آموزش 0 تا 100 گریم کودک + تصویر

گریم کودک طراحی نقش‌هایی از یک شخصیت کارتونی یا هر طرحی که کودک را چهره‌ای متفاوت کند بر روی صورت اوست.
آموزش 0 تا 100 گریم کودک + تصویر

یکی از جذابترین کارهایی که برای یکی کودک می‌توانید انجام دهید گریم کودک است. گریم کودک طراحی نقش‌هایی از یک شخصیت کارتونی یا هر طرحی که کودک را چهره‌ای متفاوت کند بر روی صورت اوست.

گریم کودک در سنین پیش دبستانی و مهد کودک بسیار استفاده می‌شود. اغلب کودکان در مناسبت‌ها و مراسم خاص صورت خود را به شکل خاصی گریم می‌کنند و از بازی و مهمانی لذتی دو چندان می‌برند.

چهره پردازی کودک کاری جذاب و دوست داشتنی برای اوست. استفاده از موادی که برای پوست لطیف کودک شما آسیبی نداشته باشد یکی از نکات مهم گریم کودک است. انتخاب رنگ مناسب و شاد که ترکیبی فوق‌العاده بر روی صورت کودک شما ایجاد کند نیز اهمیت بالایی دارد.

نکاتی که در گریم کودک باید رعایت شود بسیار ظریف است و بیشتر در نحوه ارتباط با کودک خلاصه می‌شود. لازم است گریمور صورت کودک سرعت عمل بالایی داشته باشد زیرا کودک خیلی سخت زمان طولانی را برای اجرای طرح تحمل می‌کند.

استفاده از گریم کودک بار آموزشی نیز برای کودک دارد. او با طرح‌هایی که بر روی صورت خود نقش بسته ارتباط برقرار می‌کند و خود را در بستر آنها تصور می‌کند. حیوانات را می‌شناسد و با طرح‌های کارتونی خود را یک قهرمان می‌پندارد.

گریم کودک

آموزش گریم کودک

مادران نیز در خانه می‌توانند با صرف کمی وقت و حوصله گریم کودک را بر روی صورت فرزند خود انجام دهند. تصمیم جالبی است که برای مهمانی یا جشن تولد چهره کودکان را با نقاشی متفاوت کنید. گریم کودک به شکل شیر، خرگوش، جغد، و هزاران شخصیت کارتون به او حس عجیب و جذابی می‌دهد. حتی این گریم برای بزرگسالان نیز جذاب است. شما به وسیله آموزش گریم کودک می‌توانید برای خود درآمدزایی نیز بکنید. با یادگیری چهره پردازی کودک شما می‌توانید در مهدکودک‌ها و یا مدارس و حتی جشن‌های مختلف درآمد داشته باشید.

وسایل گریم کودک با بزرگسال بسیار متفاوت است. یکی از وجود تمایز این است که وسایل گریم کودک باید با کیفیت باشد تا آسیبی به او نرساند. پیشنهاد می شود میز آرایشی اسباب بازی پیکوتویز را ببینید.

چهره پردازی کودک

وسایل مورد نیاز برای گریم کودک

انتخاب وسایل مناسب یکی از مهم‌ترین بخش‌های گریم کودک است. رنگ‌های گواش و رنگ روغن بدترین انتخاب برای رنگ گریم صورت کودک است. گواش به خصوص آسیب جدی به پوست کودک و حتی بزرگسال می‌رساند.

بعضی از ابزار رنگ آمیزی گریم کودک پالت هفت رنگ اصلی، پالت دوازده رنگ به رنگ روشن تا تيره پالت، شيرپاك كن آرایش، اكليل در رنگ های مختلف، پد رنگ آميزی، ، دستمال مرطوب كننده بهداشتی كودك، پنبه بهداشتی، فوم خشک كرم مرطوب كننده مخصوص پوست كودك و … می باشد.

رنگ‌های صورت گلیسیرین با آب فعال می‌شوند و خشک شدن آن بیش‌تر طول می‌کشد. رنگ‌های مبتنی بر موم پارافین برای کار در خط مناسب هستند.

