خرید عروسک باربی ! تصمیمی درست یا غلط؟

به نظر میرسد که در طی سال های اخیر عده ی زیادی باربی را به عنوان الگویی نادرست برای فرزندشان میبینند و از خرید عروسک باربی برای کودکشان خودداری می کنند.
خرید عروسک باربی ! تصمیمی درست یا غلط؟

احتمالا همه ی ما تجربه ی خرید عروسک دخترانه باربی را داشتیم و یا حداقل از معروفیت این برند شنیده ایم. به نظر میرسد که در طی سال های اخیر عده ی زیادی باربی را به عنوان الگویی نادرست برای فرزندشان میبینند و از خرید عروسک باربی برای کودکشان خودداری می کنند. در این مقاله به  تاریخچه ی عروسک دخترانه باربی و فعالیت هایی که این برند در جهت حمایت از تنوع نژادی یا ظاهری, دعوت دختران به داشتن شغل و استقلال مالی  و همچنین حمایت از موفق ترین زنان دنیا و معرفی آن ها به دختر بچه ها اشاره خواهیم کرد تا بتوانید با دیدی روشن تر به خرید عروسک باربی بپردازید.

انواع عروسک دخترانه باربی

خرید عروسک باربی

باربی اولین بار در سال 1959 توسط روث هندلر ساخته شد. وی قصد داشت که دختران, آینده ی مورد علاقه ی خودشان را در حین بازی با عروسک دخترانه باربی تجسم کنند.آن هم در سال 1959!!!!! هدف اصلی برند باربی همیشه الهام بخشیدن به دختران و نشان دادن توانمندی ها و استعداد های نامحدود آنها بوده. بر خلاف تصور خیلی ها,  خرید باربی فقط خرید یک عروسک با ظاهر و لباس های زیبا نیست بلکه یک منبع الهام بخش برای تمامی دختران است.

عروسک دخترانه

در طی سالیان اخیر کمپانی باربی بیشتر سعی کرده تا تمرکزش را از ویژگی های ظاهری به  باور هایی که کمپانی باربی از آن حمایت میکند تغییر دهد. و این بسیار تحسین برانگیز می باشد. در ادامه به بیان برخی از این رویکرد های کمپانی باربی در سال های اخیر میپردازیم.

1. معرفی عروسک باربی با ویژگی های فیزیکی و ظاهری متنوع

در سال 2016 کمپانی باربی عروسک های باربی جدیدش را با ویژگی های فیزیکی جدیدی مانند لاغر, درشت, ریز جثه و با رنگ پوست, پوشش و مدل موهای متنوع به بازار عرضه کرد تا بتواند دید وسیع تری از زیبایی را بازتاب کند. کمپانی باربی به دختران نشان داد که میتوانند با هر جثه, پوشش و رنگ پوستی زیبا باشند و برای خودشان ارزش قائل باشند.

کمپانی باربی در این خط از تولیدات خود حتی به کوچکترین جزئیات اجزای صورت عروسک دخترانه دقت کرده زیرا قصد داشت تا دختران کوچک با خرید عروسک باربی جدید و بازی با آنها، راحت تر بتوانند خودشان را در قالب باربی تجسم کنند و بدانند که تفاوت های ظاهری چیزی از زیبایی انسان نمیکاهد بلکه زیبایی در دل همین تفاوت هاست. احترام  کمپانی باربی به همه ی زنان دنیا بدون در نظر گرفتن ویژگی های ظاهری و نژادی واقعا تحسین برانگیز است.

عروسک باربی

2. حمایت و تشویق دختران به انتخاب شغل دلخواهشان

در سال 2015 تبلیغی از سوی کمپانی باربی منتشر شد که در آن دختربچه ای در حال بازی با 4 عروسک دخترانه باربی مختلف با شغل های دامپزشک, معلم, مربی ورزش و بازرگان در حال بازی بود و خودش رادر قالب این مشاغل تجسم میگرد. این تبلیغ جذاب به خوبی هدف کمپانی باربی ازتولید عروسک باربی با مشاغل متنوع را نشان داد. این کمپانی در لاین مشاغل خود بیش از 200 عروسک باربی با حرفه های گوناگون مانند: کشاورز, آرایشگر, پزشک, رئیس جمهور, موزیسین, گارسن ، باستان شناس و غیره را به بازار عرضه کرد و در پشت جعبه شان در مورد آن شغل و مهارت هایی که برای انجام آن نیاز است توضیح داد. و این پیام را به دختر بچه ها در سراسر جهان رساند که همه ی مشاغل قابل احترام هستند و دختربچه ها را تشویق کرد تا علاقه خود را بشناشند و برای رسیدن به هدفشان هیچگاه از تلاش دست بر ندارند.

شرکت ماتل که سازنده عروسک های باربی است طی سال های گذشته به این خاطر که عروسک های باربی الگویی غیر واقع گرایانه برای زنانگی محسوب میشوند، مورد انتقاد قرار گرفته است. به همین خاطر این شرکت طی سال های اخیر، عروسک هایی با رنگ پوست های متفاوت و مشاغلی چون آتش نشان، دکتر، فضانورد و ... هم عرضه کرده است. از اسباب بازی های جدید پیکوتویز دیدن فرمایید.

اسباب بازی عروسک باربی

3. ساخت عروسک باربی از زنان موفق جهان و معرفی آنها به دختربچه ها

علاوه بر اینکه عروسک باربی های شاغل مثل دیگر انواع خانه مشاغل کودک ، برای دختربچه ها الگو های خوبی هستند, خرید عروسک باربی جدید که وارد بازار شده اند مدل هایی واقعی از موفق ترین زنان جهان هستند که کمپانی باربی آن ها را به دختر بچه ها معرفی کرده است. این زنان کسانی هستند که با وجود محدودیت ها, برای حقوق زنان تلاش کردند و به  دنیا نشان دادند که زنان نیز میتوانند قدم های بزرگ برای پیشرفت کشورشان و جهان  بردارند. نمونه ای  از این  زنان فریدا کالو, امیلیا ارهارت  و کاترین جانسون هستند  که کمپانی باربی عروسک های باربی شان را ساخته و به بازار عرضه کرده است.

عروسک باربی از زنان موفق

 

کمپانی عروسک باربی به دختر بچه ها نشان داد که با هر ظاهری زیبا هستند, میتوانند آینده و شغل رویاییشان را دنبال کنند و میتوانند عروسک هایی از موفق ترین زنان دنیا داشته باشند و آنها را الگوی خود قرار دهند.

در سال 2021 در دوران پاندمی کرونا بعد از ساخت واکسن آکسفورد توسط خانم دکتر سارا گیلبرت، کمپانی باربی عروسک جدیدی از ایشان ساخته و رو نمایی کرد. خانم گیلبرت میگوید "امیدوارم این عروسک باعث شناخت بچه ها از مشاغلی شود که ممکن است چیزی درباره شان نشنیده باشند، مثل واکشن شناسی"

باربی کاترین

سارا گیلبرت اوایل سال 2020 و پس از شیوع کرونا در چین، طراحی و ساخت واکسن کرونا را آغاز کرد و اکنون واکسنی که او ساخته، یعنی واکسن آکسفورد آسترازنکا، در 170 کشور جهان برای مقابله با این بیماری به کار گرفته شده است.

به طور کلی اکثر دختر بچه ها با خرید عروسک باربی همیشه خوشحال میشوند. باربی میتواند هدیه ای فوق العاده برای عزیزانتان باشد. نظر شما در مورد خرید باربی چیست؟ آیا شما تا کنون سفارش عروسک باربی داده اید؟

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)