خرید اسکوتر کودک + راهنمای خرید اسکوتر کودک| بررسی مزایا و معایب اسکوتر کودک

یکی از اسباب بازی‌هایی که حس هیجان و نشاط را برای کودکان به ارمغان می‌آورد، اسکوتر (Scooter) است.
خرید اسکوتر کودک + راهنمای خرید اسکوتر کودک| بررسی مزایا و معایب اسکوتر کودک

امروزه یکی از اسباب بازی‌هایی که حس هیجان و نشاط را برای کودکان به ارمغان می‌آورد، اسکوتر (Scooter) است. در واقع هدف تولید کنندگان اسباب بازی از طراحی اسکوتر این بوده که باعث افزایش اعتماد به نفس در بچه‌ها شود، توانایی‌های حرکتی آنها را بهبود بخشد و همچنین بتواند در زمینه یادگیری دوچرخه سواری کودکان به آنها کمک نماید.
والدین هنگامی که می‌خواهند برای فرزندان خود این وسیله بازی را بخرند باید بدانند که سایز و اندازه مناسب برای اسکوتر کودک چیست و استفاده از آن برای کودکان چه مزایا و معایبی به همراه دارد. براین‌اساس چنانچه تمایل دارید درباره این اسباب بازی محبوب بچه‌ها بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این پست با ما همراه باشید تا به شما بگوییم طبق یک راهنمای خرید اسکوتر کودک بهترین برندهای این اسباب بازی مخصوص کودکان کدام مارک‌ها هستند؟

اسکوتر کودک چیست

مزایای استفاده از اسکوتر کودک چیست؟

اسکوتر کودک در واقع یک اسباب بازی مهیج برای است که کودکان را تشویق می‌کند تا با محیط اطراف خود بیشتر تعامل داشته باشند. در خصوص مزیت‌های استفاده از اسکوتر برای کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
حس استقلال‌طلبی را در کودکان تقویت می‌کند.
باعث افزایش تصمیم‌گیری در لحظه و سرعت عمل در بچه‌ها می‌شود.
کودکان می‌توانند برای انجام فعالیت‌های ورزشی دیگر آمادگی پیدا کنند.
از طریق بازی کردن با اسکوتر بچه‌ها می‌توانند هیجان بیشتری را تجربه کنند.
استقامت جسمانی و عضله‌سازی را در کودکان تقویت می‌کند.
کودکان با استفاده از این اسباب بازی می‌توانند رعایت نکات ایمنی را یاد بگیرند.
اسکوتر مهارت‌های ارتباطی بچه‌ها را نیز تقویت می‌کند.
پیشنهاد می شود مقاله زمان از شیر گرفتن کودکان را بخوانید.

بهترین مارک اسکوتر کودک

انواع اسکوتر کودک 
در خصوص انواع مختلف اسکوتر مخصوص کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
1. اسکوتر سه‌چرخ
اسکوترهای مدل سه‌چرخ برای کودکان نوپا در حدود سن 2 تا 7 سال مناسب بوده، علاوه بر ثبات بالا سرعت بسیار کمی دارد و معمولاً فرمان آنها به‌صورت دوچرخه‌ای است تا تعادل بالا و امنیت بیشتری را برای کودکان در این رده سنی به وجود آورد. این مدل اسکوترها در دو طرح برای کودکان طراحی و تولید شده‌اند: اسکوتر کودک با دوچرخ در جلو و یک چرخ در عقب که برای حرکت به سمت جلو از قابلیت حفظ تعادل به‌صورت خودکار برخوردار بوده، دسته فرمان آن نمی‌چرخد و برای گردش به سمت چپ و راست نیاز به متمایل شدن بدن کودک به طرفین دارد.
اسکوتر کودک با یک چرخ در جلو و دوچرخ در عقب که خیلی روی مهارت‌های حرکتی تأثیری ندارد، اما باعث تقویت عضلات پای کودکان در گروه سنی حدود 2 سال می‌شود، قسمت پهن‌تر کفی اسکوتر در قسمت عقب آن قرار داشته و کودک را در زمینه حفظ تعادل به چالش نمی‌کشد. پیشنهاد می شود از انواع ماشین شارژی کودک پیکوتویز دیدن فرمایید.

راهنمای خرید اسکوتر کودک

2. اسکوتر دوچرخ
اسکوتر دوچرخ یا معمولی برای گروه سنی 7 تا 12 سال مناسب بوده و چون کودکان از سن 4 سالگی به بعد می‌تواند به‌خوبی تعادل خود را حفظ کنند، خرید این نوع اسکوتر یک انتخاب عالی برای آنها است. در ساخت این نوع اسکوتر از فلز استفاده شده که دارای وزن بیشتری بوده و این امکان را برای کودکان در این سن فراهم می‌کند تا هنگام حرکت کردن سرعت آن بیشتر شود. پیشنهاد می شود مقاله فرش کودک چیست را بخوانید.

اسکوتر دوچرخ

3. اسکوتر t شکل
اسکوتر t شکل یا stunt برای نوجوانان 12 تا 15 سال طراحی شده، فاقد تکیه‌گاه است و بیشتر برای انجام حرکات نمایشی در پیست‌های مخصوص مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای این گروه سنی می‌توانید اسکوتر برقی، الکترونیکی و دوچرخ نیز خریداری نمایید. پیشنهاد می شود درباره نکات گریم کودک بخوانید.

