چند نکته مهم در خرید تجهیزات مهدکودک

چند نکته مهم در خرید تجهیزات مهدکودک
چند نکته مهم در خرید تجهیزات مهدکودک


امروزه مهدکودک ها فضایی ایمن و راحت برای بازی و آموزش کودکان به شمار می آیند و بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را از خردسالی جهت گذراندن اوقات فراقت و فراگیری مفاهیم جدید راهی مهد ها می کنند. به همین دلیل تجهیزات مهدکودک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و رعایت استاندارد ها و استفاده از لوازم مناسب قدم اول در این راه می باشد. قابل توجه است که هر اندازه که یک مهد کودک از استانداردهای بیشتری برخوردار باشد، بستر مناسب تری برای رشد اجتماعی و روانی کودکان فراهم می کند.

 

  1. راهنمای خرید صندلی کودک

این یک اصل ثابت شده است که توانایی کودکان در تمرکز و یادگیری در صورت راحتی در طول کلاس افزایش می یابد و شما قادر هستید تنها با انتخاب درست صندلی کودک تاثیر بسزایی در روند آموزشی او داشته باشید. از مهم ترین ویژگی های یک صندلی استاندارد، قابلیت تنظیم ارتفاع با توجه به قد کودک، داشتن لبه های گرد و نرم، استفاده از مواد کاملا بهداشتی و ضد حساسیت ، داشتن امکان شست و شو و البته تکیه گاه راحت می باشد.

 میز و صندلی کودک

  1. نحوه انتخاب اسباب بازی مهدکودک

در انتخاب اسباب بازی مهم ترین نکته در نظر گرفتن رده سنی کودکان حاضر در مهدکودک می باشد . به طور کلی کودکان در سنین مختلف نیازمند چالش های جدیدی برای بازی و آموزش هستند و این موضوع موجب می شود تا در خرید اسباب بازی مهدکودک صرف آموزشی بودن مطرح نباشد. اسباب بازی ایده ال باید بتواند مهارت های ذهنی، فیزیکی،اجتماعی، زبانی و شناختی را در کودک پرورش دهد. در نتیجه اسباب بازی های مناسب برای مهد ها عبارتند از اسباب بازی های هوش و سرگرمی، پازل ها و جورچین ، بلوک های خانه سازی، ماشین های بازی،لوازم نقش بازی، ابزار موسیقی، لوازم شن بازی و  تاب و سرسره.

اسباب بازی کودک

  1. توجه به ایمنی تاب و سرسره کودک


بازی در فضای باز به بچه ها این شانس را می دهد تا از هوای آزاد لذت ببرن، دوستان جدید پیدا کنند و به ورزش بپردازند اما توجه به ایمنی کودکان و جلوگیری از آسیب های ناشی از بازی با الاکلنگ ، تاب و سرسره کودک بسیار حائز اهمیت است. جنس مناسب برای وسایل بازی فضای باز ، پلاستیک فشرده می باشد که  هم زنگ نمی‌زنند و هم در گرمای تابستان داغ و غیر قابل استفاده نمی شوند. هم چنین  دقت کنید که این لوازم از مواد بهداشتی و غیر سمی ساخته شده باشند تا در بچه‌ها ایجاد حساسیت‌های پوستی نکنند. به علاوه بهتر است تاب ها دارای حفاظ باشند تا از افتادن احتمالی کودکان جلوگیری شود.

قیمت تاب و سرسره کودک

  1. ویژگی های تاب بارفیکسی

تاب بازی برای کودکان بسیار لذت بخش است و در عین حال که هیجان دارد باعث آرامش آنها نیز می شود.  همچنین کودک در حین بازی با تلاش برای حفظ تعادل به تقویت عضلات و مهارت های حرکتی ظریف و همچنین مهارت های تعادلی اش کمک می کند. اما به دلیل شرایط سنی و البته آب و هوا همیشه این امکان وجود ندارد که تاب بازی جزیی از برنامه مهد ها باشد پس در این شرایط تاب بارفیکسی بهترین گزینه برای مسئولان مهدکودک می باشد. هم چنین تاب بارفیکسی برای مواقعی که فضای کمی در اختیار دارید بسیار مناسب و کاربردی است و با توجه به داشتن محافظ و تکیه گاه برای کودکان کوچکتر که قادر به نشستن هستند اما هنوز نمی توانند به خوبی تعادلشان را حفظ کنند کاملا ایده ال می باشد.

Barfix swing

  1. خرید لوازم مهدکودک ایمن


در مهد کودک ها استاندارد و ایمنی سطح زمین بازی یکی از مهمترین عوامل کاهش دهنده میزان جراحت هنگام بازی و یا افتادن از وسایل بازی می باشد.  زمین مهد کودک باید به اندازه کافی نرم و حجیم باشد تا هنگام سقوط بچه ها مانع آسیب دیدگی شان شود. به این منظور می توان از کفپوش تاتامی برای زمین و دیوار پوش ها به عنوان ضربه گیر استفاده کرد . این پوشش ها علاوه بر افزایش ایمنی مهد، موجب می شود تا فضای بازی رنگارنگ و جذابتر شود. همچنین چمن مصنوعی نیز یکی از ابزار های مناسب برای پوشش زمین بازی می باشد.

کف پوش و دیوار پوش

ارسال نظر