5 دلیل برای لزوم سه چرخه سواری دختربچه‌ ها و پسربچه ها

این که خرید سه چرخه کودک و سه چرخه سواری کودکان چه تاثیرات مثبتی روی جسم و روح آن‌ها دارد مبحث جذاب و مفیدی است که در این مطلب به توضیح آن خواهیم پرداخت.
5 دلیل برای لزوم سه چرخه سواری دختربچه‌ ها و پسربچه ها

آیا می‌دانستید که تنها 1 کودک از هر 4 کودک اقدام به انجام فعالیت بدنی روزانه می‌کند؟

 با پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی در جامعه امروزه کودکان بیشتر از همیشه گوشه‌گیر و کم‌تحرک شدند. تحرک بدنی در واقع به معنای حرکات مداومی است که به تنفس سنگین، تنگی نفس، بالارفتن دمای بدن و تعریق منجر می‌شوند. این‌چنین فعالیت‌هایی به رشد و حفظ سلامت استخوان‌ها، عضلات و مفاصل کمک می‌کنند همچنین باعث حفظ تناسب‌اندام کودکان می‌شوند، به‌ویژه در جامعه امروزه که چاقی کودکان در حال شایع‌تر شدن است.

البته ما با خرید اسباب بازی های خاصی مثل سه چرخه، اسکوتر و لوپ کار (loopcar) میتوانیم در ایجاد فعالیت های بدنی برای کودک نقش داشته باشیم.

اما این که سه چرخه سواری کودکان چه تاثیرات مثبتی روی جسم و روح آن‌ها دارد مبحث جذاب و مفیدی است که در این مطلب به توضیح آن خواهیم پرداخت.

سه چرخه سواری کودکان

  1. بهبود سلامت روان کودک

به طور کلی بازی با سه چرخه بچه گانه و سه چرخه سواری اعتماد به ‌نفس کودک را افزایش می‌دهد. بچه‌ها، به‌خصوص دختربچه‌ها که معمولاً کم رو و وابسته به والدین و اطرافیان هستند با سه چرخه سواری مستقل‌تر شده و استقلال پیدا می‌کنند. کودکان هنگام سه چرخه سواری یاد می‌گیرند که از موقعیت بدن خود و محیط اطراف آگاه باشند که این موضوع می‌تواند آن‌ها را مسئولیت‌پذیر و هوشیار بار بیاورد.

با ترغیب بچه‌ها به این کار متوجه خواهید شد پسر بچه ها و دختر بچه‌هایی که سه چرخه سواری می کنند در مقایسه با آن‌هایی که این کار را انجام نمی‌دهند سریع‌تر بر ترس و مشکلات خود غلبه می‌کنند.

حالا چرا دوچرخه نه و سه چرخه سواری را برای کودکان پیشنهاد می‌کنیم؟

در سنین پایین حفظ تعادل و ایجاد نیروی کافی برای پدال زدن ممکن است برای دختربچه‌ها سخت‌تر باشد و حتی در طی دوچرخه‌سواری آسیبی ببیند یا نتوانند از دوچرخه خود استفاده کنند که این موضوع سبب سرخوردگی و کاهش اعتماد به‌ نفس کودک می‌شود. لذا خرید سه چرخه دخترانه گزینه منطقی‌تری به نظر می‌رسد.

 دختربچه‌ها به طور معمول از سنین پایین رنگ صورتی را مال خود می‌دانند و معمولاً عروسک‌ها، اسباب‌بازی‌ها و حتی سایر وسایلشان را به رنگ صورتی انتخاب می‌کنند. به این دلیل است که دختربچه‌ها حس مالکانه‌ای نسبت به رنگ صورتی دارند و اسباب‌بازی‌های به این رنگ بیشتر آنها را به ذوق می‌آورد.

سه چرخه صورتی دخترانه قطعاً انتخاب اول یک دختر بچه خواهد بود و با اشتیاق بیشتری با آن بازی خواهد کرد. همین اشتیاق سبب می‌شود سه چرخه سواری تاثیرات مثبت بیشتری روی روح و روان او داشته باشد.

 

به طور کلی برای بچه های 1 تا 6 سال به جای دوچرخه، خرید سه چرخه لوپ کار و یا سه چرخه کیکابو را پیشنهاد میکنیم که در حال حاضر بهترین مارک سه چرخه کودک در بازار به حساب می آید. خرید سه چرخه هم به عنوان اسباب بازی پسرانه و هم دخترانه هدیه ای عالی است. سه چرخه لوپ کار تا 100 کیلوگرم تحمل وزن دارد و هم بچه ها و هم بزرگسالان میتوانند از سه چرخه سواری با لوپ کار لذت ببرند. سه چرخه کیکابو نیز جزو مدل های سه چرخه عصایی محسوب میشود و برای سه چرخه سواری کودکان 1 تا 6 سال ایده آل است.

  1. کمک به بیماری‌های قلبی مادرزادی

در بیماری‌های قلبی مادرزادی سبک زندگی سالم و فعال از دوران کودکی به عنوان یک استراتژی هوشمندانه برای افزایش سلامت قلب و عروق، بهبود کیفیت زندگی و کاهش خطر این بیماری در طولانی‌مدت به‌حساب می‌آید. با این ‌حال به نظر می‌رسد که کودکانی با بیماری‌های قلبی کمتر به انجام فعالیت بدنی تن می‌دهند که همین موضوع سبب اختلال در رشد و تکامل عضلات، سیستم قلب و عروق و ریه‌های این کودکان می‌شود.

