چتر بازی پاراشوت چیست؟ [معرفی انواع بازی با چتر بازی پاراشوت]

چتر بازی پاراشوت چیست؟ [معرفی انواع بازی با چتر بازی پاراشوت]

متخصصان اطفال توصیه میکنند که کودکان حداقل 60 دقیقه فعالیت روزانه داشته باشند؛ یک راه عالی برای به تحرک داشتن بچه ها، استفاده از پاراشوت است. برخی از بازی های خوبی که با پاراشوت می توان انجام داد عبارت اند از: پاپ کورن، قارچ، تکاندن حباب ها و کمپینگ و...؛ در ادامه با پیکوتویز همراه باشید.

چتر بازی پاراشوت برای چه سنی مناسب است؟

چتر شادی یا چتر بازی پاراشوت برای کودکان بالای 3 سال مناسب است.

خرید چتر بازی پاراشوت 3 متری کد 4022821

چتر شادی

مزایا چتر پاراشوت

بازی با پاراشوت بسیار سرگرم کننده و دارای مزایای فراوانی است از جمله :

  • آموزش همکاری 
  • تقویت عضلات بالاتنه
  • کمک به درک ریتم 
  • ترویج تعامل اجتماعی و کارگروهی در تمام سنین 

چتر شادی پاراشوت

مزایای بازی با چتربازی پاراشوت برای کودکان:

  • انجام فعالیت های سرگرم کننده
  • آموزش جهت یابی به کودکان
  • تقویت روحیه همکاری

بازی چتر شادی

مزایای بازی با پاراشوت برای بزرگسالان:

  • کمک به اجتماعی شدن بیشتر
  • ایجاد جنب و جوش و تشویق برای رسیدن به هدف
  • ایجاد حس تعلق خاطر
  • تقویت مغز با کارگروهی و جهت یابی

نکات ایمنی برای استفاده از چتر بازی پاراشوت

اطمینان حاصل کنید که سطح مورد استفاده لغزنده نباشد یا چمن بازی خیس نباشد. در فضای باز و مسطح استفاده شود.

 چتر رنگین کمان

انواع بازی با چتر بازی پاراشوت

بازی با چتر بازی پاراشوت بسیار متنوع است؛ پاراشوت ها برای ورزش، انجام بازی و کارهای گروهی استفاده می شوند. شما می توانید بازی های ساده را با چتر رنگین کمانی یا پاراشوت به کودکان نوپای خود آموزش دهید و بازی های پیشرفته تر را برای کودکان با سنین بالاتر.

بازی موش و گربه

این بازی به نوبت بازی کردن و فعالیت های فیزیکی را تشویق می کند.از سالم بازی کردن شرکت کننده ها اطمینان حاصل کنید.یک نفر را به عنوان موش انتخاب کنید و یک نفر را به عنوان گربه،بقیه روی زمین بنشینند و چتر شادی پاراشوت را بگیرند.موش باید زیر چتر رنگین کمانی به اطرف بخزد در حالی که گربه روی چتر شادی پاراشوت در جست و جوی موش می خزد.

بازی جایت را عوض کن

از این بازی برای شناختن یکدیگر و به اشتراک گذاشتن فعالیت های مورد علاقه مشترک شرکت کنندگان استفاده می شود. همه باید یک دستگیره پاراشوت را با دو دست نگه دارند.یک نفر سوال می پرسد و بقیه پاراشوت را بلند می کنند،کسی که از او سوال پرسیده شد در این فاصله زیر پاراشوت می دود و جایش را با دیگری عوض می کند البته قبل از اینکه پاراشوت پایین بیاید. سوالات می تواند شامل:ماه تولد،رنگ موردعلاقه،غذای مورد علاقه،فرد چه لباس خاصی پوشیده،خواهر یا برادر دارد یا نه و... باشد.

بازی پاراشوت

بازی چرخش

این بازی برای همه ی سنین مناسب است. برای سرگرمی بیشتر موسیقی را پلی کنید.همه ی کودکان یکی از دسته های پاراشوت را با دست چپ بگیرند و به صورت دایره بچرخند،شرکت کننده ها می توانند به صورت هماهنگ بپرند یا رژه بروند و یا با قطع شدن آهنگ جهت چرخش را تغییر دهند.

یادگیری اعداد

برای این بازی تنها نیاز به چند کارت عددی است.چتر شادی پاراشوت را روی زمین می گذاریم و اعداد را مثل ساعت دور آن می چینیم؛ سپس موسیقی را پخش می کنیم،کودکان دسته های پاراشوت را می گیرند و می چرخند زمانی که موسیقی قطع شد،کودکان هم باید متوقف شوند و عددی که کنارش ایستاده اند را تکرار کند.

