همه چیز درباره ی وبل برد و تخته تعادلی کودک

در این مقاله سعی کرده ایم کاربردی ترین مطالبی که هنگام خرید وبل برد و انواع تخته تعادلی کودک به آن نیاز دارید را به زبان ساده توضیح دهیم پس با ما همراه باشید.
همه چیز درباره ی وبل برد و  تخته تعادلی کودک

همانطور که میدانید اسباب بازی چوبی در میان سایر اسباب بازی ها سرآمد است و تخته تعادلی هم که یکی از انواع اسباب بازی چوبی است . در هنگام خرید شاید اولین چیزی که به ذهنتان میرسد سرگرم کننده بودن آن باشد ولی جالب است که بدانید برد تعادلی علاوه بر جنبه ی سرگرمی و تفریحی میتوانند یک ابزار عالی برای ورزش، فیزیوتراپی، تمرین تعادل، تقویت کارکرد مغز و مدیتیشن باشد.

تخته تعادلی چیست؟

Curvy یک تخته تعادلی محکم ، زیبا و ساخته شده از چوب درخت راش است که ابزاری ایده ال برای بازی های هیجان انگیز ، مفرح و خلاقانه می باشد. این برد تعادلی مانند یک آهنربا کودکان را به خود جذب می کند و تفریحاتی فراتر از بازی های تعادلی به آنها ارائه می دهد .

این تخته نه تنها برای بازی های پر سر و صدا و هیجان انگیز کودکان مناسب است بلکه برای لحظات آرام و بازی های انفردی آنها نیز ایده آل می باشد و امکان تبدیل این تخته به یک پل، قلعه، گهواره، تاب و هر چیز دیگر، آن را حتی جذاب تر هم می کند و شما می توانید از هر دو سمت آن برای بازی استفاده کنید.

برد تعادلی چوبی

همه کوکان به طور غریزی می دانند که چگونه با این تخته چوبی بازی کنند و از آن لذت ببرند و فارق از زمان و مکان و تحت هر شرایطی همیشه روشی نو برای بازی با آن را کشف می کنند. این تخته تعادلی برای تقویت قدرت بدنی ، حفظ تعادل و البته خلاقیت کودک بسیار مناسب می باشد.

برد تعادلی کروی

همچنین این تخته تعادلی به داشتن ورزشی روتین کمک می کند و ویژگی مهم آن این است که  همه ی اعضای خانواده می توانند از آن بهره ببرند.

curvy

 بر روی تخته بروید و تاب بخورید و یا آن را برگردانید تا پلی برای ماشین ها و یا سرسره ای برای کودکان خود درست کنید .تنها چیزی که  شما را در بازی با این تخته تعادلی محدود می کند قدرت ذهنتان است پس از خلاقیت تان نهایت استفاده را ببرید و بازی های جدید کشف کنید.

بازی و ورزش با برد تعادلی

این برد ها از سال ها پیش در مدل های مختلف استفاده میشده است. برخی از برد های تعادلی توسط یک اهرم جداگانه روی زمین قرار میگیرند و برخی دیگر به گونه ای طراحی شده اند که بدون هیچ اهرم جداگانه ای روی زمین قرار میگیرند و در واقع یک تکه هستند. ساز و کار همه ی آن ها به این صورت است که باید روی آن قرار گرفت و سعی در حفظ تعادل کرد، زیرا همه ی آنها تخته هایی لق برای تمرین تعادل هستند به همین دلیل هم به آنها برد تعادلی میگویند.

اسباب بازی چوبی کودک

نوعی از تخته که اولین بار در مدارس والدورف به کار رفت وبل برد نام دارد. وبل (wobble) در انگلیسی به معنی تلو تلو خوردن و برد (board) هم به معنی تخته است. بنابر این همانطور که از اسم آن پیداست، وبل برد (wobbleboard)  تخته ای است که  تلو تلو میخورد و با قرار گرفتن روی آن ، عمل حفظ تعادل چالشی و سخت میشود. و همین چالش حفظ تعادل به تقویت عضلات پا و کارکرد مغز کمک خواهد کرد. برند وبل برد امروزه با شکل های مدرن و جدید تری در بازار به فروش میرسد. وبل برد های جدید U شکل و یا دایره ای شکل هستند و غیر از حفظ تعادل کاربرد های جذاب دیگری نیز دارند. تخته های دیگری نیز در بازار وجود دارند که کارکرد و ظاهری دقیقا مشابه با وبل برد دارند. میتوانید نمونه ای از تخته تعادلی بدون فوم از برند کروی که کاملا مشابه با وبل برد و U  شکل است را در وبسایت پیکوتویز مشاهده و خریداری بفرمایید. در ادامه به بیان چندین کاربرد این تخته و سوالات رایج هنگام خرید شما میپردازیم.