یکی دیگر از وسایل مهم در گریم کودک قلم‌مو است. قلموهای گرد برای طراحی خطوط کلی و شکل دادن به طرح بسیار مناسب است. قلموهای تخت و مستطیلی برای رنگ کردن پایه استفاده می‌شود.

باید هنگام استفاده از قلمو بر روی صورت کودک دقت داشته باشید که کودک احساس آزار و اذیت نکند. گریم کودک یک کار بسیار لطیف و دوست داشتنی است که روحیه لطیف و از همه مهم‌تر عشق به کودکان را نیاز دارد. پیشنهاد می شود مقاله زمان از شیر گرفتن کودکان را بخوانید.

اموزش گریم کودک

نکته مهم قبل از گریم کودک

قبل از گریم کودک حتماً باید دستان خود را خوب بشورید تا در صورتی که کودک در صورت خود جوش یا کهیری داشت به او آسیبی نرسد و باعث انتقال میکروب نشود. پیشنهاد می شود تنوع عروسک دخترانه پیکوتویز را ببینید.

طرح‌های مختلف گریم کودک

طرح گریم کودک فانتزی است و در آن طرح‌ها قرار نیست دقیقاً به شکل واقعی باشند. رنگ‌هایی که در گریم کودک استفاده می‌شود مانند زرد قرمز و صورتی و ... باید شاد و روشن باشد.

برای این که بتوانید گریمی مناسب روی صورت کودک اجرا کنید لازم است که زیر سازی مناسبی بر روی پوست کودک انجام دهید. زمینه حیوانات مختلف باید متفاوت باشد حیوانات نر با رنگ‌های کم رنگ تر و حیوان ماده با رنگ‌های پرجان تر هستند. نوک بینی حیوان‌ها برعکس رنگ گونه است و گونه رنگ‌های جیغ‌تر ی دارد.

طرح سگ یک گریم بامزه است که به علت وفاداری گس احساس خوبی به کودک می‌دهد. طرح خرگوش برای دخترها بسیار مناسب است. در طرح خرگوش از رنگ‌ صورتی استفاده می‌شود. طرح قورباغه ترکیبی از رنگهای سبز و زرد است و برای کودکانی با صورت گرد مناسب است. 

طرح پلنگ و شیر برای پسر بچه‌ها بسیار مناسب است و جذابیت بالایی دارد باعث بالا رفتن اعتماد به نفس کودک می‌شود.

استفاده از کاراکترهای کارتونی یکی دیگر از علاقه مندی‌های کودکان برای گریم است. آن‌ها دوست دارند برای لحظاتی خود را به شکل شخصیت‌های مختلف تصور کنند و جای قهرمان دوست داشتنی خود مانند بتمن زندگی کنند. این امر باعث افزایش شجاعت و روحیه بالای کودکان می‌شود. جهت خرید اسباب بازی پسرانه کلیک کنید.

نکات گریم کودک

پاک کردن گریم کودک

برای پاک کردن گریم کودک بهترین روش حمام کردن است. پس از حمام از کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست کودک استفاده کنید.

در صورت نیاز می‌توانید قبل از حمام با شیرپاکن‌های آرایشی و پنبه صورت کودک را پاک کنید. البته رنگ‌های گریم کودک بسیار آسان پاک می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

اسفنج برای شست و شوی صورت مناسب است و می‌توانید با آب و صابون نی گریم را بشورید. اما در نهایت می‌توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید که بدون عطر باشد و باعث آلرژی کودک نشود. پیشنهاد می شود مقاله فرش کودک چیست را بخوانید.

آشنایی به روانشناسی کودک

یکی از نکات گریم کودک این است که به روانشناسی کودک آشنایی داشته باشید تا بتوانید قبل از شروع گریم با کودک ارتباط لازم را برقرار کنید و او به راحتی به شما اطمینان کند تا بتوانید طرحی که در انتها کودک را خوشحال می‌کند انجام دهید. پیشنهاد می شود درباره ایده تزیین اتاق کودک بخوانید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)