بازی با سه چرخه کودک از آنجایی‌که فعالیت سنگین ورزشی به شمار نمی‌رود و احتمال صدمه دیدن کودکان حین آن نیز کمتر است، انتخاب خوبی برای این مورد خواهد بود. معمولاً کودکان با بیماری‌های قلبی به دلیل مراقبت‌ها و احتیاط‌های بیش از حد والدین خود استرس و فشار بیشتری را تحمل می‌کنند و گوشه‌گیر و حتی افسرده می‌شوند. خرید سه چرخه کودک و گردش‌های مکرر در محیط بیرون سبب افزایش هیجان و شور و نشاط این کودکان می‌شود. همچنین ضمن سه چرخه سواری کودک با فعالیت بدنی سالم به بهتر کنترل کردن بیماری خود کمک می‌کند.

خرید سه چرخه کودک

  1. تفریح خانوادگی

سه چرخه‌ سواری فعالیتی است که در هر سنی می‌توان از آن لذت برد. مادران، پدران، بچه‌ها و حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌توانند در یک دوچرخه‌سواری خانوادگی شرکت کنند و خاطرات خانوادگی به یادمانی و خوبی را در کنار هم بسازند. به یاد داشته باشید، هدف اصلی در دوچرخه ‌سواری خانوادگی، سرگرمی و تفریح است لذا سعی کنید به خود یا کودکتان فشار زیادی وارد نکنید و مسیرهای کوتاه‌تری را برای بردن کودکان به سه چرخه سواری انتخاب کنید. بنابراین، خرید سه چرخه میتواند بهترین اسباب بازی فضای باز برای کودکان و بازی های جانانه با خانواده هم باشد!

سه چرخه

  1. کمک به کاهش اضافه ‌وزن در کودکان

کودکان دارای اضافه ‌وزن احتمالاً در دیگر مراحل زندگی خود نیز با اضافه ‌وزن دست‌ و پنجه نرم خواهند کرد و این امر آن‌ها در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، فشارخون بالا و ... در بزرگسالی یا حتی نوجوانی قرار می‌دهد. کودکان چاق مستعد ابتلا به استرس و اضطراب، افسردگی و اعتماد به ‌نفس پایین به دلیل هیکل و ظاهر خود هستند.

یکی از مهم‌ترین دلایل چاقی در کودکان عدم تحرک و کمبود فعالیت بدنی است با توجه به خطرات تهدیدکننده سلامتی کودک، لازم است که کودکان به فعالیت و بازی‌های فیزیکی بپردازند. شاید تصور اکثر مردم این باشد که کار با سه چرخه بچه گانه فقط عضلات پایین تنه کودک را به کار می‌گیرد اما واقعیت این است که خلاف آن ثابت شده است و کودک در طی سه چرخه سواری از تمام عضلات بدن خودکار می‌کشد که سبب خون‌رسانی بهتر و سریع‌تر به تمام ارگان‌های بدن نیز می‌شود. پیشنهاد می شود از انواع سه چرخه لوپ کار پیکوتویز دیدن فرمایید.

  1. تجربه حس آزادی

سه چرخه بچه گانه اولین وسیله حمل‌ونقلی است که کودک از آن استفاده می‌کند و سبب تجربه حس جدیدی به نام استقلال و آزادی توسط کودک می‌شود. ازآنجایی‌که والدین نیز اختیارات و مسئولیت‌های جدیدی را به فرزندان خود محول می‌کنند. سه چرخه کودکان را به دنیای جدیدی می‌برد، دنیایی با آزادی بیشتر از گذشته، چراکه کودک می‌تواند به‌صورت مستقل مسافتی را با وسیله نقلیه مخصوص خود طی کند، البته این امر با نظارت مستقیم والدین و کنترل مرزهای آزادی کودک نیز همراه است که می‌تواند یکی دیگر از مزایای خرید سه چرخه برای کودک باشد. دلبستگی ویژه‌ای بین کودکان و سه ‌چرخه‌های آنها وجود دارد. برای بچه‌ها سه چرخه در واقع وسیله نقلیه و همچنین بلیطی یک‌طرفه برای دیدار با همسن و سالان آنها است. پیشنهاد می شود جهت مشاهده و خرید اسکوتر کودک کلیک کنید.

سه چرخه بچه گانه

نتیجه گیری: چرا خرید سه چرخه کودک را پیشنهاد میکنیم؟

به طور کلی برای تشویق بچه ها به فعالیت بدنی، حفظ سلامت روح و بدن و داشتن ساعاتی شاد همراه با خانواده، سه چرخه سواری کودک میتواند راهکاری جذاب و خاص باشد. اگر دنبال تاب و سرسره کودک برای ایجاد فضای شاد برای کودک هستید اینبار به شما پیشنهاد میکنیم که به جای آن ها بر روی خرید سه چرخه کودک تامل کنید.

حتی ما قرار دادن سه چرخه بچه گانه را برای 1 سالگی در لیست سیسمونی نوزاد به شما شدیدا توصیه میکنیم. خرید سه چرخه کودک را به شما پیشنهاد میکنیم. برای خرید جدیدترین سه چرخه بچه گانه های موجود در بازار مانند سه چرخه کودک کیکابو و سه چرخه لوپ کار اصل، با قیمت مناسب، گارانتی و ضمانت میتوانید به وبسایت پیکوتویز سر بزنید و مدل های بی نظیری از سه چرخه بچه گانه را مشاهده و خریداری بفرمایید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)