اسکوتر t شکل

سایز و اندازه مناسب برای اسکوتر کودک چیست؟

طبق راهنمای خرید اسکوتر کودک، والدین لازم است در هنگام خرید اسکوتر برای کودکانشان به توانایی جسمی و جثه آنها توجه داشته باشند و برای او سایز مناسب اسکوتر را انتخاب نمایید. معمولاً سایز اسکوترهای دسته‌دار بر اساس اندازه چرخ آنها سنجیده می‌شود که دراین‌خصوص رایج‌ترین سایزها عبارت‌اند از:
اسکوترهایی که چرخ آنها کوچک است؛ دارای سایز چرخ 100، 120 و 125 میلیمتر هستند.
اسکوترهایی که چرخ آنها متوسط است؛ دارای سایز چرخ 145 و 180 میلیمتر هستند.
اسکوترهایی که چرخ آنها بزرگ است؛ دارای سایز چرخ 200 و 205 میلیمتر هستند.
و اسکوترهایی که چرخ آنها خیلی بزرگ است؛ دارای سایز چرخ 230 میلیمتر هستند.
جهت مشاهده انواع موتور شارژی کودک کلیک کنید.
به یاد داشته باشید که در هنگام خرید اسکوتر برای کودکان؛ اسکوترهایی که چرخ آنها کوچک است، از لحاظ وزنی سبک بوده و راندن آن برای بچه‌ها راحتتر است، در صورتی که اگر چرخ اسکوتر بزرگ باشد با وجود پایدار بودن، برای حرکت کردن نیاز به تلاش بیشتری دارد.

معایب استفاده از اسکوتر کودک چیست؟

در خصوص معایب استفاده از اسکوتر برای کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
اسکوتر سواری برای کودکان ایمنی پایینی دارد و ممکن است برای آنها خطراتی را به همراه داشته باشد؛ لذا بهتر است هنگام استفاده از این وسیله بازی، برای بچه‌ها کلاه ایمنی، دستکش، زانوبند و آرنج‌بند تهیه کنید تا آسیب نبینند.
کودکان نمی‌توانند در هر مکانی اسکوتر سواری نمایند و لازم است برای امنیت بیشتر و جلوگیری از حوادث احتمالی آنها را به محیط‌های مطمئن ببرید.
در صورت خراب‌شدن، معمولاً تعمیر اسکوتر آسان نیست و علاوه بر هزینه تعمیرات ممکن است درست کردن آن مدتی طول بکشد.
پیشنهاد می شود از انواع راکر کودک پیکوتویز دیدن فرمایید.

معایب استفاده از اسکوتر کودک چیست؟

در هنگام خرید اسکوتر کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟
برای اینکه بتوانید اسکوتر مناسبی را برای کودک خود خریداری نمایید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:
از نظر ارتفاع دسته، اسکوتری برای کودک مناسب است که به‌گونه‌ای طراحی شده باشد تا با قد کودک تنظیم شده و او بتواند دسته‌های اسکوتر را به‌راحتی با دست‌های خود نگه دارد.
جنس دستگیره اسکوتر باید ضد لغزش باشد و مانع از عرق کردن و حساسیت در کف دست کودک شود. بهترین جنس دستگیره نوع لاستیکی آن است که کیفیت و نرمی خوبی دارد.
پدال‌های اسکوتر باید از جنس پلاستیکی، ضد لغزش و دارای ایمنی باشند.
چنانچه می‌خواهید اینترنتی خرید کنید؛ در بین انواع بهترین مارک اسکوتر کودک، برای بچه‌های خردسال مدل میکرو است که با داشتن 4 چرخ (دوچرخ در عقب و دوچرخ در جلو)، جنس بدنه فلزی، وزن 3 کیلوگرم و جابه‌جایی آسان، مناسب‌ترین اسکوتر برای دختر و پسربچه‌های 3 تا 6 سال است. پیشنهاد می شود درباره ایده تزیین اتاق کودک بخوانید.
درصورتی‌که می‌خواهید یک اسکوتر سبک‌وزن بخرید تا برای سنین مختلف مناسب باشد و همچنین از کیفیت بالایی هم برخوردار باشد، در بین طرح‌های مختلف، مدل گل بچین به‌عنوان بهترین مارک اسکوتر کودک با داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد، می‌تواند گزینه خوبی برای انتخاب باشد. جهت مشاهده انواع واکر کودک کلیک کنید.

در هنگام خرید اسکوتر کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟

سخن پایانی
ما در این پست تحت عنوان "اسکوتر کودک چیست؟ انواع و بررسی مزایا و معایب اسکوتر کودک" تلاش کردیم تا شما عزیزان را بیشتر با این وسیله بازی که در بین کودکان بسیار محبوب و پرطرف‌دار است، آشنا کنیم.
اگرچه اسکوتر یک وسیله بازی برای کودکان محسوب می‌شود و آنها را تشویق می‌کند تا اعتماد به نفس خود را بالا ببرند و تعادلشان را بهتر حفظ کنند، اما لازم است والدین در هنگام خرید اسکوتر برای بچه‌ها به نکاتی مثل وزن و قد کودک، سایز چرخ‌های اسکوتر، مواد سازنده بدنه، جنس دستگیره، پدال‌ها، طرح و زیبایی بدنه، قیمت و ... توجه داشته باشند و همواره بهترین مدل را برای فرزندان خود خریداری نمایند. پیشنهاد می شود درباره علت پرخاشگری کودکان بخوانید.
و در انتها شما برای فرزند دختر یا پسر خود کدام مدل اسکوتر کودک را خریداری می‌کنید و به چه نکاتی در هنگام خرید توجه دارید؟

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)