رنگین کمانی برای بازی اختصاصی کودکان در ژاپن

رنگین کمانی برای بازی اختصاصی کودکان در ژاپن

رنگین کمانی برای بازی اختصاصی کودکان در ژاپن

خانم Horiuchi MacAdam به خاطر دست ساخته های رنگارنگش معروف است. مخصوصا این اثر به نام knitted wonder space II  در موزه Hakone Open Air ژاپن که بافت آن با دست در حدود یک سال در سال 2009 توسط او به طول انجامید.

داستان این مکان بازی به یک تحقیق دانشجویی برمی گردد، زمانی که او و دو تن از دانشجویانش به مدت سه سال و برای آخرهفته ها شرایط بازی کودکان در مهد ها و پارک های بازی را مورد مطالعه قرار دادند.آن ها محدوده مطالعات خود را در بخش مرکزی توکیو انجام دادند اما نتیجه ناامیدکننده بود، کشور بر مسائل اقتصادی متمرکز بود و به کودکانی که در آپارتمان ها بودند، تک فرزند بودند و غالبا تلوزیون تماشا می کردند توجهی نمی شد. پس ما احتیاج به فضایی داشتیم که کودکان آنجا با هم بازی کنند و تمام حواسشان را درگیر کند.

بچه ها حین بازی می آموزند، احساسات و تخیل آن ها رشد می کند، مهارت های اجتماعی، همکاری و زندگی را خوب می فهمند. این که کودکان در حرکت باشند و در شرایط چالش برانگیزی قرار بگیرند، خوش بگذرانند، از شدت بازی عرق کنند و با هم بخندند، همه و همه یک ضرورت است که کودک در ارتباط با گروه هم سالانش یاد می گیرد و بازی های یک نفره نمی تواند پاسخگوی او باشد.

این فضا برای بچه ها تمام این فرصت ها را ایجاد می کند،  آنقدر برایشان جذاب است که ساعت ها حتی تا 4 ساعت از آن بالا و پایین می روند، تاب بازی می کنند و با هم بازی هایشان بلند می خندند و اگر کوچکتر ها مشکلی برایشان پیش بیاید بزرگتر ها به آن ها کمک می کنند.

در این پروژه، معمار، مقدار 650 کیلوگرم نخ نایلونی تابیده شده محکم و لطیف ( فیبر PVA ) سفارش داد و سه ماه صرف رنگ کردن رشته ها کرد و مدت یک سال آن ها را به هم بافت و نام "سرزمین عجایب بافته شده" را بر آن گذاشت.

لازم است بچه ها با ریسک و خطر کنار بیایند. آن ها از چالش ها لذت می برند اما ذاتا بسیار مراقبند. این بازی در عین سادگی برای آن ها هیجان انگیز است و هر بچه ای بر اساس توانایی های خود و اینکه تا چه حد راحت است با بخشی از این مجموعه بازی می کند.گاهی خود پدر و مادر ها مشکل حقیقی اند، بسیار نگرانند و انگار فراموش کرده اند که بچه بودن چگونه است.

این فضا در موزه Hakone Open-Air ژاپن در زیر یک ساختار الواری که همچون معابد ساخته شده بر پا شده است. سازه هایی از این دست در پارک هایی واقع در ژاپن،سنگاپور،شانگهای، کره،... نیز توسط این هنرمند برپا شده است.

منبع :

https://www.archdaily.com/297941/meet-the-artist-behind-those-amazing-hand-knitted-playgrounds

ارسال نظر