تخته تعادلی چیست؟

مزایا و کاربرد های تخته تعادلی چیست؟

تقویت عضله های پا

بازی و تمرین با برد چوبی کودک باعث تقویت عضله های مختلف پا میشود. کودک شما بدون اینکه آگاه باشد حین بازی با این تخته ورزش خواهد کرد و عضله های پایش تقویت میشوند. حفظ تعادل و حرکت های کنترل شده بر روی برد باعث ماهیچه سازی عضله های پا میشود. و حتی میتواند برای عضله های آسیب دیده نیز نوعی تمرین توان بخشی باشد. به همین دلیل هم از انواع گوناگونی از برد های تعادلی در فیزیوتراپی و باشگاه های ورزشی و همچنین سیرک ها استفاده میشود. تحقیقات نشان میدهد که ورزشکارانی که در تمرینات ورزشی خود از برد استفاده کرده اند در طول مسابقات از ناحیه مچ و پا کمتر آسیب دیده اند، بنابر این استفاده از برد به عنوان لوازم ورزشی کودک میتواند یک تمرین فوق العاده مفرح و مناسب برای کودک شما باشد.

تخته تعادلی کودک و بزرگسال

تقویت هماهنگی نیمکره چپ و راست مغز

تمرین حفظ تعادل بر روی برد باعث میشود که شما یا کودکتان از هر دو طرف نیمکره مغز خود استفاده کنید و سعی کنید تا نقطه ی تعادل خود را روی تخته پیدا کنید. همین امر موجب تقویت نیمکره های مغز و تمرکز میشود. بدیهی است که هرچه حرکات روی برد پیچیده تر شود، هماهنگی بین مغز و بدن سخت تر میشود و بنابر این هردو نیمکره مغز بیشتر تقویت میشوند. درباره نقش مادر در تربیت کودک را بخوانید.

وبل برد تعادلی

برد میتواند برای کودک شما علاوه بر جنبه ی ورزشی، کاربرد های جذاب دیگری نیز داشته باشد. برد میتواند به عنوان تخته ای برای ماشین بازی، دروازه فوتبالی کوچک, گهواره ای برای استراحت، پله ای برای ایستادن، سکویی برای مدیتیشن، الاکلنگی برای بازی های دو نفره و حتی سرسره ای برای بازی کودکان کوچکتر باشد. فقط کافیست یک برد را به کودکی هدیه دهید و مشاهده کنید که چطور راه های مختلفی برای بازی و ورزش با آن را کشف خواهد کرد. نکته ی جذاب دیگر در مورد تخته این است که مانند سایر اسباب بازی ها نیازی نیست که بعد از بازی جمع شود زیرا آنقدر طراحی آن زیبا و خاص است که میتوانید آن را در گوشه ای از منزل قرار دهید و از طراحی بی نظیر این تخته چوبی با کیفیت لذت ببرید. بنابراین اگر به دنبال خرید اسباب بازی چوبی با وام و سرگرم کننده میگردید، برد را از دست ندهید. 

مزایا و کاربرد های تخته تعادلی

برخی از سوالات رایج شما هنگام خرید

آیا برد تعادلی فقط برای کودکان قابل استفاده است؟

برد موجود در پیکوتویز تا 100 کیلوگرم تحمل وزن دارد و برای بزرگسالانی که وزن آنها بیشتر از این مقدار نباشد قابل استفاده میباشد.