بازی خواننده شو

این بازی برای یادگیری شمارش معکوس است. کودکان دور پاراشوت می ایستند و دسته های آن را می گیرند،سپس یک نفر به آرامی پاراشوت را تکان می دهد و یک شعری را به دلخواه میخواند، سپس از عدد 10 معکوس می شمارد و باگفتن هر عدد پاراشوت را تکان می دهد و با رسیدن به عدد صفر، همه ی شرکت کنندگان پاراشوت را به سمت بالا می برند.یک سرگرمی ساده و دوست داشتنی

بازی با چتر رنگین کمان

شیرجه بزن

برای این بازی شما نیاز به چند کارت عددی دارید(یا روی چند برگه اعداد را بنویسید.) کارت های اعداد را زیر پاراشوت بگذارید،سپس شرکت کنندگان به صورت ایستاده پاراشوت را بگیرند و با گفتن 3-2-1 ، پاراشوت را به بالا ببرند که پاراشوت حالت قارچی بگیرد و در این فاصله یک نفر یک عدد را فریاد بزند و نفر دیگر به زیر پاراشوت شیرجه بزند و عدد مورد نظر را بگیرد و سریعا به منظقه ی امن برگردد. به جای اعداد می توانید از اشکال و... نیز استفاده کنید.

آموزش بخش کردن

همگی به شکل دایره می ایستند و پاراشوت را می گیرند، یک نفر یک کلمه ای را می گوید و بقیه آن را بخش می کنند با گفتن هر بخش همگی پاراشوت را می لرزانند و بعد از اتمام بخش کردن، پاراشوت را تکان می دهند وکلمه را به صورت کامل می گویند.

قصه تعریف کردن

این یکی از بهترین بازی ها با پاراشوت است. یکی از بزرگسالان قصه ای را تعریف می کند و کودکان با استفاده از صداها ماجرا را در دنیای واقعی بازآفرینی می کنند،مثلا وقتی کلمه ی دایناسور را می شنوند،کودکان باید پاراشوت را بالا و پایین کنند یا وقتی صدای دریا را می شنوند پاراشوت را آرام همانند امواج دریا تکان دهند و با شنیدن کلمه ی مار به چتر شادی پاراشوت لرزشی مانند حرکت مار بدهند.

چتر شادی پاراشوت

من چه کسی هستم؟

این بازی برای شناختن صداها است.کودکان کنار چتر شادی پاراشوت می ایستند و چشم هایشان را می بندند،سپس یکی از بزرگسالان روی شانه ی یکی از آنها ضربه می زند و کودک مورد نظر زیر پاراشوت می رود،حال بقیه چشمها یشان را باز می کنند وکودکی که زیر پاراشوت پنهان شده می گوید"من چه کسی هستم؟" و بقیه باید طبق صدا حدس بزنند.

استپ هوایی

دراستپ هوایی با چتر شادی پاراشوت بعضی ازقوانین متفاوت است.به هر کودک اسم4 میوه گفته می شود.کودکان دور پاراشوت می ایستند و دسته های آن را می گیرند، سپس اسم یک میوه گفته میشود و آن کودک باید جایش را عوض کند.

پاراشوت

لاک پشت بازی 

در این بازی همگی زیر پاراشوت میروند.پاراشوت به شکل یک لاک بزرگ در می آید و بچه ها باید به صورت هماهنگ به هر سمتی که بزرگسال خارج از پاراشوت میگوید،باید حرکت کنند.

پاپ کورن

برای این بازی ، چندین توپ کوچک را بر روی پاراشوت بگذارید و سپس پاراشوت را سریع حرکت بدهید تا توپ ها مانند پاپ کورن به هوا پرتاب می شوند، ببینید چه مدت می توانید توپ ها را در پاراشوت نگه دارید قبل از اینکه همه توپ ها بیرون بریزند.

قارچ

برای این بازی، هرکس ایستاده و دسته ای را می گیرد. با شماره سه همه ی پاراشوت را بالای سر برده و بعد به صورت هماهنگ و سریع دست ها را پایین می اورید تا لبه های پاراشوت به خوبی پایین بیاید.این کار چیزی شبیه قارچ ایجاد میکند.

تولید امواج

برای این بازی ، کودکان دسته های پاراشوت را گرفته و با حرکات کوچک و متوسط و بزرگ انواع مختلف امواج را تولید میکنند.

