحمتی عاری شوند.

همچنین اطمینان حاصل کنید که فرش در برابر لکه‌ها نیز مقاوم است. فکر می‌کنید احتمال اینکه کودک شما لیوان شربت را روی فرش بیندازد چقدر است؟ شما قطعاً از این ویژگی فرش لذت خواهید برد.

شما میتوانید فرش کودک ترکیه ای کانفتی را با دست، آب سرد، شامپو فرش بشورید. مایع شامپو و محل لکه بایستی بوسیله آب خنک پاک شود. همچنین، قسمت لک را با اسفنج نم دار ( آب سرد) پاک کنید. لکه نباید پخش شود و این کار باید چند بار تکرار شود تا لکه از بین برود.

فرش کودک ترکیه ای کانفتی

  • برای قراردادن فرش در اتاق کودک زمان کافی صرف کنید

فرش قسمت بزرگی از دکوراسیون داخلی خانه شما است و نقش ویژه‌ای در آن دارد. پیش از خرید مطمئن شوید که آن را بدون توجه در اتاق پهن نخواهید کرد. برای اینکه یک فرش را در اتاق فرزند خود قرار دهید، وقت صرف کنید. بهترین نقطه را برای قراردادن فرش انتخاب کنید و مطمئن شوید که با دکوراسیون اتاق همخوانی دارد.

فرش ماشین بازی کودک

  • به سلیقه فرزند خود احترام بگذارید

سعی کنید چند گزینه را انتخاب کنید سپس از فرزند خود بخواهید تا نظر نهایی را در رابطه با فرش بدهد. آن‌ها هستند که می‌خواهند از آن فرش استفاده کنند پس می‌توانند در این تصمیم‌گیری نیز دخیل باشند. حتماً به حرف‌های او در رابطه با فرش موردعلاقه او گوش کنید. برخی از بچه‌ها دوست دارند که در فرش‌های نرم مخمل بازی کنند و برخی دوست دارند در یک گوشه خلوت به بازی‌کردن با اسباب‌بازی‌های خود مشغول شوند.

پس از اینکه بر روی جنس فرش به توافق رسیدید، بد نیست در رابطه با رنگ آن نیز نظرشان را بپرسید. به آن‌ها اجازه دهید تا تصمیم‌گیری خود به مرحله عمل برسانند. مطمئن باشید که آن‌ها قدردان این فرصت خواهند بود. حتی اگر فرزند شما خیلی کوچک است، مطمئن شوید که به فرشی که می‌خواهید برای او خریداری کنید علاقه دارد. در هر صورت آن‌ها استفاده‌کنندگان دائمی از فرش هستند و می‌خواهند هنگام راه‌رفتن روی فرش احساس آرامش داشته باشند.

فرش کودک

  • برای اتاق یک تم انتخاب کنید

در فرایند طراحی، استفاده از تم بسیار باارزش است و به شما اجازه می‌دهد تا بدون ایجاد سردرگمی با استفاده از ابزار و رنگ‌های متفاوت، یک روایت را بیان کنید. حفظ تم اتاق کودک در هنگام انتخاب فرش نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه این اتاق‌ها معمولاً پر از بافت و الگو هستند.

سعی کنید به یک طرح رنگی پایبند باشید و از مبلمان و دیوارها الهام بگیرید. حتماً نیازی نیست که تم استفاده شده در اتاق را روی فرش نیز پیاده کنید. برای مثال اگر تم اتاق فضایی است، فرش می‌تواند از سایه آبی یا سرمه‌ای آسمان الهام بگیرد.

خرید فرش آموزشی کودک

اگر به دنبال خرید فرش اتاق کودک با قیمت مناسب و کیفیت عالی هستید، پیکوتویز این فرصت را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید به‌صورت آنلاین، ضمن به دست آوردن اطلاعات کافی در رابطه با فرش با مناسب‌ترین کیفیت خریداری کنید. قیمت فرش اتاق کودک پسرانه یا دخترانه به عوامل مختلفی از جمله بافت و اندازه آن بستگی دارد اما شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که کیفیت و قیمت ارائه شده در این فروشگاه آن را بسیار مقرون‌به‌صرفه کرده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)