بازی تعادلی ورزشی با وبل برد

تفاوت برد چوبی سایز متوسط با بزرگ در چیست؟

 برد بزرگ طولی معادل 93 سانتی متر و برد سایز متوسط طولی معادل 69 سانتی متر دارد. هر دوی آنها برای کودکان 1.5 سال به بالا کاربردی است و هر دوی آن ها تا وزن 100 کیلوگرم تحمل وزن دارند. برد کوچک برای کودکان 1.5 تا 3 سال میتواند شروع آسانتری به عنوان اولین تجربه ی کار با تخته باشد.

برد تعادلی چوبی کوچک

قیمت گذاری تخته بر اساس چه معیاری میباشد؟

برخی از مشتریان ما انتظار قیمت پایین تری را برای این محصول دارند ولی توجه داشته باشید که کیفیت این برد چوبی بچه گانه بسیار بالاست و شما با خرید این محصول یک کالای عمری را خریداری میکنید که میتوانید بعد ها آن را به عنوان هدیه به کسی بدهید و یا حتی بفروشید. همچنین در نظر داشته باشید که این برد از چوب راش فشرده شده ی پایدار ساخته شده و فرایند فشرده کردن و خم کردن چوب راش هم یک پروسه ی طولانی و هزینه بر میباشد. پیکوتویز همیشه کیفیت محصول را در اولویت قرار میدهد و سعی میکند بهترین خدمات را به مشتریان خود بدهد. برای مثال آیا میدانستید که خرید های بالای 500 هزار تومان از مجموعه ی پیکوتویز شامل ارسال رایگان میشوند؟ بنابراین با تهیه ی تخته کودک میتوانید بدون پرداخت هزینه حمل، آن را درب منزل تحویل بگیرید.

تخته تعادل برای کودکان

تفاوت تخته با زیره و بدون زیره در چیست؟

از نظر کیفیت تخته با زیره و بدون زیره هیچ تفاوتی با هم ندارند. تنها تفاوت آن ها در این است که برد با زیره روی سطوح پارکت و سرامیک صدای کمتری دارد و برد بدون زیره روی موکت کاربردی تر است. همچنین با بر عکس کردن تخته بدون زیره، کودکان کوچکتر میتوانند از آن به عنوان سرسره استفاده کنند در صورتی که این امکان برای برد با زیرهوجود ندارد. پیشنهاد می شود درباره انواع ترس در کودکان بخوانید.

سرسره بازی با تخته تعادلی کودک

آیا برد برای محیط بیرون از خانه قابل استفاده است؟

برد به راحتی حمل میشود و میتوانید آن را همه جا به همراه داشته باشید، ولی دقت کنید که از آن روی سطوح سنگ ریزه ای و یا سطوح سخت آج دار استفاده نکنید. اگر قصد استفاده از تخته در این مکان ها را دارید بهتر است قبل از استفاده زیر آن موکت، فرش یا یک تکه چمن مصنوعی پهن کنید تا کف آن آسیبی نبیند. همچنین دقت داشته باشید که برد را زیر باران و جای خیس رها نکنید.

برد تعادلی تخته ای

از تخته چه استفاده های دیگری می توان کرد؟

مطمئنا این سوال از والدین بیشتر شنیده میشود، چرا که اگر یک برد چوبی را در اختیار یک کودک قرار دهید مدل های مختلف بازی با آن را کشف و یا حتی اختراع خواهد کرد. یادمان باشد که کودکان بسیار خلاق هستند و بازی با برد هم ارتباط مستقیمی با خلاقیت دارد. کودک شما میتواند از برد به عنوان گهواره ای برای دراز کشیدن و کتاب خواندن استفاده کند و یا میتواند از آن به عنوان سکویی برای ایستادن کنار شما و آشپزی کردن و یا مسواک کردن استفاده کنند. همانطور که بالاتر به کاربرد های تخته اشاره شد، این محصول در هر سنی برای کودک شما جذاب خواهد بود و مطمئن باشید که کودک شما خودش به تنهایی راه سرگرم شدن با این اسباب بازی جدید و هیجان انگیز را پیدا خواهد کرد.

انواع تخته تعادل

 اگر به دنبال خرید اسباب بازی های جدید ، خاص و هیجان انگیز هستید، برد چوبی کودک را فراموش نکنید چرا که برد میتواند یک یادگاری مادام العمر و زیبا برای کسانی که دوستشان دارید باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)