بازی با چتر شادی

ترکاندن حباب ها

کودکان بر روی پاراشوت می ایستند و در حالی که بزرگتر ها دستگیره هارا گرفته اند و آنها را بالا پایین میکنند بچه ها در اطراف حرکت میکنند و بسته های هوا را می ترکانند(بر روی حباب های هوای ایجاد شده در زیر پاراشوت پا می گذارند). اگر بخواهید بر روی رنگ ها کار کنید ،ابتدا یک رنگ را مشخص کنید تا وقتی حرکت متوقف می شود، کودکان خود را به روی آن رنگ بیندازید، به عنوان مثال وقتی که لرزش پاراشوت تمام شد، آرنج خود را روی سبز قرار دهید.

کمپینگ (چادر زدن)

کودکان به ترتیب بایستند و دسته را بگیرند. با شماره سه ،پاراشوت را به هوا ببرید. سپس همه با سرعت پاراشوت را به سمت پایین کشیده و در یک حرکت منظم پاراشوت را به کف بیاورید و بر روی لبه داخلی آن بنشینید.

جابجایی نقاط

پاراشوت را بالا برده سپس نام دو کودک را صدا بزنید ،این کودکان قرار است قبل از اینکه پاراشوت پایین بیاید مکان هایشان را جا به جا کنند. این کارارا می توان با تعداد بیشتری از بچه ها انجام داد مثلا برای مشخص کردن کودکانی که قرار است جا به جا شوند، صدا زد بلوز قرمز ها یا کفش مشکی ها...

توپ غلتان

تلاش کنید توپ را بر روی لبه ی پاراشوت ، در امتداد محیط آن بغلتانید. در این روش کودکان با گرفتن دسته ها زمانی که توپ به آنها نزدیک می شود با بالا و پایین آوردن دست خود توپ را می غلتانند.جهت حرکت را باید مشخص کنید، مثلا حالا برعکس! ببینید کودکان می توانند این کار را خوب انجام بدهند؟

مو سیخ کن

کودکان پاراشوت را بالای سر برده ، سپس تعداد کمی از کودکان را صدا بزنند که به زیر پاراشوت رفته و در مرکز آن بنشینند. پاراشوت را پایین بیاورند، سپس از کودکان بخواهید تا به کمک پاراشوت امواج پی در پی کوچکی بر روی سر کودکان نشسته ایجاد کنند، تلاش کنید این امواج دقیقا در تراز سطح سر کودکان ایجاد شود(برای تولید نیروی الکتریسیته ) کودکان به آرامی پاراشوت را بالا ببرند و محکم بگیرند. ببینید مو ها بلند می شود؟

پاراشوت چتر شادی

آرواره

در حالی که همه پاهایشان زیر پاراشوت است بر روی زمین بنشینند و پاراشوت را بلرزانند تا امواجی بر روی سطح آن ایجاد شود. یک نفر را بعنوان کوسه انتخاب کنید تا زیر پاراشوت سینه خیز برود. به علت وجود امواج بر سطح پاراشوت مشکل خواهد بود که بتوان گفت کوسه کجاست. کوسه پای هر فردی را بگیرد، آن فرد باید جای خود را با کوسه عوض کند و با صدای بلندی (غرش) به زیر پاراشوت بخزد.

پرتاب ماه

یک توپ را در مرکز پاراشوت قرار دهید، سپس به عنوان یک گروه ببینید چقدر می توانید توپ را به بالا پرتاب کنید. این کار بصورت تیمی انجام می شود و باید با کشش محکم پاراشوت را بگیرید . این کار با بادکنک هایی که با اب پر شده هم می توان انجام داد.

فرار توپ

این بازی در زمانی که تعداد زیادی هستید بسیار مناسب است. گروهی از بجه ها دسته های پاراشوت را که با تعداد زیادی توپ پر شده بگیرند، (این مثل زندان توپ است). بقیه به عنوان نگهبان توپ ها هستند. کودکانی که پاراشوت را در دست دارند باید سعی کنند توپ ها را بیرون انداخته و به فرار آنها کمک کنند! در حالی که نگهبانان توپ ها را به سرعت جمع کرده و آنها را داخل پاراشوت پرتاب می کنند. به کمک زمان سنج زمان را در نظر داشته باشید و یا بعد از چند دقیقه سوت بزنید. هر تیمی که توپ بیشتری در منطقه اش باقی مانده باشد بازنده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)